Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

mtbpie schreef:Thx, zo'n idee krreeg ik al. Dan in de Ardennen maar kijken.
Misschien morgen of overmorgen even naar het Bikefestival in Willingen gaan... ;-)
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Nee joh, elektrische fietsen zijn voor ouden van dagen en gehandicapten. Alleen op recept verkrijgbaar maken en verder gewoon verbieden. Lui volk.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :lol: .....ik had ze natuurlijk hier en daar (bij toertochten) al zien rijden......maar vandaag op Hoge Vuursche waar ik ging starten.....kwamen twee kerels voorbij....de één met een E-MTB zoals we ze kennen, en de ander iets oudere kerel...(ik schat tegen de 40) en deze laatste kon aardig doorrijden, wel op een robuuste fiets maar geen MTB en naar mijn idee twee accu pakketten erop, één op het frame en de tweede achter op z'n bagage drager... :-? nooit gezien....maar beiden konden op deze mega flow route geen gang houden......kansloos waren ze... :lol: :lol: ik heb ze niet meer terug gezien... :lol: :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mario070 schreef:...de ander iets oudere kerel...(ik schat tegen de 40)...
:D :D :D

Tegen de 40, dat is inderdaad serieus oud.
Verbazingwekkend dat je dan überhaupt nog kunt fietsen... :o
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Auw ben 3 dagen geleden 40 geworden
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Hier dan ook een opa....die e-bikes niet kan uitstaan,
Laatst hier in Hongarije duikt er 50m voor mij 1 op de weg.
Ik merk dat hij heel snel optrekt.
AH elektrisch dus mmmmm wacht maar eens even jij onverlaat....
Gas erop en er achteraan.
Echter deze ging wel heel hard (45+)
Maar ik liet me niet kisten.
Erop en erover lamp ging aan en verstand op nul.
Opa op de pedalen en stamp...stamp ...op.. ..neer... ..op... sneller sneller...
Ja ja hij komt dichterbij....kijkt om....WAT? hij loopt uit?
Nog harder dan....gelukkig begint het een beetje af te lopen.
Ja ik hou stand ik hou stand.....kom dichterbij.
Profiteer van de zog die voorbij razende vrachtwagens produceren.
Mijn HF gaat over de 190 OMG ik sterf ....opa wat doe je jezelf aan.... nee niet opgeven door door...
Mijn benen exploderen bijna bij een cadans van 120+.
Ik hoor zijn e-bike zoemen bijna, ja bijna ben ik erachter.
Met mijn kop op het stuur concentrerend op de perfecte krachtoverbrenging, door optimaal rond te draaien stamp ik dichterbij.
Zie 50km/h op mijn teller?
Ik weet het niet zeker, geen tijd meer, concentreer me alleen nog op die verduivelde e-biker....
JA!!!! ik hang eraan.
Nu volhouden en herstellen in zijn zog.
De man kijkt om met verbaasde ogen en schreeuwt uit zijn intergraalhelm "Jó Tempo"
Vertaald is dat goede snelheid op zijn Hongaars.
Ja ja..... denk ik maar ben te ver in het rood om nog Hongaars te kunnen produceren en met kwijl uit den bek lach ik terug.
Als een dolle blijf ik achter hem aan rammen met de brandende Hongaarse zon in mijn nek.
OMG ik herstel niet alles blijft max...HF staat inmiddels op 193...Ik heb het gevoel dat ie er zometeen uitklapt.
In en roes van totale inspanning rammel ik verder op de pedalen achter de zoemende e-biker die elke keer met ontzag naar me om gluurt om dan verbazend op zijn eigen tellertje te kijken.
Daar komt een rotonde en de man vertraagt.
YES!! Eindelijk mijn kans...
Ik duik van het fietspad en vlieg over een stukje berm de weg op, schiet tussen 2 auto's en scheer met hun over de rotonde.
Kijk over mijn schouder of de e-biker volgt.
Deze vind mijn doldwaze actie te gewaagd en laat zijn hendel met rust.
Hij zwaait me nog vriendelijk na en buigt af.
Ik zwaai terug en laat tevreden mijn machine uitrollen.
Ik heb gewonnen ik heb hem verslagen...
verdraaide E-mtb dat zal je leren
:lol:
Laatst gewijzigd door hansdegebruiker op zo 10 juni 2018, 15:28, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Geweldig!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Zo, dacht dat ik mij liet opnaaien. Wat is dat toch met die 50plussers?

Overigens heb ik er niet meer zo'n moeite mee als we maar een beetje rekening houden met elkaar.

In het Estrelgebergte zie je ze steeds vaker en sommige zien er best stoer uit.
Ideaal als je met je gezin bergachtig gebied wil verkennen.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Lars TB schreef:
Ik ben zelfs een groot voorstander van e-bikes!

Maar in die quote daarboven had e-mtb's moeten staan. Waar ik ook niet tegen ben, maar wel op bepaald gebruik. Als je nu al mijn commentaar zou lezen, dan ben ik voor regulering voordat het uit de hand gaat lopen.
Ik ben een van de drijvende krachten achter de E-bike draad op het Tweakers forum en kan me hier uitstekend in vinden. Als forenzen middel TOP! Er werden hier weer een aantal dingen genoemd over jeugd op e-bikes en hoe die zouden vervetten waar ik heel hard om moet lachen. Er zijn (helaas) scooters die een veel grotere aantrekkingskracht op jeugd hebben (en waarop je helemaal niet beweegt), de e-bike is in dat opzicht niet allleen een niche, het is ook nog een verbetering.

MAAR
Als E-Mtb... lijkt me vragen om problemen.

Links of rechtsom, een e-bike lokt uit tot scheuren. Dat de trail daar van te leiden heeft is niet het enige, je gaat ook brokken krijgen. Niet eens omdat een e-mtber een oen is, maar omdat ook met 25kmpu een boom heel naar is... en je met een e-mtb dus veel meer e grens van je kunnen op gaat zoeken.

Het voorstel van 100w motoren vind ik een hele mooie, maar gezien de Europese regelgeving niet haalbaar.

Betreft opvoeren? Vooralsnog geen enorm issue omdat je de range dusdanig naar beneden brengt dat ik gok dat zelfs een rondje LV al krap wordt (beetje afhangende van je techniek... veel remmen is dodelijk voor je actieradius), maar als de accu technologie groeit zal dit steeds meer een issue worden.

Of we de e-mtb kunnen tegenhouden? Nope.

So there you have it... ik ben een groot advocaat van de E-bike, maar e-mtb's zijn in Nederland geen geweldig idee. Helaas zullen we er met zijn alleen mee moeten dealen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Buitenom dat het natuurlijk erg leuk vond om het hier te melden.....ging mij het meer om het feit, dat er veel geopperd werd over de E-MTB dat ze hard rijden en daardoor ook hard zouden moeten remmen en dat zou dan weer het parcours schaden....maar wat ik tot nu heb zien rijden, de meeste kunnen geen bocht nemen of een pittige klim helemaal uit rijden....zie ik ze nog lopen met de E-MTB :lol: :lol: ....en dit laatste heeft niets te maken met snel of langzaam.....maar simpel weg, gewoon op z'n minst een beetje flow aanhouden....helaas koop je de rij techniek en het beheersen daarvan niet mee met de E-MTB.... :lol: :lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Loknor schreef:[…] jeugd op e-bikes en hoe die zouden vervetten […] Er zijn (helaas) scooters […] de e-bike is in dat opzicht […] een verbetering.
Wel als ze in de plaats komt van een scooter; niet als ze in de plaats komt van een fiets. En e-bikes worden op dit moment uitdrukkelijk als fiets in de markt gezet; niet als scooter.
Vorsprung durch Pedantik.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Het is flauwekul dat de e-bike verderfelijker is dan Auto of scooter. De cijfers geven aan dat het aantal e-bike forenzen toeneemt. Je vecht de verkeerde oorlog.'

Ik begrijp het puritanisme en vroeger was alles beter lekker bekt, maar vroeger had kinderen die van buiten kwamen vanaf hun 16e gewoon een zwaar vervuilende brommer (Lars als uitzondering^^).
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ohja.....die had ik ook...maar nu heb ik geen vervuilende brommer meer :-D ...wel een E-scooter :D en inmiddels aan de derde accupakket bezig :oops: in 7 jaar
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik vraag me af of de e-bikes voor brokken gaan zorgen of mensen die zich half dood trappen om er eentje bij te houden, voor te blijven, voorbij te gaan, .... :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gesloten