Sinewave SP Dynamo hub PD-8X en eigen omvormer [WIP]

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Hopla.
Fahrad Zukunft heeft e.e.a tot in den treure getest.
Deel5: https://fahrradzukunft.de/22/steckdose-unterwegs-5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle dynamo's zijn conform de Duitse StVZO norm voor dynamo's ontworpen: 6v met 3W
SON/SP met 26 polen (13) en Shimano met 28 (14)

Zelf omvormen is leuk maar zou fouten van alle anderen niet overdoen. Het luistert redelijk precies, een iPhone is extreem kritisch t.o.v. android telefoon om van Garmin meuk maar te zwijgen. Je moet zorgen voor constante stroomaanvoer (stil staan voor stoplicht), juiste stroomsterkte en het type usb kabels, inclusief het besluit op welke pinnen je wel en geen stroom zet. En overspanningsbeveiliging natuurlijk.

Heb zelf Forumslader met Bluetooth zodat ik status van accu, stroom en oplader "live" kan uitlezen. Heb de naafdynamo vervolgens weer uit mijn MTB heb gehaald want juist tijdens de tocht waar ik hem voor nodig had, TransBelgie, bleek dat ik in de nacht de steilste klimmen had en netto meer stroom gebruikte dan ik kon opwekken.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk, maar je moet idd flink vaart houden om bruikbare output te garanderen.
Ik heb wel eens met het idee gespeeld om mijn led lampje op zo'n dynamo aan te sluiten.
Ik zie dat je 30kmh moet rijden om 7 W te halen, m'n lampje gebruikt 10W...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie