Verkoop 26" bikes

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Ik verwonder mezelf de laatste tijd nog wel eens aan vraagprijzen hier en op marktplaats voor 26" fietsen.
In deze advertenties bieden mede bikers hun 26" fietsen van minimaal 3-4 jaar oud aan voor imo veel te hoge prijzen.
Ben dan eigenlijk ook wel benieuwd of de verkoper dat geld er ook ooit voor gaat krijgen.

Voorbeelden:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;


Ben wel benieuwd naar jullie meningen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Wat is er mis met de fiets dan!? Rijdt prima hoor zo'n 26'' alleen d a markt wordt kleiner. Dus de vraagprijzen zijn wel wat gedaald.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Patrick_V schreef:Wat is er mis met de fiets dan!? Rijdt prima hoor zo'n 26'' alleen d a markt wordt kleiner. Dus de vraagprijzen zijn wel wat gedaald.
Hoeft niks mis te zijn met de fiets hoor. Maar verwonder mezelf elke keer weer als ik dit soort advertenties tegenkom en was benieuwd hoe jullie hierover denken.
Vandaar dit topic. Voorbeelden hierboven worden, zover mijn kennis reikt, voor bijna het dubbele verkocht dan wat ze imo waard zijn.
Als verkoper mag je er natuurlijk vragen wat je wil, maar of het realistisch is? Dit soort voorbeelden kom ik heel vaak tegen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik deel je mening wel hoor, ik zou aan deze fiets max 800 euro uitgeven. Maar ik steek dat geld liever in meer courante modellen. :-q
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Och, in de breedste zin van het woord - ook bij courante spullen - kom je veel mensen tegen die een nogal optimistisch beeld hebben van de waarde van hun spullen...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Emotionele waarde noemen we dat. Kan ook andersom trouwens;

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

Of in de zin van "hij staat niet in de weg". Alles is te koop, mits juiste prijs :-q
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Vorig jaar zelf, na weinig nadenken, mijn 26" weggedaan uit de angst m veel later niet meer kwijt te raken. Uiteindelijk binnen een paar dagen verkocht voor een prijs die hoger lag dan ik had verwacht (en vele malen hoger dan wat ik er zelf voor zou betalen). Maarja... Zijn blijkbaar nog mensen die dat er voor geven.

Zag hier laatst eenzelfde fiets op het forum staan voor (in mijn ogen) woekerprijs (met stuk mindere afmontage). Het is maar net wat de gek ervoor geeft...
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heb pas nog een oude carbon 26er bike gezien, minstens 10 jaar oud. met jawel, v brakes !! hij wou er 1000 euro voor hebben :lol:
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Ik heb voprig jaar nog een 26" opgebouwd :o 8)

Mocht die in de verkoop gaan zou die wel wat meer moeten kosten dan die 2 eerste van marktplaats :wink:

Maar als ik wat minder ruimte tussen achterbrug en band ook mee kan leven past er wel krap 650B in mocht ik ooit geen stevige velgen meer kunnen vinden :-D
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Niks mis met een 2e hands 26" top bike. Ik snap dus niet waarom iemand een nieuwe 29er koopt voor die €1000 met slappe veel te zware wielen. :roll:
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Dan is het ze, die verrekte marketeers, toch weer gelukt héh.. Binnen enkele jaren een zeer groot deel van de markt voorzien van een nieuw product. Die gasten zouden een medaille moeten krijgen..

Zonder gein. Ik zie ook vaak genoeg veel te dure dingen voorbij komen. Lekker voorbij laten gaan dus..
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1743
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Imho zijn 26ers nog net zo veel waard als jaren geleden. Als een fiets fijn fietst en dat nog wel even blijft doen is 'ie veel waard, dus kost 'ie ook veel ;)
Neemt niet weg dat de fietsen in de startpost behoorlijk prijzig zijn voor wat je krijgt. Marktplaats handelaren gok ik zo..
Het is hier geen ponykamp!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Overigens probeer eens een 26-er in te ruilen.... Ondanks dat het een topmerk met top afmontage (de gemiddelde LBS zegt dit overigens niks) zou zijn... Denk niet dat het je gaat lukken, want voor de mainstream is het een incourante maat geworden.

Als antwoord of een goede 26-er de soms hoge bedragen waard zou zijn, is denk ik vooral afhankelijk hoe lang je er mee wil doen. Als je het ding koopt om te starten en dan met een maand of wat alsnog een moderne maat koopt, dan wordt het een dure aankoop. Maar fiets je het ding "af" en boeit het je niet dat je met een incourante maat rondrijdt, dan kun je volgens mij best weleens spekkoper zijn. Zeker als je een topbike met idem afmontage zoekt. Trouwens, zoals in dit topic al eerder is gezegd, denken sommigen dat ze goud in de vingers hebben en het dus ook goud geld moet kosten (immers biken is zeker op dit moment booming business).
“Old, not obsolete”
hawa ncr
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 24 februari 2015, 20:57

Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde, wanneer je een beetje uitjkijkt kun je echt voor een prikkie een topfiets kopen. heb zelf een jaar geleden op marktplaats een Santos SCC03 met allemaal topspul in zeer goede staat gekocht voor €350,00 .Fiets had in 2008 €3500,00 gekost.. bijna alles xtr, formula remmen, carbonvork dt swiss etc. Ik heb wel daarna een 650b wielset gekocht wat voor mij het beste van 2 werelden blijkt te zijn.Fiets heeft mij uiteindelijk "slechts" €575,00 gekost. en weet nu al dat ik hier nog jaren op blijf fietsen. o ja, hij weegt slechts 10,4 kg en dat fiets toch wel erg fijn.. gr. Harry
Plaats reactie