ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 9 mei 2019, 19:46
25kmh in het bos is een flinke snelheid. Iemand die dit zonder ondersteuning haalt is een duchtige fietser, waarvan ik me dan weer afvraag waarom die een emtb zou willen/moeten rijden.
Dit heeft m.i.niets met het toegankelijk maken van de mtb voor "iedereen", maar met de wens om harder te rijden.
Lekker meer trainen, daar ga je ook harder van rijden.
En als je over de weg naar je mtb rondje moet, waarom zou dat harder moeten dan 25kmh? Voor tijdwinst? Om je gem. (op heen- en terugweg) genoeg te laten stijgen moet je serieus harder en dan kom je toch weer bij de speedpedelec uit.
Ik blijf erbij, de wens om harder te gaan dan 25kmh heeft niets te maken met de geaccepteerde redenen om een emtb te rijden.
De wens om harder te rijden dan 25kmh is dus niet breed geaccepteerd en daar is een reden voor.
Dan kan je nog zo lief zijn voor je moeder, het blijft asociaal. Net zo asociaal als met een ander gemotoriseerd voertuig de tracks af te jakkeren. Elekteomotor of brandstofmotor maakt geen drol uit. Zodra je met (hulp)motor harder wilt dan gebruikelijk ga je een grens over en dat wordt alleen door de rijder zelf gewaardeerd, niet door de medemens.
Stukken sneller dan 25 km/u op de gewone mtb zijn geen uitzondering, een gemiddelde van 25 km/u is een heel ander verhaal. Jij moet je niet afvragen waarom ik op een e-mtb rij, je moet je erbij neerleggen dat ik het met plezier doe en dat:
- je jezelf niet hoeft af te vragen hoe ik naar mijn mtb rondje rijd, maar voor jouw gemoedsrust op mijn gewone mtb rijd ik op de weg vaak sneller dan 25 km/u
- de wens om harder te gaan dan 25 k/m blijkbaar door jou wel wordt geaccepteerd op een gewone mtb en niet op een e-mtb
- ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die vindt dat ik in het bos niet harder dan 25 km/u moet rijden
- lief zijn voor je moeder geen reet te maken heeft met hoe je je op de weg of op de trails gedraagt
- HET niet asociaal is om in het bos / bergen / trails harder dan 25 km/u te rijden
- ik tracks niet afjakker
- de track en de skills van de rijder de maxiumum snelheid bepalen
Je hele betoog is een combinatie van aannames en onderbuik gevoel zonder dat je een idee kunt vormen waarom iemand als ik kies voor een e-mtb. Moet ik je ook uitleggen waarom ik een enduro en freerider naast mijn trailbike heb? Om nog maar te zwijgen over mijn racefiets en speedpedelec voor het woon - werk verkeer.
Je eigen bekrompen mening opdringen bij anderen vind ik asociaal.