Zijn er mensen die BMXen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zitten die op mini fietsjes rijden? Zelf jaren geplankt (skateboarden mensen, niet de foto hype :P ) en momenteel ros ik wel eens met mijn straat MTB over het baantje. Maar omdat parkjes vrij klein zijn is een BMX hiervoor wel handiger. Zijn er mensen die BMXen naast MTBen?
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

Net als jij heb ik vroeger ook geskateboard (doe het zelfs nog steeds) en ben soms ook even op zoek naar wat extra's op de mountainbike.

Denk dat je, als je in de buurt leuke dirtbaantjes hebt, zeker veel plezier kan beleven aan een BMX of dirtjumper!
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Ja ik, vorig jaar na, 30 jaar gestopt te zijn de draad maar weer eens opgepakt en nu met mijn zoon.
Heb afgelopen zomer zelfs het WK in Zolder gefietst.
Nu is het seizoen afgelopen en toevallig net de mtb maar weer eens uit de schuur getrokken. Na een heel seizoen sprinten nu maar weer eens tochtjes fietsen, echt zin aan! :-q
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ja ook hier, BMX en trialbike naast het mountainbiken. Wel freestyle bmx :D
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Hier ook freestyle BMX sinds een paar maanden. Ik ga elke woensdag naar het indoor 040 BMX park in Eindhoven.
Ben met mijn 14de begonnen met skateboarden, rond mijn 17de overgestapt op snowboarden (freestyle, indoor, 3 tot 4x per week Landgraaf en Westerhoven). Daar ben ik mee gestopt toen het te gortig werd met rotaties en ik mijn ribben brak.

Nu met mijn 26ste weer rustig aan beginnen met BMX'en, maar ik probeer me in te houden qua airtime haha.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Tot voor kort ging ik regelmatig mee naar de trainingen van mijn neefje.
Tijdens de vrije training reed ik dan ook vaak een uurtje mee, op een leenfietsje.
Erg leuk om te doen!
Als ik hier een baan in de buurt had, dan kocht ik zeker een BMX.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Heb wel veel op BMX gereden maar had geen skatebaan oid in de buurt dus het bleef bij wat zelfgemaakte dingen en gewoon lekker rondscheuren. Heb wel wat dingen overgenomen naar de MTB, wheelies, stoppies, springen, achteruit, etc.

Nu aan het kijken naar een dirtjump fiets, mooie aanvulling naast mijn huidige allrounder/all-mountain tractor. Ga nog wel eens bij Wood15 in Sittard.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Dennisvdb schreef:Hier ook freestyle BMX sinds een paar maanden. Ik ga elke woensdag naar het indoor 040 BMX park in Eindhoven.
Ben met mijn 14de begonnen met skateboarden, rond mijn 17de overgestapt op snowboarden (freestyle, indoor, 3 tot 4x per week Landgraaf en Westerhoven). Daar ben ik mee gestopt toen het te gortig werd met rotaties en ik mijn ribben brak.

Nu met mijn 26ste weer rustig aan beginnen met BMX'en, maar ik probeer me in te houden qua airtime haha.
Op de donderdag avond moet je ook is gaan kijken in het WSC in Den Bosch, regelmatig nodige gasten aan het bmxen. Voor de afwisseling :)
NextBikeParts
Ride your own way!
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Misschien een leuk idee om hiervan een algemeen BMX topic te maken? Pics, tips etc ? Mods, is dat cool?
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Zal ik dan alvast beginnen haha

Mutiny frame, geheel Eclat opgebouwd!
Afbeelding
NextBikeParts
Ride your own way!
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

@ Tripod: Sweet!

Zal ik dan maar meteen suffe vragen gaan stellen die jullie mogen beantwoorden :P Wat moet ik ongeveer uitgeven aan een tweedehands BMX en waar op te letten naast de standaard fiets dingen?
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Ja, deze: http://www.pinkbike.com/photo/12099655/" onclick="window.open(this.href);return false; 8)

Denk dat ik bij elkaar bijna 8 jaar bmx heb gereden, met name trails en later veel street. Nu volledig overgestapt op mtb omdat mijn rug die kleine fietsen niet meer trekt en ik mtb een stuk leuker vind. Ik rij wel zo nu en dan dirt en wat """"street"""" op die Honzo, gaat op zich best als je geen al te gekke dingen wil doen.

Wat budget betreft, als je een fijne fiets wil die een tijdje mee kan zou ik op een euro of 2-300 rekenen, is meestal genoeg voor een wat hoogwaardiger model dat niet afgetrapt is.

Wat aandachtspunten betreft, let erop dat hij 3 of 2 piece cranks heeft (dus uit meerdere delen, http://www.profileracing.com/estore/ima ... t_1000.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; dit idee).

Beetje modern verzet is ook wel handig dus 23 tot 28t voortandwiel. Op die manier knal je niet zo gauw met je blad op een coping of rail. Op die manier heb je sowieso ook een moderne achternaaf dus niet zo een met los freewheel. Let ook op dat je er een rem op kan zetten, sommige street frames zijn alleen brakeless te rijden en dat zou ik niet aanraden.

Merk maakt niet zoveel meer uit omdat ieder 'echt' bmx merk tegenwoordig fatsoenlijk spul heeft maar ik zou op MP zoeken naar merken als We The People (ook wel WTP), Fit, Cult, United, Flybikes, Kink etc. Als je alleen 'bmx' invoert krijg je vooral meuk.
Gebruikersavatar
djcfranse
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 december 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Koga X29-TEAM // Koga Beachracer 2016
Contacteer:

Toen ik jong was deed ik niet onsuccesvol bmx, zelfs met zijspan ;-)

Maar heb wel het idee dat het bmx'en tegenwoordig iets anders is als vroeger als ik de banen zo eens bekijk. 1 van mijn eerste wedstrijden was nog gewoon in een boerenwei waar ze een baantje uitgezet hadden en met planken wat 'heuvels' hadden aangelegd. Springen was ook niet echt mijn ding, gewoon als eerste aan de finish komen was belangrijk.....
- er kan er maar één de laatste zijn -
Plaats reactie