Onderwerp mag dicht :-)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit topic word niet gebruikt waar het voor was bedoeld.

Voor al uw filmpjes verwijs ik jullie naar

"show your video"
Laatst gewijzigd door maverick76 op ma 17 oktober 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Dat zou idd erg mooi zijn als er meerdere bikers zijn die tijdens een route mee gingen filmen. En ook als er minimaal eentje erbij zit die goed is het monteren van filmpjes :lol:

Ik spreek voor mijzelf.... ik film om mijn eigen fiets tochtjes weer terug te kunnen zien, zeker de tochten in het buitenland (hoofdzakelijk Spanje). Vind het gewoon leuk om en geinig om het thuis weer terug te zien, gezellig met mijn gezinnetje/familie/vrienden. Ben zelf niet zo thuis in het zo "professioneel" monteren van filmpjes (zou het wel willen, maar heb gewoonweg niet zoveel tijd om dit onder de knie te krijgen :oops: ). Gebruik meestal WindowsMoviemaker, en dat vind ik goed genoeg voor mij. Heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van budget actioncams (Denver) en ben daar ook altijd tevreden over geweest.
Nu heb ik voor Kerst een nieuwe Sony actioncam gekregen :winkie: , met veeeel meer mogelijkheden erop dan mijn oude cam :D En wellicht dat ik de volgende keer een filmpje in elkaar zet met meer spec effects erin (zoals slow motion scenes oid). Maar of dat lukt is een andere vraag... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Beter zoeken, staan genoeg mooie filmpjes hier op het forum (check Alma nogwat) Verder heeft Vin100 wel wat leuke compilaties gemaakt van onze fietstrips.
Voor wat betreft jouw testfilm is het wel sfeervol maar nog niet heel erg captivating met al die shots achter struiken en bomen. En zet je model een helm op ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
matigefietser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Leuk gedaan dat filmpje van de Sallandse Heuvelrug.

Dat het er vaak niet zo boeiend uitziet is ook de reden dat ik zelf geen cam heb, in vergelijking tot de "professionele" filmpjes ziet het er al snel saai uit, ondanks dat je het zelf (tijdens het fietsen) als spannend ervaart. Vriend van me heeft tijdens kerst dit https://www.youtube.com/watch?v=gwBMOjSFzfc gefilmd van ons ritje en er zaten echt wel wat dingentjes in die ik toen lastig vond, nu niet meer terug te vinden :~

Nou moet ik zeggen dat een muziekje wel al snel helpt :-D
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

suravida schreef:Beter zoeken, staan genoeg mooie filmpjes hier op het forum (check Alma nogwat)
Eerste waar ik aan moest denken ja.
https://vimeo.com/111941022" onclick="window.open(this.href);return false;
(die stukjes met de GoPro op een hengel op de helm vind ik wel extreem komisch trouwens, zo'n stilstaand hoofd middenin beeld en alles daar omheen dat beweegt :lol: )
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Ik rij zelf ook met camera, maar mijn filmpjes gebruik ik hoofdzakelijk om thuis de "herinner-jij-je-dit-nog" momentjes nog even boven water te kunnen halen. Maar eerlijk gezegd lijkt me het ook wel een keer wel wat om meerdere camera standpunten te gaan uitproberen. Maar dan moet je wel iedereen daarop afstemmen die meegaat (Ik heb er 1 in mijn groep die het liefst blijf doorrijden, en aan stilstaan een bloedhekel heeft ..)

Voor wat montage betreft, daar lig ik niet wakker van eigenlijk. Ik ben welliswaar autodidact op videomontagesoftwarevlak (2 keer woordwaarde), maar kan me heerlijk uitleven met programma's als Corel VideoStudio en Adobe After Effects (Met hier en daar een leuke plugin :winkie: )

Niet echt wat jij bedoel, maar dit trek je met een paar minuten film uit After Effects :
(Heb bij het renderen alleen de verkeerde soundtrack gepakt :o :winkie: , één met 'watermerk' dus .. )

https://www.youtube.com/watch?v=nhyZ1tF2YIo

Voor het mooie zou je iemand met een quad moeten kennen, die als camerawagen fungeert ... :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Suravida* Het test filmpje heet niet voor niets een test filmpje ;-). En wat betreft een helm, wij rijden in het buitenland met een helm in Nederland heb ik in mijn 25 jaar mountainbiken biken nog nooit het gevoel gehad "als ik nu een helm op had gehad was dit niet gebeurd". Een helm lijkt me zeker statisch gezien grotere noodzaak om te dragen in de stad.

En ja natuurlijk leven wij op de "rand" om zonder helm te mountainbiken! Zo zijn we gewoon.

En Remy*

Jou filmpje had ik idd gezien en ook erg leuk gedaan!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Het is maar wat je wil natuurlijk.
Ik zie liever een filmpje met mooie fietstechniek dan een filmpje waar in en uitzoomt wordt op een tak of boom.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik begrijp de insteek van Maverick76. Veel filmpjes geven niet goed weer wat de werkelijke hoogteverschillen zijn.
Of hij/zij wel of niet een helm draagt dat zoeken ze zelf maar uit.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ofschoon het af en toe grappig is om beelden te zien van het perspectief van de rijder (helm / chest cam) of ergens van de fiets zijn het in de regel echt de meest nietszeggende beelden omdat:
a) inderdaad hoogteverschillen niet overkomen, maar
b) ook het formaat van hindernissen niet of de moeite die het kost ze te nemen, en
c) doorgaans ook niet of iemand het laatste beetje grip zoekt of met een ruime marge onderweg is.

... desondanks worden er uuuuuuuuuuren van dat soort beelden gemaakt en geupload, waarschijnlijk omdat het lekker makkelijk te maken is zonder dat er tijd in geinvesteerd moet worden tijdens het rijden en geen extra equipment meegezeuld hoeft te worden. Misschien dat die filmpjes leuk zijn om terug te zien wanneer je er bij was omwille van bepaalde associaties die je er bij hebt maar anders is het veelal minder... uhhh inspirerend.

Als je echt mooie filmpjes wilt dan zul je toch extra camera's nodig hebben, een rijder kunnen volgen, zicht vanuit een ander punt die wel het formaat laat zien, dat iemand op z'n voowiel draait in die hairpin in plaats van afstapt, etc.., etc... en ga je dus ook een echt shit load aan tijd kwijt zijn aan het maken van opnames en bewerken. En die tijd moet je in de eerste plaats wel hebben en ten tweede daaraan willen/kunnen alloceren.

Daar volg ik dan zelf toch de redenatie van matigefietser.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

cheeta schreef:dan zul je toch extra camera's nodig hebben
Met 1 (goedkope) (action) cam kom je al een heel eind hoor. https://youtu.be/5jCUmSzwnCk" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar het kost dan erg veel tijd. Met filmen alleen was ik geloof ik ruim een uur kwijt, voor iets waar je dan nog geen twee minuten over fietst. En editten nog meer... Nee dat doe je niet voor elk leuk stukje dat je op de mtb tegenkomt.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

maatje van me maakt ook vette video's: https://vimeo.com/121254694" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Natuurlijk moet je ook de tijd en zin hebben om zoiets te maken.

Aangezien velen hier op het forum hun nauwelijks bereden 4000+ euro fiets na een paar maanden weer in de verkoop sectie hebben staan met het onderschrift "wegens te weinig tijd".

Dus vooral de tijd zal een probleem zijn ;-).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

alma1165 kan er wat van (naar mijn bescheiden mening)

Voorbeeld: https://vimeo.com/90233964" onclick="window.open(this.href);return false;

Check ook z'n serie: Bikepacking X Europe

Edit: Ik zie dat Alma al een aantal keren genoemd is :D :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik denk dat meningen van een mooi filmpje erg verschillen. Dit voorbeeld van Alma is een Gopro filmpje maar dan in slow motion. Wellicht nog saaier dan op gewone snelheid.

Ik denk dat we dit topic maar weer moeten sluiten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie