Mountainbiker komt ongelukkig ten val - de beelden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik gebruik een app; "Glypmse". Als ik alleen ga fietsen kan ik mijn vriendin(of wie dan ook) een bericht sturen waarbij mijn locatie gedeeld wordt met diegene. Als er iets gebeurt kunnen ze dan zo zien waar ik zit/lig/hang 8) . Werkt op GPS.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is cool! Dus als ik het goed begrijp kan je bewusteloos in het bos liggen en kan je dan toch gevonden worden indien iemand je een bericht stuurt zodat je smartphone je locatie deelt?
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

awinkel schreef:Dat is cool! Dus als ik het goed begrijp kan je bewusteloos in het bos liggen en kan je dan toch gevonden worden indien iemand je een bericht stuurt zodat je smartphone je locatie deelt?
Ongeveer; degene met wie je je locatie deelt, kan real time zien waar jij je bevindt en hoe snel je beweegt. Als er al een tijdje geen beweging is, kan er dus iets gebeurd zijn. Krijgt hij of zij jou dan niet telefonisch te pakken dan kan diegene actie ondernemen en precies(laten)zien waar jij ligt. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je niet meer verder kan maar nog wel bij bewustzijn en dat je dus wel kunt bellen. Maar ook dan geldt; leg maar eens uit waar je zit...Dan is die app ook ideaal.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ga 'm direct installeren. Is namelijk ook erg handig om te gebruiken tijdens mijn bergtochten in de Alpen die ik vaak solo maak.
Als er dan een ongeluk gebeurt ben je in de meeste gevallen niet meer bij bewustzijn...
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

awinkel schreef:Ik ga 'm direct installeren. Is namelijk ook erg handig om te gebruiken tijdens mijn bergtochten in de Alpen die ik vaak solo maak.
Als er dan een ongeluk gebeurt ben je in de meeste gevallen niet meer bij bewustzijn...
Zeker handig, hou wel ff in de gaten; je kan maximaal een periode van 4 uur delen. Je kan dit gewoon verlengen, dus als je meer dan 4 uur onderweg bent, na 4 uur ff een nieuw deel-bericht verzenden. Anders google even, dan kun je lezen hoe het werkt.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Google Maps heeft tegenwoordig ook standaard de mogelijkheid om je actuele locatie met een contactpersoon te delen. Inmiddels paar keer gebruikt en werkt prima. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

awinkel schreef:Ik ga 'm direct installeren. Is namelijk ook erg handig om te gebruiken tijdens mijn bergtochten in de Alpen die ik vaak solo maak.
Als er dan een ongeluk gebeurt ben je in de meeste gevallen niet meer bij bewustzijn...
Werkt niet, want je ligt buiten bereik van het mobiele data-netwerk.
Dit werkt overal waar je satellietbereik hebt: http://www.spottracker.nl/

Wordt o.a. gebruikt bij lange soloraces, zoals de Trans Continental Race. Als op FB zoekt naar MartijnPanAm zie je forumlid Asphaltdude rijden met zijn Spot in de USA
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het zal je verbazen hoeveel bereik je nog hebt in de Alpen. :-)
Ik sta er elke keer weer versteld van dat ik zelfs op de meest afgelegen plekken en op hoogtes dicht tegen de 4000m nog steeds bereik heb.
Nathan-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 13:57

Ik gebruik mijn Garmin horloge die in verbinding staat met me mobiel zo kan je Livetrack via de garmin app activeren. Daar kan je meerdere personen uitnodigen (er wordt een link verstuurd via de mail) die kunnen je dus volgen totdat jij zegt dat je klaar bent en de sessie afsluit.
No pain no gain
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Locatie delen in Google maps werkt perfect voor in NL.
Kan je instellen voor een x aantal uur of voor altijd.
Werkt heel simpel, open maps, je ziet een blauw bolletje waar je staat, klik er op en kies Locatie delen, voer een mail adres in en klaar ben je.
Bij elke rit even aanklikken en activeren.
Ik doe altijd een x uur, na het fietsen gaat het mijn vrouw niks aan waar ik uit hang ;-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

awinkel schreef:Het zal je verbazen hoeveel bereik je nog hebt in de Alpen. :-)
Ik sta er elke keer weer versteld van dat ik zelfs op de meest afgelegen plekken en op hoogtes dicht tegen de 4000m nog steeds bereik heb.
Mijn ervaring is minder positief.
Ze zetten alleen gsm masten op plekken waar geld te verdienen is.
Oostenrijk is meestal prima, want relatief dicht bevolkt, veel toeristen enz.
Italie en Frankrijk kan wel eens tegenvallen, daar heb je nog dalen waar niets te beleven valt, dus ook geen gsm netwerk.
Zwitserland zit daar letterlijk en figuurlijk tussenin, gaat meestal wel goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat klopt. In 2013 was ik in Frankrijk en daar had ik minder goed ontvangst. Maar ik zit de laatste jaren vooral in Zwitserland en daar is het ontvangst goed.
Twee jaar geleden zat ik in een berghut in Vent (Oostenrijk) zonder bereik. Ook wel lekker rustig trouwens. :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vroeger had je nergens bereik en toen waren we ook gelukkig ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En op vakantie hadden we zelfs aandacht voor de mensen om ons heen ipv alleen voor het schermpje. :-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies, vroeger was "alles" beter.
Nu hebben we Mentos nodig om elkaar te groeten ;)

Maar ff zonder gekheid, voorkomen is beter dan genezen, zeker als je alleen rijdt in de Alpen.
Maar het gevoel dat zo'n eenzame tocht je geeft is wel ongeëvenaard...
Dus grenzen opzoeken, maar altijd aan de veilige kant blijven.
Beter 1x teveel afgestapt dan 1x te weinig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie