Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 21 januari 2022, 10:39 In het “veld” heb ik trouwens nog nooit vervelende dingen meegemaakt van “niet-mountainbikers”. (nouja, misschien een zure blik van een hondenbezitter waarvan ik de loslopende hond nog net kon ontwijken)

Dus de hele “negatieve trend” zou mij compleet zijn ontgaan als ik dit topic niet had gelezen.
Alleen afgaande op mijn eigen ervaringen kan ik ook niet spreken van een negatieve trend.
Maar er komen natuurlijk wel met enige regelmaat stukjes in de media voorbij die anders suggereren. Al dan niet terecht, want veel daarvan is ook maar onderbuik-meegeblaat of eigen irritatie-spuien en niet op gedegen onderzoek en feiten gebaseerd.

Maar dat er best wat fietsers zijn die zich weinig sociaal gedragen is helaas een feit en dat dat gedrag voor veel mensen op alle fietsers afstraalt ook.

Maar hoe erg het ook wel of niet gesteld is met ons imago, het is toch altijd prettiger om een beetje relaxed met mensen die je tegenkomt om te gaan dan om met een zure kop overal lak aan te hebben... Ik word altijd wel een klein beetje blij van een spontane glimlach van iemand die je niet kent (mensen die ik wel ken glimlachen nooit naar mij, geen idee waarom :~ :D ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik zal volgende keer spontaan naar je glimlachen :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik word nu al blij! :-q :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: vr 21 januari 2022, 11:09
maverick76 schreef: vr 21 januari 2022, 10:39 In het “veld” heb ik trouwens nog nooit vervelende dingen meegemaakt van “niet-mountainbikers”. (nouja, misschien een zure blik van een hondenbezitter waarvan ik de loslopende hond nog net kon ontwijken)

Dus de hele “negatieve trend” zou mij compleet zijn ontgaan als ik dit topic niet had gelezen.
Alleen afgaande op mijn eigen ervaringen kan ik ook niet spreken van een negatieve trend.
Maar er komen natuurlijk wel met enige regelmaat stukjes in de media voorbij die anders suggereren. Al dan niet terecht, want veel daarvan is ook maar onderbuik-meegeblaat of eigen irritatie-spuien en niet op gedegen onderzoek en feiten gebaseerd.

Maar dat er best wat fietsers zijn die zich weinig sociaal gedragen is helaas een feit en dat dat gedrag voor veel mensen op alle fietsers afstraalt ook.

Maar hoe erg het ook wel of niet gesteld is met ons imago, het is toch altijd prettiger om een beetje relaxed met mensen die je tegenkomt om te gaan dan om met een zure kop overal lak aan te hebben... Ik word altijd wel een klein beetje blij van een spontane glimlach van iemand die je niet kent (mensen die ik wel ken glimlachen nooit naar mij, geen idee waarom :~ :D ).
Ik snap het wel Afbeelding
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 21 januari 2022, 11:43
kermit schreef: vr 21 januari 2022, 11:09 Alleen afgaande op mijn eigen ervaringen kan ik ook niet spreken van een negatieve trend.
Maar er komen natuurlijk wel met enige regelmaat stukjes in de media voorbij die anders suggereren. Al dan niet terecht, want veel daarvan is ook maar onderbuik-meegeblaat of eigen irritatie-spuien en niet op gedegen onderzoek en feiten gebaseerd.

Maar dat er best wat fietsers zijn die zich weinig sociaal gedragen is helaas een feit en dat dat gedrag voor veel mensen op alle fietsers afstraalt ook.

Maar hoe erg het ook wel of niet gesteld is met ons imago, het is toch altijd prettiger om een beetje relaxed met mensen die je tegenkomt om te gaan dan om met een zure kop overal lak aan te hebben... Ik word altijd wel een klein beetje blij van een spontane glimlach van iemand die je niet kent (mensen die ik wel ken glimlachen nooit naar mij, geen idee waarom :~ :D ).
Ik snap het wel Afbeelding
Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 21 januari 2022, 11:43 Ik snap het wel Afbeelding
Zou jij niet (op z'n minst) glimlachen als je een kikker op een starre stalen singlespeed zou zien rijden???

Misschien is het dat, moet ik star, staal en ss gaan rijden.
Net als de echte Kermit. Of een groen pak aantrekken, maar zo wanhopig voor een glimlach ben ik nou ook weer niet :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik word wel heel blij van dat plaatje van Kermit. Ik heb hem direct gebruikt als Whatsapp Avatar.

Hij heeft wel veel weg van mijn postuur :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 20:35 Ik mocht zelfs vanwege kritiek op route onderhoud mijn vorige forumnaam niet meer gebruiken volgens een mede forumlid.
Ben de moeilijkste niet dus nieuw account aangemaakt. Best tolerant toch 😜
Je forum naam moeten aanpassen volgens een mede forumlid is vreemd en natuurlijk niet de bedoeling en hoeft ook niet.
Zou je me een pb kunnen sturen?
"Life is better on a mountainbike"
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

MVMVML schreef: vr 21 januari 2022, 11:50 Afbeelding
:lol:
Wie hoort ook automatisch het bijhorende geluidje van Miss Piggy? :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Tarwetijger schreef: vr 21 januari 2022, 15:32
MVMVML schreef: vr 21 januari 2022, 11:50 Afbeelding
:lol:
Wie hoort ook automatisch het bijhorende geluidje van Miss Piggy? :winkie:
Haaaajaaaah
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kermit schreef: vr 21 januari 2022, 12:17
Mad Wally schreef: vr 21 januari 2022, 11:43 Ik snap het wel Afbeelding
Zou jij niet (op z'n minst) glimlachen als je een kikker op een starre stalen singlespeed zou zien rijden???

Misschien is het dat, moet ik star, staal en ss gaan rijden.
Net als de echte Kermit. Of een groen pak aantrekken, maar zo wanhopig voor een glimlach ben ik nou ook weer niet :tong
Dat is Kermit niet. Dat is Konstantin, the bad frog. Kijk maar op Google.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En bedankt Bert, nu zit ik komend weekend weer in een identiteitscrisis... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je kan alles van Kermit zeggen maar het is geen gifkikker.

Maar goed, weer eens back on topic?!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie