Kona Honzo ST 2019, pag 12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Oef ik heb zelf de blauwe honzo uit 2012 gehad, maar deze nieuwe lijkt er totaal niet meer op.
Als ik er zo naar kijk lijkt het voor mij gewoon een oversized dirtjumper ivm die bovenbuis die rechtaan overloopt in de seatstays :o
Vond je vorige mooier eigenlijk :winkie:

Maar hé als jij er blij mee bent, veel plezier ermee! :-q
leguyt
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 27 december 2008, 23:26
Mijn mountainbike: Wikkit Zonkey 29er ,Kona Process 111

Wat een dikke bak!!!! Benieuwd hoe hij er in real life eruit ziet.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Idd een dikke bak, hele mooie kleur ook!! Toch maar eens zorgen dat we deze irl kunnen bewonderen!!
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Gemengde reacties, dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Als mijn blauwe Honzo een slag groter was geweest had ik daar nu nog steeds vrolijk op rond gereden. De originele Honzo blijft wat mij betreft de allermooiste, alle modellen erna zijn er qua looks niet op vooruitgegaan. Maar…..o.a. de lagere standover (wat in maatje xl inderdaad niet de meest charmante seattube gusset oplevert) maakt het wel echt een nog fijnere fiets, en dat is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk :wink: . Over die gusset maakte ik me van tevoren wel wat zorgen, maar gek genoeg valt hij op de foto’s veel meer op dan wanneer je hem live ziet. Zelf ben ik dus zeer tevreden over het resultaat en kan ik niet wachten op de vuurdoop.

@Leguyt en Rilson: het wordt ook weer eens tijd mannen, hopelijk binnenkort een mooie rit! :-q
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

lopezmobile schreef: di 11 december 2018, 23:14 De originele Honzo blijft wat mij betreft de allermooiste, alle modellen erna zijn er qua looks niet op vooruitgegaan.
Ik heb ook de blauw Honzo gehad en ik kreeg het met moeite over mijn hart om hem te verkopen, maar de zilveren Honzo vind ik toch echt net een slagje mooier :-q
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

<r><QUOTE author="dorretje" post_id="2364181" time="1544711561" user_id="18248"><s>
dorretje schreef: do 13 december 2018, 16:32</s>
<QUOTE author="lopezmobile" post_id="2363816" time="1544562847" user_id="23748"><s>
lopezmobile schreef: di 11 december 2018, 23:14</s>
De originele Honzo blijft wat mij betreft de allermooiste, alle modellen erna zijn er qua looks niet op vooruitgegaan.
<e>
</e></QUOTE>

Ik heb ook de blauw Honzo gehad en ik kreeg het met moeite over mijn hart om hem te verkopen, maar de zilveren Honzo vind ik toch echt net een slagje mooier <E>:-q</E>
<e>
</e></QUOTE>

Honzo Ti!! Dat is absoluut de meest begerenswaardige Honzo! Toch vind ik persoonlijk de simpele lijnen van de oer-Honzo het mooist. Maar smaken verschillen gelukkig.</r>
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Afgelopen zaterdag, na bijna een half jaar, eindelijk weer eens een ritje kunnen doen. Die rit heb ik uiteraard benut als shakedown voor de Honzo ST. Het zal geen verassing zijn, maar ook deze Honzo is een geweldige bike, een echte alleskunner. Als ik maar één fiets zou mogen houden, dan zou dat zonder twijfel deze zijn. Helaas was er slechts tijd en conditie voor maar één rondje Amerongen, maar wat was dat weer genieten zeg!

Wat telefoonkiekjes:

Afbeelding

Afbeelding
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Erg mooie fiets.
Bijna even mooi als die blauwe!
Hoe vergelijk je deze met de aluminium versie, als ik vragen mag?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gave bak,

Ik vind die lage standover wel iets hebben, en is nog functioneel ook.
En altijd goed als iemand na lange pauze weer terug op de bike kan.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Dank heren!
downhilldirtbike schreef: Hoe vergelijk je deze met de aluminium versie, als ik vragen mag?
De ST is comfortabeler. Het is nog steeds bepaald geen vliegend tapijtje, maar het verschil is merkbaar. De alu versie is echt kneiter hard. Qua rijgedrag heb ik verder geen echte verschillen opgemerkt.
Heckler40 schreef:Ik vind die lage standover wel iets hebben, en is nog functioneel ook.
Ik ben er ook steeds meer aan gaan wennen, en zoals ik eerder al aangaf lijkt die gusset in het echt minder aanwezig dan op de foto's. Functioneel is de lage standover absoluut. In combinatie met de 185 mm dropper levert het heel veel meer bewegingsvrijheid op.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4072
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vraagje: ik zat net je topic nog eens door te lezen en je bent destijds overgestapt van 27.5 plus naar 29 wielset. Ik heb net mijn nieuwe 2019 27.5 plus/ 29er Karate Monkey frame binnen en ga die in eerste instantie opbouwen met een oudere (30mm inw blunt velgen) 29er wielset. Ik twijfel nog wat of ik er tzt een 27.5 plus wielset bij wil.
Wat is jouw reden / ervaring om die 27.5 plus eraf te halen?
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Ik was na de eerste paar ritten niet echt overtuigd van de 27.5plus wielen. De Big Honzo miste de speelsheid en levendigheid die ik gewend was van de blauwe. De Big Honzo werd geleverd met Nobby Nic voor en achter en voelde op mijn thuisrondje (de leuke paden rond Nijmegen) aan als een logge tractor. De achterband heb ik na de eerste rit meteen vervangen door een Rocket Ron en dat was wel gelijk een heel verschil, maar ik was nog nog steeds niet echt om. Toen een mooie set 29" wielen gemonteerd en dat voelde voor mij gewoon beter. Die set is niet alleen stijver en degelijker, maar ook lichter dan de plus-set wat de levendigheid zeer ten goede komt. De grote voordelen van 27.5plus zouden comfort en grip moeten zijn, maar ik heb niet direct het idee dat ik daar met 29x2.35 op 29 mm velgen veel op inlever.

Het vergelijk is misschien niet helemaal eerlijk. De plus-set is de standaard wielset waarmee hij uit de fabriek kwam. De 29" wielen heb ik laten spaken door een goede wielbouwer.

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Die nieuwe KM is echt heel vet. :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4072
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Thnx :-q

Ik had destijds met de Jamis Dragonslayer vergelijkbare ervaring met 27.5 plus, vooral vlak en klimmen voelde als tank. Daarnaast had ik toen ook een starre 29plus Krampus en die voelde een stuk speelser. Overigens voelt diezelfde Krampus met verende voorvork ook weer vrij log, dus misschien is het de combi plus met verende voorvork (?) Achteraf had ik die Dragonslayer misschien ook eens met 29er wielset moeten proberen, het was wel een erg mooie bike.......maar ik ben nu ook erg blij met mn nieuwe KM.

Jouw Honzo is natuurlijk ook super :-q Ik heb enorm getwijfeld tussen de nieuwe KM en stalen Honzo, maar het kleurtje en die gusset gaven de doorslag icm het feit dat ik wel iets met "Surly" heb.
Plaats reactie