Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Snelle Buffer schreef: do 30 januari 2020, 17:24 Ben benieuwd hoe het WK gaat verlopen dit weekend , na genoeg vlak, zielloos parcours :(

In Zwitserland en dan op een vliegveld wat organiseren ......
Dat is het zelfde als in Oostenrijk een WK skiën houden op een overdekte rolbaan. :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Er zijn wel meer dingen van de UCI , 1 wedstrijd bepaalt of je wereld kampioen bent of niet , netzoals bij de nationaal kampioen wedstrijden. Heb je de regenboog trui omdat je 1 keer goed vlamt , kan je de rest van het seizoen " rustig aan " doen .

Denk dat zondag een wedstrijd is voor het bekkie van
MvdP , en Brand .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

MvdP en MTB-en: van Indeleiderstrui.nl:
“ 'Ik geef eerlijk toe dat ik in het mountainbiken veel meer plezier vind dan in het klassieke wielrennen. Dat past gewoon beter bij mij, qua plezierfactor. Voor mij staat die eerste wereldbekeroverwinning op de MTB ook wel hoog aangeschreven, omdat ik er bijna drie jaar over heb gedaan om Nino Schurter te kloppen. Dat was voor mij nog niet vaak voorgekomen, dat iemand drie jaar beter was dan ik. Frustrerend was het niet echt, maar het werd wel tijd dat het eens lukte', aldus Van der Poel.

In 2020 mikt hij vol op de Olympische Spelen en hij pakt ook het WK mee. De weg zal daarna een steeds grotere rol gaan spelen. 'De combinatie weg-mountainbike is niet echt mogelijk als je echt grote rondes wil gaan rijden. Ik weet hoe specifiek ik mezelf moet voorbereiden. Misschien is dit wel mijn laatste jaar op de mountainbike, ja. Ik heb altijd wel gezegd dat de Olympische Spelen de afsluiter zouden kunnen zijn, maar dat wil ik nu nog niet definitief zeggen.'

Van der Poel: Wereldtitel en Olympisch kampioen op mountainbike
Dat komt mede door het wensenlijstje van Van der Poel. 'Vanuit de ploeg denk ik dat ze graag zouden zien dat ik het blijf doen, omdat ze mij kennen en weten dat ik dat nodig heb. Als het gaat, ben ik de eerste die "graag" zegt. Maar je moet ook keuzes maken en ik heb in het mountainbiken nog twee grote doelen. Ooit zou ik graag wereld- en Olympisch kampioen worden. Dan is het mountainbiken geslaagd en heb ik alles afgevinkt. Dat geldt ook voor de cross, ik hoef niet tien keer de Superprestige te winnen.' “
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Al twee gouden plakken binnen voor Nederland, junior vrouwen en belofte heren. Nu gaan de elite vrouwen uit vechten wie met goud naar huis gaat.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Wow, wat een fantastische finale bij de vrouwen! :o
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Waanzinnige finale! Mooie winnares, en 2 hele goede en tegelijk wat minder goede verliezers :wink: ... Gezellig, op het podium!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

aurelius schreef: za 1 februari 2020, 17:20 Waanzinnige finale! Mooie winnares, en 2 hele goede en tegelijk wat minder goede verliezers :wink: ... Gezellig, op het podium!
Vanaf de finish t/m het Wilhelmus was heerlijke televisie :D :-D :bier:
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Treurnis bij Annemarie, en toch moet ze echt fier zijn!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tsja dat Worst teleurgesteld was duidelijk te zien , ik vindt haar de betere , maar dat het in de laatste 50 meter beslecht moest worden had ik niet gedacht , maar chapeau voor Ceylin :-q
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op za 1 februari 2020, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

aurelius schreef: za 1 februari 2020, 17:20 Waanzinnige finale! Mooie winnares, en 2 hele goede en tegelijk wat minder goede verliezers :wink: ... Gezellig, op het podium!
Ceylin hééft de worst van Annemarie afgepakt :((
Ik vind Ceylin een mooie winnares en dat ze nog veel meer mag winnen in deze trui.
Was een spannende wedstrijd.
Volgens de Belg was het een NK. :-D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hoop wel dat ze klaar zijn met vliegveld-rijden... ik vind veldrijden leuker...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Geweldige race om te zien, ook de reactie van Ceylin toen ze gewonnen had.
Gunde het haar ook echt.
Denk dat we het hoogtepunt van het WK weekend al weer gehad hebben. :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zal vandaag bij de elite mannen wat saaier worden , alhoewel het weer nog wat daarin kan veranderen ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kijk net even de jeugd wedstrijd op Sporza, het heeft de hele nacht geregend, er zijn wat tricky glibber passages. Het is in elk geval geen snelle racebaan meer, maar de grote mannen kunnen er vast beter mee overweg.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wedstrijd bij de vrouwen beloftes was ook glibber en glij werk , denk dat er nog niet veel te zeggen is over de favoriet , denk dat Toon aardig kan rond komen , start is een half uur vervroegd bij de elite .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie