Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Sanne reed vandaag haar wedstrijd van het jaar!
Het ganse seizoen leek ze me wat minder, en had ze veel sterke Nederlandse concurrentie.
Vandaag was ze technisch, tactisch, en fysiek heel sterk, en heeft ze mooi gewonnen.
En misschien een beetje geluk met de schuiver van Neff, want die was wel iets van plan, na haar val wat het opeens gedaan.
Ik denk dat ze morgen wel een blauwe bil heeft. :-{
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Belofte vrouwen niet gezien, want ik was zelf wedstrijd aan het rijden, maar wat mij betreft een verassende winnaar. Maar met volledig oranje podium niks te klagen voor Nederland. En de wedstrijd van de mannen was aan het beging spannend , het leek of Van der Poel niet in zijn beste vorm was. Wat nog spannend was dat Wout nog terug kwam bij Van der Poel. Daarna was Mathieu gevlogen en was er alleen nog spanning om het zilver in de laatste ronde. Blij voor Mathieu dat hij nu eindelijk heeft wat hij al langer had verdiend.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Als Belg hoopte ik op een klein mirakeltje toen Wout terugkwam op MVDP , maar eindelijk heeft hij de trui die hij dik verdiende !!!
De beste heeft gewonnen.
Christonabike!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Morgen 6-2-2019 de Brico Parkcross in Maldegem. https://www.maldegem.be/parkcross
Rechtstreeks op VTM.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

christmtb schreef: ma 4 februari 2019, 11:54 Als Belg hoopte ik op een klein mirakeltje toen Wout terugkwam op MVDP , maar eindelijk heeft hij de trui die hij dik verdiende !!!
De beste heeft gewonnen.
Dat was inderdaad een mooi moment.
Als hij niet weg geslipt was dan had het nog leuk kunnen worden.
Daarna was het zoals het hele jaar slaapverwekkend.
:-D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gelukkig was er nog bier... :-?
Waarom moet het publiek telkens bier gooien? Echt behoorlijk asociaal...
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

awinkel schreef: di 5 februari 2019, 12:48 Gelukkig was er nog bier... :-?
Waarom moet het publiek telkens bier gooien? Echt behoorlijk asociaal...
Enorme grote kl**tzakjes die niet thuishoren op een cx wedstrijd (nergens trouwens), ik ben er wel zeker van de het grootste aantal Belgische toeschouwers MVDP toegejuichd hebben. De meeste , ik ook , zijn fan van MVDP. Is héél graag gezien in den Belgiek.
Christonabike!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

christmtb schreef: di 5 februari 2019, 16:37 ik ben er wel zeker van de het grootste aantal Belgische toeschouwers MVDP toegejuichd hebben. De meeste , ik ook , zijn fan van MVDP. Is héél graag gezien in den Belgiek.
Hij is dan ook eigenlijk in nauwelijks een Nederlander (woont zijn hele leven al in België , in Essen de middelbare school gedaan, heeft ook een Vlaams accent, zijn moeder is Francaise). maar die NL-se nationaliteit staat wel in zijn paspoort
Morgen zijn de tenoren weer te bewonderen in de Brico Parkcross te Maldegem. Rechtstreek op VTM (livestream in NL)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Idd, je kunt je beter afvragen wat er wel Nederlands is aan Mathieu :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Net de cross in Lille teruggekeken, tenminste, de eerste paar rondes, daarna heb ik verder gezapped.
Ik ben fan van vd Poel, maar hoe kan het toch dat wanneer hij 1 versnelling doet en er helemaal niemand is die kan volgen?
De rest kan toch weer even sprinten tot in zijn wiel?
Op deze manier is er niet veel meer aan :x
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat alle prof-wielerteams dat miljoen salaris bij elkaar hebben gebracht met de eis dat VDP nog een paar jaar lekker in het veld blijft :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: zo 10 februari 2019, 00:24 Net de cross in Lille teruggekeken, tenminste, de eerste paar rondes, daarna heb ik verder gezapped.
Ik ben fan van vd Poel, maar hoe kan het toch dat wanneer hij 1 versnelling doet en er helemaal niemand is die kan volgen?
De rest kan toch weer even sprinten tot in zijn wiel?
Op deze manier is er niet veel meer aan :x
Het meest verbaast het mij nog dat veel andere renners (Toon Aerts gaf het ook aan) een beetje klaar zijn met het seizoen, zowel fysiek als mentaal, alleen Mathieu kent bijna geen "decompressie" en heeft nog steeds lol in elke race, eigenlijk rijdt hij een heel jaar op een bizar niveau zonder echte pieken en met heel weinig dalen .... je vraagt je oprecht af hoe lang hij dit vol houdt. Begreep laatst dat hij vorig jaar na de 1e wereldbeker in RSA eigenlijk het liefst ook nog Cape Epic had gereden ....... maar daar toch vanaf gepraat is door zijn begeleiding.
Vorig jaar 62 koersdagen en 42x winst (veld, weg en mtb).

Die versnellingen zijn moordend voor de rest en daarbij heeft hij ze allemaal psychologisch al lang gebroken. Op het EK reed hij met zo'n versnelling van Aert recht uit wiel op een vlak stuk weiland...... dit was de reactie van van Aert
‘Het wordt alsmaar straffer met die kerel’
Van Aert spreekt met bewondering over het moment waarop zijn rivaal de beslissing forceerde. “Ik reed twee ronden op mijn limiet en toch kon hij terugkomen. Dat is natuurlijk al niet echt een goed teken. Hij pakt vervolgens uit met een versnelling. Dit heb ik zelden of nooit iemand zien doen. Het wordt alsmaar straffer met die kerel. Ik lag eraf en daarna wordt het een heel lang uur.”
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ondanks het gebrek aan spanning om de zege toch weer genoten van de rechtstreekse op Sporza. Geen enkele aanleiding gehad om door te zappen want achter de koploper gebeurde er zoals in ieder veldrit weer een heleboel. Heel wat betere amusementswaarde dan het saaie schaatsen en wegwielrennen.
Nu een livestream zoeken voor de SP vanmiddag in Hoogstraten (het buurdorp van Rijkevorsel waar Toon en Thijs Aerts van zijn.)
Wel ergens tussen 17 en 18 uur een redelijke samenvatting in Sporza op één.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb genoten van de Ronde van Valencia.
Mooie zonnige beelden, klimmen, mooie fietsen en de toppers weer aan het werk :D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Nog twee weekeinden genieten van dit veldritseizoen. Wordt weer even bekijken hoe het zwarte gat tot september te overbruggen.
Zaterdag de finale van de SuperPrestige middels de Noordzeecross in Middelkerke vanaf 13.30 u in Sporza op één.
Zondag de Brico-cross in Hulst rechtstreeks op VTM ook vanaf 13.30 u. (voor ons livestream) en ook rechtstreeks hier:
https://www.omroepzeeland.nl/tv/program ... rico-Cross
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie