Buslijndienst van Amsterdam naar Medebach

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Net een interessant artikel gelezen in de Gelderlander.
Vanaf juni gaat MeinFernbus een lijndienst onderhouden van Amsterdam naar Medebach waarmee je voordelig kan reizen naar de regio Winterberg. Een enkeltje Amsterdam/Utrecht > Winterberg/Medebach kost € 22,- en je bike mag mee voor € 9,-

Haltes onderweg:
* Medebach
* Winterberg
* Siedlinghausen
* Bödefeld
* Meschede
* Neheim-Hüsten
* Dortmund
* Essen
* Oberhausen
* Arnheim
* Utrecht
* Amsterdam
modder zuigt!
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

En wat is de reistijd van laten we zeggen Amsterdam tot winterberg?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

vanaf arnhem 3,75 uur. Ik denk vanaf amsterdam dan 5,5 uur ongeveer. Het is veel goedkoper(en atm schoner) dan de trein. Die is al snel 80+ euro. Met 2 personen kan je dit ook niet met de auto doen. Dan heb je namelijk 2 tanks nodig om heen en weer te komen. Behalve als je zo'n mooie hybride achtige hebt :)
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik weet niet wat voor auto jij bezit, maar met die van mij rij je zo op en neer op een tank hoor. Uit Rotterdam :) ( en het is geen hybride ;) )

Maar voor de mensen zonder eigen vervoer is dit zeker een goed en betaalbaar alternatief!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gertjanw schreef:Met 2 personen kan je dit ook niet met de auto doen. Dan heb je namelijk 2 tanks nodig om heen en weer te komen. Behalve als je zo'n mooie hybride achtige hebt :)
Is allemaal een vraag van de tankgrootte en verbruik.... Actieradius van de meeste diesels is overigens groter dan de gemiddelde hybride (in hetzelfde segment, A0 vs. A0, A vs A, etc...).

Volgens mij moet je ook veel vrije tijd hebben; met de auto kun je op een dag heen en weer om te fietsen (spaart je ook een overnachting uit), of je dat met de bus gaat redden met inachtname van reistijd en vertrektijden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Ontzettend veel dank voor deze post. Hier iemand zonder eigen auto en dit is voor mij geweldig! Thanks!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

klinkt op zich goed voor als je geen auto hebt of alleen die kant op wil.
Maar 5.5uur rijden!!!? als ik zelf rij vanaf Amsterdam die ik er een 3.5 uur over....
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je zou wel een enorme prutsers zijn wanneer je met een personenauto niet sneller zou zijn dan een touringcar. Die touring car mag maar 100km/h en dat kan je met goed doorrijden met een personenauto gemiddeld halen...

Die touringcar moet dan ook nog eens 10x onderweg stoppen (van de snelweg, mensen en spullen in- en uitladen, wat je met ten opzichte van doorrijden ook nog eens een tijdverlies van 5~10 minuten per keer oplevert en meer dan 80~90 km/h gemiddeld ga je met een bus op die route zonder stoppen ook niet halen. Dan zit je al snel aan 4 a 4.5 uur om alleen de afstand te coveren en een uur extra om de stops op te vangen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Wat boeit het dat je vanuit Amsterdam 5,5 uur onderweg bent als je geen auto hebt? Je kunt nu met je bike voor een leuke prijs naar Winterberg en lekker een paar dagen biken, de hotelletjes daar zijn ook niet zo schokkend duur. Geweldig toch?
modder zuigt!
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Ja 3 uur had leuker geweest maar de trein kost me ruim het dubbele en dan ben ik nog langer onderweg en de DB laat geen onverpakte fietsen toe dus ik ben best tevreden met dit alternatief
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Mark-xt schreef:Wat boeit het dat je vanuit Amsterdam 5,5 uur onderweg bent als je geen auto hebt? Je kunt nu met je bike voor een leuke prijs naar Winterberg en lekker een paar dagen biken, de hotelletjes daar zijn ook niet zo schokkend duur. Geweldig toch?
Dat was mijn gedachte ook idd.
Everybody bought a new bike!
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

Gertjanw schreef:Behalve als je zo'n mooie hybride achtige hebt :)
...Of tankpas 8)

Maar voor mensen die het minder hebben, en die toch een leuke dagje willen biken, zou dit prima gaan :wink:
(c)
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik zal mij verduidelijken ik rij 1:12,5 met een Peugeot 206 CC. dat betekent dat ik over die afstand 2 keer moet tanken (400 km en 40 liter tank) en houd dus in dat het me 140 euro kost om heen en weer te rijden. Een deel kan ik declareren bij de baas, maar het wordt op den duur lastiger.

Rijden = vermoeiend, Buszitten = relaxed. Dus ik zie meer voordelen, je bent alleen minder mobiel daar, maar dat lost zich vanzelf ook weer op. Desalniettemin denk ik dat ik ook de auto pak hoor. Ik vind dit alleen echt een topoplossing
Gebruikersavatar
Tim043
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: do 20 december 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Pyga OneTen29 /\ Zealous Division
Contacteer:

Als je alleen gaat of met zijn tweeen zal het prijstechnisch voordeliger zijn maar wanneer je met 1 auto kunt gaan en 3 a 4 fietsen wordt het goedkoper met de auto. Maar als je naar de tijd gaat kijken ben ik met de auto 4 uur onder weg en met de bus 7,5 uur waaaaat?

7,5 uur marteling in een bus niks voor mij!!
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Gertjanw schreef:Dus ik zie meer voordelen, je bent alleen minder mobiel daar, maar dat lost zich vanzelf ook weer op.
Als je je fiets meeneemt kom je al een eind :wink:
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Plaats reactie