Clinic op een BMX baan (UPDATE: Event aangemaakt)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

mud mate schreef:
Marco79 schreef:Die laatste sprongen laat ik wel over aan mensen die wel hum vliegbrevet hebben gehaald. :lol:
kwam er afgelopen zaterdag weer op een zeer pijnlijke manier achter dat zwaartekracht het altijd wint. ;).
Blijft toch wel een irritant fenomeen die zwaarte kracht.... :lol:

Laatste wedstrijd 5x uitgetest, en 5x verloren van de zwaarte kracht. :-{
Grootste nadeel is dat het ook pijn doet.... te hoge drop off, fiets achterover en op mijn rug. Voel me nu net zo`n bejaarde... :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

- Lange kleding heb ik wel (MX shirt, trainingsbroek), handschoenen ook.
Dan beter een oude spijkerbroek dan een trainingsbroek...
kingjoop schreef:- Fiets waar de vering gelocked kan worden (hoe minder vering hoe beter)
Ik zou niet de vering locken maar de spring rate omhoog gooien, da's aanzienlijk voorspelbaarder dan een lock die op een gegeven moment (heerlijk voorspelbaar) over z'n threshold gaat...


Bepaalde dingen lijken me interessant met een 29" XC race hardtail...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ik heb alle uitrusting, hangt dus helemaal.van de datum af! (Na de examens graag :bier: )

Fullface, handschoenen, kniebeschermers, evt. Elleboogbeschermers, rugprotectie (lijkt me overdreven hier), flats met 5tens, oude jas en niet geheel onbelangrijk een dirtbike :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

datang schreef:Ik heb alle uitrusting, hangt dus helemaal.van de datum af! (Na de examens graag :bier: )

Fullface, handschoenen, kniebeschermers, evt. Elleboogbeschermers, rugprotectie (lijkt me overdreven hier), flats met 5tens, oude jas en niet geheel onbelangrijk een dirtbike :-q
Nu alleen nog vervoer... :wink:

:tong
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Grrr mud. Ik wist et :D Je kent mn zwakste punt :lol:

Edit; maak ik.hier trouwens uit op dat jij mij komt ophalen :bier: :tong
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het is om, maar theoretisch mogelijk. Alles afhankelijk van de datum natuurlijk....
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ik zou zeggen.. gooi wat datums in de groep.. dan ga ik kijken wanneer het zou schikken en dan gaan we datums tegen elkaar afstrepen 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

goed idee, hoe eerder ik een datum kan prikken hoe beter en hoe meer kans dat ik echt mee kan
groetjes Marcel
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Inderdaad, kom maar om met wat data! Misschien komen mijn oom en neefje ook mee, ligt aan de datum.
pointblanque
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 12:37

Kingjoop - Wat heb je nodig en wat word aangeraden:
Wat hebben jullie minimaal nodig?
- Bedekkende kleding (lange mouwen en lange broek. Houd er rekening mee dat mocht je vallen normale stof snel kapot is dus als je geen echte race kleding hebt je oude kleding aan doen)
- Fullface helm (wij hebben er een aantal op de club maar geef even aan in het lijstje waar pointblanque mee begon of je er 1 wilt lenen
- Handschoenen
- Een fiets (mocht je die niet hebben (wat ik me niet kan voorstellen :D ) hebben we nog wat BMXén op de club)

Wat is aan te raden?
- Fiets waar de vering gelocked kan worden (hoe minder vering hoe beter)
- Flats (mocht je ze niet hebben is dat geen probleem maar het geeft je meer vertrouwen tijdens de oefeningen en je leert de basics (vooral springen) beter
- Body protection (knie, elleboog, ect. Ze zijn niet noodzakelijk maar als je nogal graag valt wel aan te raden. Op de club hebben we wat setjes liggen)
- Niet te grove noppen banden (we rijden op gralux en klinkers en geen gravel en mud :winkie: maar als je geen andere banden hebt hoef je ze niet aan te schaffen daar de meeste oefeningen niets met grip te maken hebben)


Lijst geinteresseerden:

MadMax12 (voorbehoud datum?)
segunda
Mud mate
tiewrap
maaf2
two-one
Boter
theritz
dizzasta
Dunc@n
vndk
Marco79 -

"Fiets: Voorzien van Schwalbe Supermoto's. Moet goed gaan.
- Helm; geen fullface. Als het wordt aangeraden dan wil ik er graag 1 reserveren.
- Lange kleding heb ik wel (MX shirt, trainingsbroek), handschoenen ook.
- overige bescherming niet. Indien nodig zou ik die ook graag willen reserveren."


datang -

"Fullface, handschoenen, kniebeschermers, evt. Elleboogbeschermers, rugprotectie (lijkt me overdreven hier), flats met 5tens, oude jas en niet geheel onbelangrijk een dirtbike"


M.A.S. -

"(ik neem mijn noppen en strandbanden mee,verder mijn gewone fiets kleding ,ik heb geen voledige helm , en verder ook geen bescherming ,ik was niet echt van plan om te vallen :winkie: vroeger op de crossfiets gezeten , dus er zit vast nog wel wat techniek in de hersenpan denk ik , een rondje op een echte crossfiets is helemaal niet erg :-q"



naze1975 -

"(Mijn nieuwe racing ralph zijn onderweg ter vervanging van mijn nobby nick dus ik hoop dat die redelijk grip hebben. Ik moet even kijken welke oude kleding of lange fiets kleding ik aan trek, ik wil wel graag gebruik maken van eventuele vol gelaatsmasker en andere bescherming."

pointblanque -

"Accesoires: fullface, handschoenen, bedekkende kleding en kniebeschermers.
Fiets: dirtbike singlespeed, banden schwalbe table top, verende voorvork (geen lockout maar kan deze wel stugger zetten), flats."
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Klinkt nog steeds goed maar ik denk dat het verstandig is als de TS even met 3 data komt die op de baan uitkomen en dan een doodle.com erop zetten waar we allemaal onze mogelijkheden kunnen aangeven? Dan wordt het concreet, wij hebben hier thuis 'last' van flexibele diensten dus voor mij is het even zien of ik uiteindelijk mee kan. Hoop van wel!

Ik kom op de Salsa El Mariachi SS zonder enige vering, met harde NN's en een gewone helm. Ik doe meestal toch wel voorzichtiger dan ik val dus zal wel loslopen. En ach, anders groeit het weer aan. ^_^
pointblanque
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 12:37

Vandaag is de grote dag van de beklimming...
En hoe is het gegaan? Heb je het gehaald?
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

zo.. de beklimming zit er op :-D 2x op de BMX naar boven gereden en toen waren de bovenbeentjes aardig op :-{ :lol: de temperatuur werkte ook niet echt mee... niet te harden in volledig BMX outfitje :roll:

Afbeelding

zal v/d week even met het bestuur een datum prikken zodat we het clinic verhaal een vervolg kunnen geven 8)

uiteraard kon ik het niet laten ook een paar dagen op de MTB te spelen aldaar :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kingjoop op za 6 juni 2015, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Mooi man, lekker gedaan!

Nette foto's ook, en mooie airtime etc. :-q :-q
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Knappe prestatie en hele mooie foto's!
Plaats reactie