"so you got a nice bike, and now what?"

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ook heb na een aantal jaren mijn ideale fiets bezetting gevonden en dat is zeker niet het "bos rennen ". de hunker naar een snelle tijd is intussen geheel vervlogen en ik gebruik strava alleen nog maar voor de ritten registratie , zeker niet voor de snelle tijden. Ik denk dat ik het bosrennen beu was omdat ik aan het eind van een segment mijn longen weer in mijn lichaam moest stoppen en onderweg helemaal niet genoten had van de rit.. tegelijk vind ik het mountainbike wel erg leuk zeker het trail en enduro trekt me enorm. het zoeken naar mijn persoonlijke voorkeur en juiste fiets heeft even geduurd. van 26 fully (toen wist ik nog niets van mtb) naar een 29er race machine .. deze intussen verbouwd naar een lichte AM machine omdat ik de afdalingen in Oostenrijk zo leuk vond. een strand fiets erbij voor het asfalt werk . Die weer verkocht en een heuse ultra lichte carbon race fiets voor terug voor op de weg .. intussen de hardtail 29 er verkocht en een 29er 120 mm fully opgebouwd die nu weer meer trail gericht veranderd wordt. intussen de racer weer verkocht en een carbon strandfiets ervoor terug .. na het wat heen en weer wisselen mijn ideale combo gevonden .. ik kan met de lichte strandfiets alle parcourtjes doen in Noordwijk en voor t zwaardere werk pak ik de fully. vorig jaar in frankrijk echt gemerkt dat ik dat trail en enduro ZO veel leuker vind dan dat snelle werk. Ik pak me graag in voor n mooi ritje afdalen in het buitenland of urban trail. Ik maak gebruik van de online video s en leer mezelf de stoppies en manuals.. Natuurlijk moeten er nog wat clinics gevolgd gaan worden .


Afbeelding
leuk moment waar de downhiller naar mijn zoontje kijkt en denkt.....lycra ..serieus ? ergens heeft hij wel gelijk..
PaganiProductions

StephanR schreef:
PaganiProductions schreef:Voor mij is persoonlijk een xc hardtail do it all fiets mtb en woon werk fiets in een of ik nou midden limburg of zuid limburg het kan allemaal.
Do it all in Limburg :-q :bier: :winkie:

Persoonlijk reken ik een do it all iets breder. Dat zou een fiets moeten zijn waarmee ik in NL leuk kan fietsen, maar ook in de Ardennen of Vogezen en mogelijk ook nog een beetje in de Alpen. Dan zie ik al snel voordelen in een fully, maar een LTHT was ook een optie ja :) Misschien voor de n+1 ooit...
Voor het buitenland heb je natuurlijk wel skills nodig.
Ik ben niet de snelste maar vind het wel leuk om tegen mijzelf te rijden qua rondetijd en ook snelle afdalingen en snelle paadjes singletrackjes etc.
Af een toe een wielrennertje pesten op een asfalt klim hier in de buurt.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 13 maart 2017, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Als ik ooit een echt all round mtb zou willen hebben zou het zoiets kunnen zijn
https://www.fezzari.com/all-mountain/timp-peak-2-0-X1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

On topic blijven aub.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
PaganiProductions

maverick76 schreef:On topic blijven aub.
Die fiets pas goed in dit topic.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Ik rij nu al een aantal jaar op een 29-er hardtail. Heerlijke en redelijk lichte fiets om snelle XC rondjes mee te rijden. Maar merkte toch dat ik het meeste plezier had als het wat technischer wordt, je grenzen verleggen. De fiets is ook meegeweest naar Italië (Garda) en Côte d'Azur en daar is de fiets toch minder geschikt. 70 graden HA, lage stack en geen dropper geeft je dan niet het vertrouwen wat je nodig hebt. En niet echt comfortabel in rotsachtig gebied.

De laatste jaren elk jaar ook de bike freak testdag gedaan en daar met een grote grijns :winkie: op verschillende fully trail bikes gefiets. Daar had ik meer plezier op dan de super lichte XC bikes. De trail bikes zijn de afgelopen jaren ook best veranderd, de langere fietsen passen mij erg goed.

Binnenkort wordt mijn Trek Fuel EX 9 geleverd, een fiets die 3 kilo zwaarder is dan mijn huidige Cube Reaction. Een heel andere fiets waar ik hopelijk veel plezier aan ga beleven.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zoveel mensen, zoveel wensen en het walhalla is voor iedereen verschillend :bier:
Dus waar komt het allemaal op neer? Juist, lekker doen waar je de meeste lol aan beleeft. Boeien wat een ander er van vindt :roll:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Voor mij ging de oorspronkelijke vraag of iemand zich herkende in het filmpje. Ik doe dat: ik heb een LTHT gekocht naast m'n XC-er omdat ik meer dingen wil doen waarvoor ik de XC-er niet wil gebruiken (en wat ik dan wil doen doet een ander met twee vingers in z'n neus op een XC-racer). En die dingen ga ik oefenen: contact met Mikeys Bike Adventures is gelegd en eerdere clinics bij MEER Mountainbike zijn gevolgd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Kapitein Iglo schreef:Voor mij ging de oorspronkelijke vraag of iemand zich herkende in het filmpje. Ik doe dat: ik heb een LTHT gekocht naast m'n XC-er omdat ik meer dingen wil doen waarvoor ik de XC-er niet wil gebruiken (en wat ik dan wil doen doet een ander met twee vingers in z'n neus op een XC-racer). En die dingen ga ik oefenen: contact met Mikeys Bike Adventures is gelegd en eerdere clinics bij MEER Mountainbike zijn gevolgd.
Hoe zijn de clinics bij MEER bevallen?
Is clinic 3 niet te makkelijk als je al ervaring in het buitenland hebt (Saalbach)?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat weet ik niet, ik heb geen ervaring in Saalbach. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je daar naar beneden ging. Wat ik nu wel weet is dat Marcel je goed aanwijzingen over houding kan leren en je kan helpen met wat mentale blokkades, als je die hebt. Ik vond de level 3 clinics MEER dan de moeite waard;).

http://www.meermountainbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, of een PB-tje aan MacReal, en je weet meer!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

maverick76 schreef:Ik heb vorige zomer nog prima gereden met een starre stalen hardtail in de Vogezen en zelf nog "fun" gehad ook ;-) (wel 27.5+)

Dus ja, wat is nodig?


En laten we de steeds meer voorkomende kantoorbaan en gepaarde rug/nek klachten niet vergeten waarom 35+ ers steeds vaker een fully "nodig" hebben.
Dit vind ik ook wel erg herkenbaar. Ik dacht voor jaren terug met mijn rugklachten ook dat een fully de oplossing zou bieden. Helemaal niks van waar, werd alleen maar erger. Oefeningen doen en mijn rug en buik trainen gaf de juiste oplossing. Nu fiets ik star in NL en dat is voor mijn gestel een stuk beter, ik wordt er sterker door. Mijn techniek verbeterd er bij.
Wel icm met de tripjes naar het buitenland, waar ik de fully wel echt "nodig" heb. Maar door het technisch rijden op de fully worden mijn skills op de starre HT in NL ook weer beter.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

"nodig" inderdaad ;-) Leuk leesvoer voor iedereen die denkt dat je een fully (of zelfs vering) moét hebben: http://forums.mtbr.com/29er-bikes/actio ... 82274.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Of twee wielen:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

suravida schreef:"nodig" inderdaad ;-) Leuk leesvoer voor iedereen die denkt dat je een fully (of zelfs vering) moét hebben: http://forums.mtbr.com/29er-bikes/actio ... 82274.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding
Nu rijd ik niet zo'n super technische dingen maar een rigid fiets kan je zat.
Op meinweg kan ik dezelfde dingen met mijn rigid merida als met mijn canyon.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 14 maart 2017, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Edit: laat ook maar...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie