Waar ga jij op vakantie en mag de fiets mee ??

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Begin September met 4 man een lang weekend Heimbach/Nationaalpark Eifel. Uiteraard gaan de stalen* rossen mee !

*aluminiummen
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

In september lekker een weekje met de bikes naar Hinterglemm, de marathon rijden tijdens de Worldgames.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Volgende week voor ruim 2 weken naar de Dordogne, neem de mtb wel mee maar moet wel ver rijden voor leuke tracks...we zullen zien,
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Vanaf volgende week weekje in Noordelijk Luxemburg (Mersch). Trails niet gevonden maar op dit forum en op YouTube al gezien dat er genoeg befietsbare wandelpaden zijn.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Joepie de schreef:Vanaf volgende week weekje in Noordelijk Luxemburg (Mersch). Trails niet gevonden maar op dit forum en op YouTube al gezien dat er genoeg befietsbare wandelpaden zijn.
En het is in Luxemburg ook nog eens bijna overal toegestaan om op wandelroutes te fietsen. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een vakantie zonder fiets is als... friet met zonder ;-)
Ik denk dat mijn frustratieniveau per dag zou oplopen als ik niet om de paar dagen een mooi ritje zou kunnen maken. Juist de prachtige omgevingen waar wij doorgaans op vakantie vertoeven wil je toch graag (ook) op de fiets verkennen? We moeten het hier in NL het hele jaar al zonder bergen doen en ons een beetje behelpen op vlakke bospaden. En dan zou ik elke vakantiedag die schitterende Alpen-singletracks moeten zien liggen zonder er te kunnen fietsen? No way!

De enige soort vakantie waarvan ik me kan voorstellen dat er geen fiets meegaat is een motorvakantie. Maar aangezien ik dat al jaaaaren niet meer doe gaan de fietsen gewoon standaard mee.
Binnenkort weer, al heb ik nog geen idee waarheen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

kermit schreef: De enige soort vakantie waarvan ik me kan voorstellen dat er geen fiets meegaat is een motorvakantie. Maar aangezien ik dat al jaaaaren niet meer doe gaan de fietsen gewoon standaard mee.
Binnenkort weer, al heb ik nog geen idee waarheen :)
Tot voor kort voegde ik daar ook vliegvakanties aan toe (niet dat ik een motorrijbewijs heb, maar dat doet niet ter zake :tong ). Bij de meeste vliegmaatschappijen kan je voor een redelijke prijs je fiets meenemen. Spreekt toch ook tot de verbeelding: MTB-en op de Mongoolse vlaktes of in de Himalaya.
Ja, doei !
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

10 augustus paar dagen Ehrwald daarna door naar Gardameer (Peschiera) met de mtb :-)
We Are Basta
Gebruikersavatar
Japanese Power
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 22:50
Mijn mountainbike: Cube LTD 29 Green-Blue 2014

Dit jaar was de zomervakantie vroeger dan gepland: in april/mei hebben we 1 week Zweden, aansluitend 1 week Denemarken en als afsluiter midweek Duitsland in Winterberg gedaan, uiteraard met de bikes erbij, voor junior en senior.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Joepie de schreef:
kermit schreef: De enige soort vakantie waarvan ik me kan voorstellen dat er geen fiets meegaat is een motorvakantie. Maar aangezien ik dat al jaaaaren niet meer doe gaan de fietsen gewoon standaard mee.
Binnenkort weer, al heb ik nog geen idee waarheen :)
Tot voor kort voegde ik daar ook vliegvakanties aan toe (niet dat ik een motorrijbewijs heb, maar dat doet niet ter zake :tong ). Bij de meeste vliegmaatschappijen kan je voor een redelijke prijs je fiets meenemen. Spreekt toch ook tot de verbeelding: MTB-en op de Mongoolse vlaktes of in de Himalaya.
...en jij wil daarmee dus zeggen dat je in de Himalaya gefietst hebt?
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Wiel-Maat schreef:
Joepie de schreef: Tot voor kort voegde ik daar ook vliegvakanties aan toe (niet dat ik een motorrijbewijs heb, maar dat doet niet ter zake :tong ). Bij de meeste vliegmaatschappijen kan je voor een redelijke prijs je fiets meenemen. Spreekt toch ook tot de verbeelding: MTB-en op de Mongoolse vlaktes of in de Himalaya.
...en jij wil daarmee dus zeggen dat je in de Himalaya gefietst hebt?
Nee wel gehiked en geraft in het voorjaar en zo is het idee ontstaan. Zou me wel erg leuk lijken en het lijkt betaalbaar om je fiets mee te nemen. Even los van risico's want er wordt waarschijnlijk niet zachtzinnig met bagage omgesprongen.
Niet alle bergen daar zijn a la Mt Everest overigens. Je hebt voorlopers die lijken op de Alpen of Pyraneeen. Sneeuwgrens is wel wat hoger. Boven 3500 meter wordt inspanning al merkbaar zwaarder.
Ja, doei !
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 850
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Wij (dat zijn er 2) gaan in september 3 weken naar Spanje. Waar is nog niet helemaal bekend, maar waarschijnlijk iets ten zuiden van Valencia starten om vervolgens door te rijden naar de capo de gata en via granada, toledo en segovia terug te komen. En....er gaan 4 fietsen mee. 2x mtb en 2x racefiets. Beiden hebben voordelen. Nu nog een geschikte fietsendrager vinden.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

philippevk schreef:er gaan 4 fietsen mee. 2x mtb en 2x racefiets. Beiden hebben voordelen. Nu nog een geschikte fietsendrager vinden.
Fietsendragers voor meer dan 2 fietsen zijn vaak zwaar uitgevoerd vanwege de grote overhang. Als je trekhaak 50 kg mag dragen dan zou je moeten kijken naar het dak of een karretje. Of 2 fietsen in delen in de achterbak.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het is voor ons nog steeds bestemming onbekend. Vakantie nadert snel maar het weer hebben we nog geen zicht op.

Als het mooi weer is hoef je NL niet uit, maar als het weer hier ruk is gaan we wellicht alsnog 500km naar het zuiden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bowiex schreef:Het is voor ons nog steeds bestemming onbekend. Vakantie nadert snel maar het weer hebben we nog geen zicht op.
Idem hier.
Alleen gaan wij sowieso naar het buitenland, want ook met goed weer hebben we in Nederland nog steeds geen bergen :D

Oostenrijk heeft dit jaar de voorkeur, maar kan ook zomaar de Ardèche of zo worden als het daar wel mooi weer wordt en in Oostenrijk niet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie