Project rebuild 2009 Kona Dawg 10-4-'13 new pic and specs

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Inmiddels ben ik al bijna een jaar onderdelen aan het verzamelen voor de rebuild van mijn 2009 Kona Dawg en vanmiddag kwam dan eindelijk het laatste grote(eigenlijk maar klein) onderdeel binnen, de RS Monarch plus RC3.
Ik zal dit draadje steeds updaten met hoe de zaken ervoor staan. Vind je het tof om op de hoogte te blijven, dan kom je af en toe maar weer eens hier kijken!

Zo zag mijn bike eruit in de zomer van 2011. Ik kocht de bike nieuw via E-bay in Duitsland in mei 2010

Afbeelding

Zo ligt ie er nu bij, met al een deel nieuwe onderdelen, zoals de 2013 Elixir 9 remmen en een Sram x9 schakel systeem

Afbeelding

Volgende foto is met de meeste nieuwe onderdelen. Oa. nieuwe Nukeproof Generator Race wielen, Wit WTB rocket V team zadel, RS Sektor RL 150 maxl 15, RS Monarch plus RC3 high volume Mid tune, nieuwe lagerset voor het frame. De rockerarm wordt wit gemaakt, evenals de dropouts. Ik ga nog proberen om de 30mm zadelpen wit te laten maken, anders komt daar een witte 27.2mm pen met shim voor in de plaats. Als crankset heb ik een Stylo 3.3 liggen, maar weet nog niet of ik die op deze bike ga zetten of op mijn Trek. Ik heb in elk geval een nieuw Shimano Saint BB liggen voor als de SLX weer erop komt. Misschien ooit nog eens een witte Elixir 9 scoren of ruilen met iemand voor mijn zwarte.

Afbeelding

Ik ga van het weekend lekker aan t klussen met mn bike en hoop ergens volgende week een begin te kunnen maken met bouwen. Frame in een andere kleur maken was eerst nog een wens, maar daar ga ik nog even mee wachten. Eerst ergens een (gelijkend op originele) decalset laten maken, die zijn dus ook niet meer leverbaar. Dat komt dan volgende winter misschien wel.. Als ik dan nog niet een andere bike heb gebouwd ;)

Update 10-2-'13

Vandaag weer even heerlijk in de sneeuw gespeeld en een paar foto's gemaakt.

met dank aan Kermit voor het verwijderen van de blauwe gloed :-q
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speclist:

Frame : Kona Dawg Deluxe 2009 Scandium double butted
Fork : RockShox Sektor RL 150mm 15mm Maxle
Damper : RockShox Monarch Plus RC3, High volume medium tune 200mmx51mm
Brakes : Avid Elixir 9 Black with HS1 200mm front and 180 rear discs
Front mech : Shimano XT M771 3x9sp
Rear mech : Sram X9 medium cage 9sp
Shifters : Sram X9 triggers 3x9
Cranks : Shimano SLX Custom White - 16-3-'13. 24, 36 Blackspire bladen + Bash
BB : Shimano Saint M810
Chain : Sram PC991 crosstep
Cassette : Sram PC990 11-32 9sp Tango Orange
Seatpost : Kona BC Deluxe White - 05-4-'13 Kind Shock LEV 27.2
Seatclamp : Kona clamp dlx - 16-2-'13 Ragley seatclamp black
Saddle : WTB Rocket V Team white - 16-2-'13 Nukeproof Plasma team white
Handlebars : FRS Pro Riser 40mm
Stem : FRS Pro 3D forged
Headset : FSA Orbit XL II
Spacers : Spank tweet tweet magic black
Grips : ODI lock-on white - 16-2-'13 Nukeproof Element skinny white
Pedals : Wellgo MG-1 white
Gear cable : Jagwire L3 white
Brakehose : Jagwire highflow TF 5.0 white
Wheels : NukeProof Generator Race (NukeProof Hubs on Sunnringle MTX 29 Rims)
Tires : Schwalbe Nobby Nic performance line dual compound fr+rr 2.4


Afbeelding

10-4-'13

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tigertino op wo 10 april 2013, 14:39, 9 keer totaal gewijzigd.
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Goed bezig! :-q
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Waarom je frame een ander kleurtje, vind dit wel mooi.(zeker in combi met het wit) Een wat meer close-up foto van je frame zou overigens duidelijker zijn! :-q

Snap wel dat je de zadelpen wit wil maken, waarom ook niet gelijk je crankarmen meenemen :-D
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Ik wilde eerst een hele witte fiets, toen een parelmoer oranje, nog nagedacht over zwart, maar dat gaat t toch niet worden allemaal. De achterste ondertriangel moet wel even opnieuw een laagje verf en lak hebben, door steenslag en ketting geklepper is die een beetje kaal geworden. Witte cranks heb ik over zitten denken, maar dat weet ik nog even niet. Ligt ook aan of ik de stylo 3.3 erop ga zetten, die zijn zwart en dat lijkt me ook wel mooi.

De kaalslag. Het frame is verder aan de onderkant grotendeels afgeplakt met beschermfolie, alleen dat ene hoekje wilde het niet blijven zitten. Mijn broertje doet veel met 3D printen dus ga vragen of hij een kapje voor me wil printen wat ik erop/overheen kan klikken/plakken.

Afbeelding

Decal Kona, erg fraaie decal al zeg ik het zelf, dat weerhoudt me er het meest van om het frame een andere kleur te geven.

Afbeelding

Afbeelding

En het wit staat inderdaad erg fraai bij dat bruin metalic. Jammer dat die Nukeproof wielen alleen in geel, zwart of zilver te koop zijn :winkie:
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Weekend lekker bezig geweest met het wit maken van de rockerarm en de dropouts.
3 lagen spuitverf. Tussen laag 2 en 3, 30 minuten gebakken in de oven op 60ºC en na laag 3 weer 30 minuten op 60ºC

Het resultaat

Afbeelding

Ben er zelf zeer tevreden mee, overal goed dekkend en geen bobbeltjes of stofjes. :winkie:

Volgende project is verf mengen in kleur van het frame en de steenslag/kettingslag plekjes bijwerken.
Er worden inmiddels witte klemmetjes gemaakt om de remleidingen en versnellingskabels te bevestigen. Erg handig zo'n 3d printend broertje :wink:
Zadelpen wordt zeer waarschijnlijk gepoedercoat en toch maatvast gehouden, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Dinsdag even langs bij de coater om de pen af te geven.
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Even zien hoe het staat zo met dat wit :wink:

Afbeelding

Niet slecht al zeg ik het zelf :winkie:
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Staat mooi fris met die witte accenten :)
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Nice!
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Stoer!
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Net terug van de coater. Das mooi balen dan weer. Had aan de telefoon nog gevraagd of het maatvast zou blijven en daar werd met een ja op geantwoord. Ben ik net dus daar, zegt die man dat ik er wel rekening mee moet houden dat de zadelpen toch minstens 0.6mm dikker wordt.. Zucht..

Onderweg naar huis een maat gebeld en die zegt dat ie zijn pen gespoten heeft met dupli-color rallye wit en dat het keihard(ook in de oven gebaken voor de uitharding) en nauwelijks dikker is geworden. Ga ik zo maar eens ergens zo'n spuitbus halen en kijken of dat wat wordt. Kan altijd nog een 27.2mm pen met shim kopen.

Heb inmiddels een zetje Jagwire witte remleidingen met fittingen besteld, die zullen ergens deze week wel binnenkomen. Witte Jagwire buienkabel voor de versnellingen heb ik al liggen.
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Cool hoor! Maak hem nu niet té wit hè? :wink:
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Luuc, op die manier kan ik natuurlijk wel goed zien of ie ook echt vuil is geworden.. Maar je hebt idd wel gelijk, het moet niet te wit worden. Als ik de pen wit heb gemaakt ga ik nog eens zien of er een wit of zwart zadel op komt, dat scheelt alweer. En anders misschien toch een zwarte pen kopen, heb net een mooie van da Bomb op CRC gezien in 30mm.

Eerst maar weer eens wachten tot de verf binnen is, die heb ik nl. nergens kunnen vinden bij de diverse automaterialen zaken hier in de buurt. Nu maar besteld via ebay in Duitsland, wel erg goedkoop. Kan ik in de tussentijd mooi aan de slag om de kleur van het frame te mengen.

Luuc, hoe heb jij die biba trouwens zo netjes om je chainstay van je Trailfox gekregen?
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ik zou voor zwart opteren (en nee hij hoeft van mij echt niet zo emo-zwart als die TF van mij te worden hoor :wink).

Die biba? Nou goed oefenen! :lol: Nee zonder geintjes. Ik heb een gebruikte binnenband gepakt en daar de schaar in gezet. Ik heb er 1 lang lint van gemaakt, zonder vouwen. Daarna gewoon lekker strak vouwen (net als een stuurlintje op een racefiets). Aan het einde kun je met 1 tie wrap rond komen.

Mooi project hoor! Ik zal hem zeker volgen :wink:

Groeten,

Lucas
tigertino
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 4 februari 2005, 19:03
Mijn mountainbike: Trek 6500 '11, Kona Dawg deluxe '09, pronghorn pr6 '14

Bedankt Lucas! :-q

Heb je die biba opengeknipt over de lengte zodat je 1 dunne strip van 1 laag rubber krijgt of gewoon dwars doorknippen, ventiel eraf en, de biba nog als huls/tube, wikkelen ? Hoop dat je snapt wat ik bedoel te vragen

Groeten,

Joost
Nothing is what it seems to be, nor is it something else...
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

1 dunne laag, het wordt gewoon een lange sliert, net als een stuk stuurlint. Ventiel en andere rotzooi er inderdaad wel af :-q
Plaats reactie