Max

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik snap je punt en hij stond inderdaad in zijn recht, maar het was wel een beslissing die in een grijs gebied ligt en wel heel veel voordeel voor de ene partij oplevert en de andere partij ook tegelijkertijd ernstig benadeeld. Het is natuurlijk wel bijzonder dat de standaard regels door 1 persoon kunnen worden overruled, puur voor de kijkcijfers. Je zou er bijna het stempel matchfixing op kunnen drukken. En ik denk dat het daarom goed is dat ze dit gaan reviewen en dat Hamilton/Mercedes, maar ik denk eigenlijk de hele grid wel, duidelijkheid wil hebben over wat er gebeurd is. Ook met alle andere rare toestanden van de paar laatste races.

En je moet je afvragen of ze dit ook bij andere wedstrijden zo zouden hebben gedaan. Ik denk persoonlijk van niet, die hadden ze gewoon onder safetycar uit laten rijden. En met die gedachte hebben de teams ook gehandeld. Red Bull heeft een gok genomen om banden te wisselen om misschien toch nog dichterbij te komen(een gok die ze wel moesten nemen, omdat het anders sowieso niet gelukt was), maar ik denk dat ook zij dit scenario niet hebben kunnen voorspellen.

Ik snap overigens je punt van Max wel m.b.t. pech etc. En ik gun Max de titel net zoveel als Hamilton, maar een beslissing van 1 persoon voelt toch iets anders dan een pechgevalletje.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Deze is wel lollig. Duidelijk geen fan van Ham, maar zitten wel paar akelig rake analyses tussen. Kijk sowiso even het eerste item over Lewis op zijn boot….
https://youtu.be/kq2E7LBClnY
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

daniel1975 schreef: vr 14 januari 2022, 10:21 Deze is wel lollig. Duidelijk geen fan van Ham, maar zitten wel paar akelig rake analyses tussen. Kijk sowiso even het eerste item over Lewis op zijn boot….
https://youtu.be/kq2E7LBClnY
Haaha, deze is mooi!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

https://www.nu.nl/formule-1/6178079/uit ... izoen.html

Persoonlijk denk ik dat met meer blije pitspoezen om naar te kijken en om de teams die niet gewonnen hebben te troosten er een hoop minder gezanik en protesten waren geweest.
Hopelijk komt de noodzaak om dat snel weer in te voeren ook uit de analyse!
Afbeelding

Hier kijkt Ham toch ook een stuk blijer
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ook heerlijk consequent in zijn blik op diversiteit.... :roll:
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Die kunnen hoogst waarschijnlijk niet zo goed een autootje besturen.....dus LH blij = geen concurrentie :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

daniel1975 schreef: vr 14 januari 2022, 14:32 Ook heerlijk consequent in zijn blik op diversiteit.... :roll:
Hoezo, ik zie blonde dames,bruine dames en rode. Heel divers allemaal😉
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En tijdens de 24uur van Le Mans (Virtueel) z'n auto in de muur gezet, jammer :(
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Rayb81 schreef: zo 16 januari 2022, 04:11 En tijdens de 24uur van Le Mans (Virtueel) z'n auto in de muur gezet, jammer :(
Ja met het inhalen van een achterblijver net iets teveel over de cerbs. Vraag mij af of het in het echt ook zo was afgelopen. Zag er vreemd uit.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zo de laatste puntjes zijn op de i :lol:
Dit gaat echt super leuk worden :-q Honda blijft gelukkig nog even, zodat Porsche genoeg tijd heeft om een top motor aan RB te kunnen leveren :lol:

"Als alles rondkomt zal Honda de motoren nog tot en met 2025, dus tot en met het einde van het huidige reglement wat betreft de motoren in de Formule 1, blijven leveren vanuit Japan"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Voor wie het nieuws gemist heeft :wink:
"Porsche motorleverancier van Red Bull’
Volgens de geruchten stappen Audi én Porsche in 2026 in de F1"

Leuk hè :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mario070 schreef: vr 28 januari 2022, 14:56 Voor wie het nieuws gemist heeft :wink:
"Porsche motorleverancier van Red Bull’
Volgens de geruchten stappen Audi én Porsche in 2026 in de F1"

Leuk hè :wink:
Huh, RB heeft (had) toch heel het Honda engineersteam+fabriek overgenomen om daarmee verder te gaan?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

En ze hadden een engine freeze afgedwongen omdat het ze anders teveel geld kostte. Kan dat ook mooi van de baan.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

I love Porsche :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De kaarten lijken iets te zijn ge-re-shuffled . VWAudiPorsche heeft concessies bedongen voor nieuwe motor leveranciers in F1, dus vooral het moment van instappen is interessant. Dan ben je “nieuw”

Ook houdt de nieuwe deal in dat RB niet langer de intellectual property (IP) van de Honda F1 motoren overneemt. En daar zit volgens mij de crux. Als RB zich aan Porsche verbindt voor F1 wil Honda zeker niet dat deze IP bij via RB bij grote concurrent VAG/Porsche beland. De nieuwe deal die je ziet kent dat probleem niet. Geen IP voor RB (en Porsche). Maar dat betekent dat Honda langer betrokken moet blijven, case in Point, ze blijven de motoren voor RB maken. En deze deal zien we nu.

Met de positieve afsluiter van de fabrieks Honda F1 motor was er op het hoofdkantoor ook wel meer draagkracht dat de naam Honda verbonden blijft met F1 en RB.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie