Max

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Klopt, maar ik ben dat gejengel van beide teams buiten de baan wel spuugzat.
Marko moet gewoon zijn mond wat vaker houden, maar het gejankt van Wolf is echt dramatisch. Elk weekend "car issue's" op de vrijdag en zaterdagmorgen, en als het puntje bij paaltje komt zijn ze weer retesnel.
Haalt wat mij betreft de sportieve lol er wel een beetje vanaf.
En ik hoop op strengere motorregels volgend jaar. Voor Mercedes is het met hun supermotor totaal geen straf om 5 plaatsen terug te moeten bij een extra wissel, levert ze meer op dan met een bestaand blok doorracen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Al laat je Hamilton achteraan starten, hij komt er toch wel door.

Het is wel een slim spelletje van Mercedes, retespannend seizoen dus goed voor de kijkcijfers door zo lang mogelijk met een B keuze blok te rijden. volgend jaar Pogacar de eerste twee weken met een XC fiets in de tour ?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

LH is echt wel een top coureur.....maar ook zo grote jankerd, heel heel erg jammer :(
Max is 'm amper voorbij en meneertje jankt alweer over de boordradio....moeizame toestanden :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

daniel1975 schreef: vr 19 november 2021, 14:47 Klopt, maar ik ben dat gejengel van beide teams buiten de baan wel spuugzat.
Marko moet gewoon zijn mond wat vaker houden, maar het gejankt van Wolf is echt dramatisch. Elk weekend "car issue's" op de vrijdag en zaterdagmorgen, en als het puntje bij paaltje komt zijn ze weer retesnel.
Haalt wat mij betreft de sportieve lol er wel een beetje vanaf.
En ik hoop op strengere motorregels volgend jaar. Voor Mercedes is het met hun supermotor totaal geen straf om 5 plaatsen terug te moeten bij een extra wissel, levert ze meer op dan met een bestaand blok doorracen.
Psychologische oorlogvoering hoort er ook bij, als zo op het scherpst van de snede gestreden wordt. Maar we hebben met 2 koele kikkers van coureurs te maken, weet niet of ze zich daardoor laten beïnvloeden. Al vind ik voor zover ik dat kan beoordelen aan de hand van de (boordradio) uitspraken Max iets stabieler overkomen. Maar ook dat kan een deel van het 'spelletje'zjjn. Het blijft overigens heel vermakelijk en spannend. Jammer vind ik wel dat er zoveel vermogenswinst bij Mercedes bij een motorisering behaald wordt, daar wegen de gritstraffen niet tegenop. Misschien moet iemand uit het 'middenveld' 😉 zorgen dat Mercedes moet 'heroverwegen' 😅om nu elke race een andere motor te steken
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

" damage control" , mooie strategie op het laats van Red Bull :-q

Top van Alonso , 3nd :-q , superrrrrr
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De Mercedes oogt weer errug snel, Lewis speelde met zijn rondetijden volgens mij

Dus ook een heel knap punt voor de snelste ronde maar vooral die eerste paar ronden van Max,
Van 7 naar 2 in een vloek en een zucht. Ja een goede auto, maar hij doet het toch maar. Fenomeen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"Ik weet dat het lastig gaat worden tot het einde, maar dat is goed. Dat houdt het spannend." Lekker nuchter die Max.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lewis reed vandaag met z’n “oude” motor. Dat heeft Toto Wolff na afloop verklaard.
De raketmotor is gespaard voor de laatste 2 GP’s. Dan is ‘t dus wel klaar nu.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gat in de regels wat mij betreft. Gewoon even een extra motor aan laten rukken die slechts 3 races hoeft te overleven.
2x eruit getikt door Mercedes en een kutband van Pirelli: Max had al WK moeten zijn :-(
Bicycle, bicycle, bicycle
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

daniel1975 schreef: zo 21 november 2021, 21:55 .......Gat in de regels wat mij betreft.......
valt wel op dat het voordeel altijd aan de kant van dat merk met die ster is :~
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Nee, met die motor gewoon slim gedaan.
Die andere momenten is inderdaad stom geluk.
Bicycle, bicycle, bicycle
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Geluk moet je afdwingen...........
Desalniettemin ik vind dat Red Bull weinig steken heeft laten vallen dit jaar :-q
En wat gun ik ze!! :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat 1 vd Alpha Tauri mannen of Perez nog wel eens een "aanvaring" met HAM gaan krijgen in de komende twee races ............ en anders Alonso wel :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Mwah.... die aanvaring zullen ze niet al te duidelijk forceren maar het is 100% zeker dat ze wel duidelijk te horen zullen krijgen 'ietsjes' anders om te gaan met een Mercedes in hun spiegel of naast ze dan met een Redbull.
Alonso zal dat niet te horen krijgen maar het lijkt me sterk dat zijn voorkeur in een dergelijke situatie niet mee zal spelen.

Maar goed, Hamilton begrijpt ook echt wel dat 'ie wat voorzichtiger zal moeten zijn bij een inhaalaktie op een AlphaTauri of Redbull omdat de kans op een 'Oepsie, sorry mate!' daar toch net wat groter is. :winkie:

Hoe dan ook, de komende 2 races worden een thriller! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Azurri schreef: ma 22 november 2021, 08:59 Geluk moet je afdwingen...........
Das natuurlijk niet helemaal waar.
Dat HAM de auto in zijn achteruit uit de grintbak krijgt en dan vervolgens die ronde achterstand weer goed mag maken door een fout van Bottas is gewoon stom-stom-stom geluk. Net als de pech met de klapband van Max.
Max heeft echt wel veel tegenslag buiten eigen invloed gehad.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie