Max

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

yo-eddy schreef: ma 6 december 2021, 13:20
zonoskar schreef: ma 6 december 2021, 12:08

Shitshow is wel een understatement. Ze moesten VER's F1 superlicentie intrekken. Wat dacht hij toen hij HAM een braketest gaf, dat de FIA dat niet zou zien ofzo? Mentaal gestoord (overigens is HAM dat ook met zijn calimerocomplex).
Mwah, HAM schakelde mee af maar had niet de info die Max had (dat hij er voorbij mocht) ..... dus ja, Ham werd beetje zenuwachtig, ook omdat hij (terecht) een beetje angstig is voor de fratsen van Max :wink:
Laatste race wordt ook weer volop actie. Denk dat ze er samen af gang, Max WK wordt en de FIA later de titel weer van 'm afpakt en aan HAM geeft :winkie:
Het was inderdaad race-technisch een behoorlijke shitshow met ook een wedstrijdleiding die, door de drang om geen winnaar te creëren, een onduidelijkheid neerzet wat vervolgens weer leid tot meer onduidelijkheid.

Spektakel-technisch was het natuurlijk één groot feest gisteren, goed voor de kijkcijfers. Zal het ook goed doen in het nieuwe seizoen van Drive to Survive. Zelfs mijn vrouw vond het een leuke wedstrijd om te kijken :lol: en die geeft er normaal echt helemaal niets om :winkie:

Wat betreft de "rem"actie van Verstappen...tja, zowel Hamilton als Verstappen zijn top-coureurs en kunnen split-second beslissingen maken terwijl ze 300km/u rijden. Ik betwijfel dan ook echt dat Hamilton geen mogelijkheid zag om erlangs te gaan en misschien uit tactische overweging erachter bleef (geen DRS voor Max). Die kans acht ik in ieder geval groter.
En Hamilton zou theoretisch zelfs de gok genomen kunnen hebben om een klein stukje van zijn voorvleugel op te offeren om Max mogelijk meer schade aan te richten. Ik acht beide kampen in staat om dergelijke acties te doen om het kampioenschap binnen te harken. Max is er misschien iets minder subtiel en politiek correct in.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Sheiky schreef: ma 6 december 2021, 15:47 En Hamilton zou theoretisch zelfs de gok genomen kunnen hebben om een klein stukje van zijn voorvleugel op te offeren om Max mogelijk meer schade aan te richten.
Dat spookte bij mij ook even door m'n hoofd....
Je komt nou eenmaal wat sneller weer bij de pits met een kapotte voorvleugel dan met een lekke achterband.

Ik denk dat dit nog maar een klein voorproefje was van wat Abu Dhabi gaat worden.
Vrees dat het geen hele fraaie race gaat worden, maar blijf hopen van wel.

Als Max ook maar enigzins gaat proberen een DNF voor beiden te forceren mag de titel van mij naar Lewis.
Alleen hoef ik z'n feestje na de race dan niet te zien, ga dan wel effe een rondje lopen of zo.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik vindt het wel mooi dat het lekker spannend blijft.
Veel acties van Max zijn in mijn ogen niet zo sjiek.
Je ziet ook dat zelfs op dit circuit blijkbaar nog niet genoeg natuurlijke barrières zijn, dat was op Zandvoort dan toch weer goed voor mekaar.
Silverstone was natuurlijk ook een dieptepunt, in de herhalingen ook vrij duidelijk te zien dat LH daar goed fout zat.
Ook nu gaf LH gewoon geen ruimte, als Max dat doet is het aggresief rijden.
Mercedes knijpt de regels tot het laatst uit, als Max LH er af kegelt in de laatste race en dat past blijkbaar binnen de regels.....

