Don't believe the hype!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:
mud mate schreef:Mag ik je er wel even op attenderen dat de Mondraker 650b heeft en de specialized 26". Op je vergelijk zijn beide maten ineens even groot geworden, misschien een fractie kleiner..... Ik denk dat als je de maten kloppend hebt, de Mondraker dus toch nog een fractie groter is.
Goed gespot, maar gaat meer om het vergelijk van de hoeken seattube en vork en de korte stuurpen.
Het is geen wetenschappelijk onderzoek :wink:
Ja maar je suggereert hier dat de forward geometry van mondraker gelijk is aan de Specialized. Tja als Mondraker fan verwacht ik dan wel iets kloppends. Dat ging hier natuurlijk niet op. De lange wielbasis komt dan misschien wel overeen. Alhoewel in het echt ook nog korter ;-) dan bij de Mondraker. Maar is bij de specialized te danken aan het oude model vork.

Nee daar verwachten wel natuurlijk wel beter en accurater afbeeldingsmateriaal om je stelling te staven. Dus tot die tijd blijft de forward geometry toch een nieuw concept. :tong
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dit plaatje zag ik gisteren voorbij komen, fatbike anno 1910, weet niet of het authentiek is. Zou die man de overgrootvader van Jeff Jones zijn? :winkie:

Afbeelding
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

nielsvk schreef:Dit plaatje zag ik gisteren voorbij komen, fatbike anno 1910, weet niet of het authentiek is. Zou die man de overgrootvader van Jeff Jones zijn? :winkie:

Afbeelding
Cool, en kijk eens hoe breed het stuur is :wink:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ook n vette fiets die met die tractor voorband, maar zo te zien kom je er t viaduct alleen niet mee onderdoor :lol: …of dat is optisch bedrog, dat kan ook.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jamis Diablo schreef:
nielsvk schreef:Dit plaatje zag ik gisteren voorbij komen, fatbike anno 1910, weet niet of het authentiek is. Zou die man de overgrootvader van Jeff Jones zijn? :winkie:

Afbeelding
Cool, en kijk eens hoe breed het stuur is :wink:
En genoeg bodemvrijheid :lol: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Maar geen glossy lycra, strava en gewoon een pet op en pijpje erbij.............zijn we er eigenlijk op vooruit gegaan? :winkie:
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Leuk topic,
ben zelf ook nog de trotse eigenaar van deze stumpi geweest:

Afbeelding

was id meer een bos racefiets qua geometrie, trouwens wat heeft die retrofatbike meneer voor een aparte toeter op een aparte plaats..
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Pat. schreef:Pfff. Als je zonodig met afkortingen wil gooien die niemand kent mag je ook even de moeite nemen
om ze uit te leggen ipv. een goedkope google link.
Nah, degenen die in de goede tijd nog VWO hebben genoten, weten prima wat QED betekent. En ook dat Alien het niet geheel juist gebruikte (hoewel de manier waarop hij het gebruikte een veelgemaakte vergissing betreft).
maverick76 schreef: Ik ben alleen niet eens met dat de scene weer terug gaat naar het lekker aanklooien in net zand. Het is nog altijd veldrijden maar dan met brede sturen en grotere wielen/banden wat de klok slaat.
Joh, in ons kikkerlandje hobbelen we toch vooral een beetje achter de hypes aan. De toon voor de hypes wordt gezet in landen waar ze in een week tot een maand evenveel bikes verkopen als hier in een heel jaar. WIj hebben helemaal niks te vinden hier. Bijvoorbeeld ook niet dat we hier in 90% van de gevallen waarschijnlijk minstens net zo veel fun zouden hebben op een cyclocrosser, als het uiterlijk er niet zo toe deed... :bier:
MonkeyRider schreef:Maar geen glossy lycra, strava en gewoon een pet op en pijpje erbij.............zijn we er eigenlijk op vooruit gegaan? :winkie:
Tsja, volgens mij moet je gewoon aandoen wat prettig fietst voor jou en je lekker niks aantrekken van wat "moet". Dus gewoon lycra, ook al vinden al die hippe gasten dat dat er niet uitziet voor een veertiger die zelfs met voldoende beweging z'n bierbuik niet meer helemaal in toom kan houden (voordeel is dat je op die leeftijd je er sowieso ook minder van aan begint te trekken, van wat anderen van je vinden). :-q
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

jf schreef:
Pat. schreef:Pfff. Als je zonodig met afkortingen wil gooien die niemand kent mag je ook even de moeite nemen
om ze uit te leggen ipv. een goedkope google link.
Nah, degenen die in de goede tijd nog VWO hebben genoten, weten prima wat QED betekent. En ook dat Alien het niet geheel juist gebruikte (hoewel de manier waarop hij het gebruikte een veelgemaakte vergissing betreft).
En de rest is dit forum uiteraard onwaardig. :-{
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

MonkeyRider schreef:Maar geen glossy lycra, strava en gewoon een pet op en pijpje erbij.............zijn we er eigenlijk op vooruit gegaan? :winkie:
Ook die trend is weer terug; de hipster.
Als die nou op fatbikes gaan rijden is die foto in kleur zo weer actueel. :-q
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Leuk topic! Vergeet alleen de e-stay en de biopace tandwielen niet! Ovale tandwielen zie ik ook weer een voorzichtige comeback maken!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ovale tandwielen zijn véél ouder dan BioPace, alhoewel het idee achter BioPace volledig anders is dan dat achter de meeste anderen. (En bij mijn weten sindsdien niet meer op de markt geweest is.)
jf schreef:Nah, degenen die in de goede tijd nog VWO hebben genoten, weten prima wat QED betekent. En ook dat Alien het niet geheel juist gebruikte (hoewel de manier waarop hij het gebruikte een veelgemaakte vergissing betreft).
Zelfs daarover valt te redetwisten. Maar hier is daarvoor niet de plaats, zoals al eerder is opgemerkt.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Bergbike schreef:
En de rest is dit forum uiteraard onwaardig. :-{
Nee hoor. Wat mensen al niet willen lezen in dingen die ik schrijf... :-{
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Mijn punt is dat je opmerking denigrerend overkomt. Wat je er mee wilt zeggen weet ik niet, want al mijn interpretaties zijn negatief en ik ga er vanuit dat, zeker als mod, je niet denkt in termen van mensen buitensluiten. Misschien kan je je punt helderder verwoorden.
Plaats reactie