En komop zeg, in de beelden duidelijk te zien dat Max recht bleef rijden en LH knalt achterop.
En hij gaat dan nog vrijuit ook.
Ik snap m niet.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

yo-eddy schreef: ma 6 december 2021, 13:20
Mwah, HAM schakelde mee af maar had niet de info die Max had (dat hij er voorbij mocht) ..... dus ja, Ham werd beetje zenuwachtig, ook omdat hij (terecht) een beetje angstig is voor de fratsen van Max :wink:
Laatste race wordt ook weer volop actie. Denk dat ze er samen af gang, Max WK wordt en de FIA later de titel weer van 'm afpakt en aan HAM geeft :winkie:
Dat dus ... :-q , mijn gedachte ook
tiewrap schreef: ma 6 december 2021, 16:59.

En komop zeg, in de beelden duidelijk te zien dat Max recht bleef rijden en LH knalt achterop.
En hij gaat dan nog vrijuit ook.
Ik snap m niet.
Ach , als je maar vaak en lang genoeg loopt te zaniken tegen de wedstrijd leiding , krijg je vanzelf gelijk , en daarbij , Max is the dangerous guy
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MB & LH de jankerds :D ....hebben 5 jaar er aan kunnen wennen dat er een zeer bijzonder talent op komst is, Max en ik vindt zo'n beetje alles wat dit jaar de revue gepasseerd heeft, heeft voor mij niets met racen te maken maar met een stelletje zielige mensen die zich uiteraard koning voelen en maar zeer zeer slecht tegen d'r verlies kunnen....misbaksel.... :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

KTManiac schreef: ma 6 december 2021, 16:46 Als Max ook maar enigzins gaat proberen een DNF voor beiden te forceren mag de titel van mij naar Lewis.
Alleen hoef ik z'n feestje na de race dan niet te zien, ga dan wel effe een rondje lopen of zo.
Dit :-q

Het wrange gevoel blijft hangen dat Max eigenlijk de WK zou moeten zijn.
De tik van Lewis, de botte pech met de onverwachte klapband, de teruggekregen ronde van Lewis toen hij uit de grintbak kwam, de mazzel dat die disq 2 races geleden bij een sprintrace was ipv bij een echte race; hij heeft echt alle mazzel van de wereld gehad.
En verder heeft Mercedes de maasjes in de wet goed gevonden. Die huidige supermotor die erin ligt had natuurlijk niet moeten kunnen. De andere motoren waren echt niet verrot, ze hebben gewoon een splinternieuwe extreem geprepareerde motor gepakt omdat het kon en de penalty niet groot genoeg was.
Bicycle, bicycle, bicycle
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik vind beide kampen schuldig aan grensopzoekend gedrag en ook niet bepaald altijd echt getuigen van echte sportiviteit. Het blijkt toch echt een sport die draait om het geld. Zoals hierboven al wordt genoemd...onnodige motorwissels en het feit dat Bottas Max met opzet vertraagd, daar kan ik echt heel slecht tegen. Bottas zal daar toch ook niet trots op zijn lijkt me? Ik vind het soms ook raar hoe men op het podium zo ongelooflijk blij kan zijn en dan in de persconferentie zeggen dat ze na de start geen moeite hadden om de auto op de koppositie te houden en de wedstrijd simpel hebben uitgereden. Hoe kan je daar echt trots op zijn? Uiteraard heb je een teamgenoot met dezelfde auto, dus je hebt in ieder geval 1 persoon verslagen, maar meer dan dat.... :~
Stiekem hoop ik daarom dat Max de wereldtitel pakt, omdat Lewis een aantal titels naar mijn mening iets te makkelijk heeft gehaald. Niet omdat ik het per se Max gun.

Wat dat betreft draait het WK MTB toch echt meer om prestatie dan om materiaal. Ik gok dat v/d Poel, Pidcock of van Aert prima het merk fiets van hun concurrent kunnen pakken, zonder daarmee noemenswaardig in te boeten op eindprestatie. Ik hoop dat met de budgetcaps en nieuwe auto's het F1 circus volgend jaar nog dichter op elkaar zit. Dit jaar geniet ik vaak meer van de strijd in het middenveld, dan dat van de koplopers.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Een nieuwe A1 :lol: :lol: of waren jullie die alweer vergeten :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Of dan F1 de nieuwe A1 :-{ :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Sheiky schreef: di 7 december 2021, 10:36 Ik hoop dat met de budgetcaps en nieuwe auto's het F1 circus volgend jaar nog dichter op elkaar zit. Dit jaar geniet ik vaak meer van de strijd in het middenveld, dan dat van de koplopers.
Ach, je mag nu ook onbeperkt motoren wisselen. Slechts een schamele 5 plekken bij de 2e wissel op de grid als straf.
Dat Mercedes de constructeurstitel pakt is zonder twijfel terecht. Is gewoon met kop en schouders beste totaal pakket. Maar daardoor wint Lewis ook bijna al zijn titels. Zie de bijna winst van Russell vorig jaar, verkloot door het team in de pits. Denk dat lewis wel blij was, anders viel het wel heel erg op.

Kappen ze volgend jaar ook met de DRS eigenlijk? Want dat is gewoon competitie vervalsing in principe.

Middenveld is inderdaad gaaf. Jammer dat Alonso een niet net nog iets betere auto heeft.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dit had vader Jos te melden 3 dagen terug in een interview.

"Mercedes was natuurlijk jaren toonaangevend. Nu worden ze voor het eerst in het nauw gedreven en zie je een andere Toto Wolff. Jammer, maar zo leer je mensen kennen."
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Eerlijk gezegd is de lol van al dat moddergooien er nu ook wel beetje af. Begint steeds meer op voetbal te lijken: er wordt langer over gepraat dan dat ze daadwerkelijk racen. :roll:

Zag na zondag ergens een interview met Toto voorbij komen met deze opmerking:
Gedurende het seizoen hebben beide coureurs punten laten liggen door ongelukkige omstandigheden, zo vindt Wolff. "Iedereen heeft een redelijk portie pech gehad. Ik bedoel maar, Max heeft veel punten verloren. In Silverstone en Hongarije droeg hij daar de schuld niet van."
RacingNews

Toch opmerkelijk, aangezien hij voor de crash op Silverstone altijd de schuld bij Verstappen heeft gelegd:
Volgens Wolff was de crash Verstappen aan te rekenen en niet Hamilton. Dat velen een andere mening erop nahouden doet de Oostenrijker niets.
RacingNews

Maja, geeft wel weer een beetje aan hoe men bij Mercedes in de wedstrijd zit. Vies politiek spelletje daar.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik zie vandaag weer heel ander nieuws langskomen. NOS heeft deels toch wat uitzendrechten bemachtigd. Voor mij persoonlijk is de 15min samenvatting van de race wel interessant als ik een race toevallig niet kan kijken. En de Zandvoort GP race live op NL tv :-q

https://nos.nl/artikel/2408644-gp-van-z ... bij-de-nos
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Beter laat dan nooit :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Vermakelijk om te lezen al het gedoe over Lewis / Mercedes vs Max / RBR.

Engelse vriend van me melde me al dat het in Engeland precies andersom is. Daar worden Verstappen en RedBull Racing als de jankerts en cheaters neergezet. De nationale media hier en daar werkt er leuk aan mee igg.
Als je Ziggo aan zet zit je gewoon naar de Verstappen fanclub te kijken. :-{
Doornbos wil nog wel een beetje objectief blijven maar die Coronell is verschikkelijk.
In de UK is het niet anders natuurlijk.

Ondertussen doet de F1 organisatie gouden zaken met deze rivaliteit, drama wordt door hun mede gecreëerd door de zeer selectieve on board radio mededelingen die we in de uitzending te zien krijgen. Nog een paar jaar en we zitten naar WWF in een elektrische F1 wagen te kijken. :lol:
Plaats reactie