Canyon Strive AL Makeover P3!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
jeff-trekfuel
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 16:08
Mijn mountainbike: Evil Wreckoning
Contacteer:

@giantdave in de decent mode op de demper een klein beetje last ervan, maar als je hem op trail zet helemaal geen last van gehad
@jeffgans104
eefsanders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 april 2011, 23:39
Mijn mountainbike: Scott Genius 20
Contacteer:

Yes weer een lekkere dikke AM erbij.
Canyon is erg goed bezig met de Strive, super afmontage met een prima prijskaartje. Heel veel (ont)spannende ritten met deze mooie machine!
duncanDMW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:47

Wauw! fantastische fiets. Ben benieuwd naar de rij-eigenschappen/ervaringen binnen Nederland. Ik ben zelf mijn budget aan het opbouwen en deze staat toch wel heel hoog aan mijn lijstje. In iedergeval heel veel plezier met je nieuwe bike :-q
duncanDMW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:47

Hey Jeff-trekfuel, je bent nu al een aantal maanden in bezit van je nieuwe bike en ik vroeg me af hoe hij tot nu toe nu bevalt. Ik ben van plan van de zomer een nieuwe fiets te kopen en de Canyon Strive staat heel hoog aan mijn verlanglijstje. Ik ga hem veel in Nederland gebruiken maar ook af en toe in belgië en dergelijke. Als je de Strive en de Trek Fuel moet vergelijken waar zitten volgens jou de voor en nadelen van beide fietsen?
Gebruikersavatar
jeff-trekfuel
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 16:08
Mijn mountainbike: Evil Wreckoning
Contacteer:

heej, de fiets bevalt me zeer goed niet al te veel gefietst met dit weer, heb wel 3 weken terug andere banden gemonteerd zodat ze wat beter rollen voor hier in nederland. begin wat problemen gehad met de demper dat ie wat snel bottem out. maar dat is nu eindelijk goed afgesteld dat het niet meer gebeurt. voor een 160mm fiets klimt die uitstekend wel wat harder werken natuurlijk maar je kan gewoon alles boven komen. en naar beneden gaat ie net zo lekker als een downhill fiets. in vergeleken met de trek fuel is de balhoofd hoek van de strive natuurlijk veel vlakker. persoonlijk vind ik dat fijner fietsen ma dat is een nadel met het klimmen maar als je de vork op 120mm zet voor een klim heb je er weinig last van
@jeffgans104
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Supergave fiets!! Kleuren zijn wat uitbundig maar toch een erg fraai geheel...

Jammer dat ze bij canyon niet zoals bij Radon bv. shimano en sram versies hebben, een exemplaar volledig Shimano SLX lijkt me ideaal (maar dat zal jou interesseren :winkie:)
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Uberbike!
duncanDMW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:47

jeff-trekfuel schreef:heej, de fiets bevalt me zeer goed niet al te veel gefietst met dit weer, heb wel 3 weken terug andere banden gemonteerd zodat ze wat beter rollen voor hier in nederland. begin wat problemen gehad met de demper dat ie wat snel bottem out. maar dat is nu eindelijk goed afgesteld dat het niet meer gebeurt. voor een 160mm fiets klimt die uitstekend wel wat harder werken natuurlijk maar je kan gewoon alles boven komen. en naar beneden gaat ie net zo lekker als een downhill fiets. in vergeleken met de trek fuel is de balhoofd hoek van de strive natuurlijk veel vlakker. persoonlijk vind ik dat fijner fietsen ma dat is een nadel met het klimmen maar als je de vork op 120mm zet voor een klim heb je er weinig last van
Thanks voor je snelle reactie. Ik denk dat ik er voor mezelf ook wel uit ben :-D ik kan niet wachten tot ik hem kan bestellen. In ieder geval heel veel plezier van je fiets :-q.
Gebruikersavatar
Ropy47
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 september 2009, 12:56
Mijn mountainbike: CANYON – Grand Canyon CF SLX 8.9

:-q Niet slecht voor een Duitse Postorder bedrijf ......
Strakke fiets!
Happiest on my bike!
Gebruikersavatar
jeff-trekfuel
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 16:08
Mijn mountainbike: Evil Wreckoning
Contacteer:

ondertussen weer aantal wat meters gefiets met de strive en hij bevalt me UITSTEKENT. had wel erg snel na de aanschaf de banden vervangen die wat beter rollen en minder zwaar zijn. dat waren continental xkings geworden en ze bevallen me erg goed. kon totaal niet wennen aan de 24/36 voorop en wou graag 1 x 10 proberen met een 32 tandsblad dus besteld helaas paste de bestelde chainguide niet en die is nu tergu gestuurd en tijdelijk opgelost met de voorderailleur er nog op en tot nu toe werkt het goed.

Afbeelding
Afbeelding
@jeffgans104
JunkieVirus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 10:59
Mijn mountainbike: XTC Composite 29er 2
Contacteer:

belachelijk mooie fiets dude 0_0
het frame is echt prachtig mooi
Gebruikersavatar
jeff-trekfuel
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 16:08
Mijn mountainbike: Evil Wreckoning
Contacteer:

het werkte tocht niet helemaal geweldig de tijdelijke setup en toch maar besloten om een chainguide te bestellen. alleen nog een testrondje door het park en volgensmij is die nu perfect afgesteld. de taco die erop zit ben ik ook wel blij mee voor de zomer op vakantie. en hier natuurlijk wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
@jeffgans104
chil2makefun
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 oktober 2013, 21:16

Ik zal beginnen met me snel even voor te stellen, aangezien ik nieuw ben op het forum. De naam is jonathan ik ben 19 jaar en een zeer fanatieke (race)fietser/mountainbiker. Momenteel heb ik een hardtail waar ik gek van ben. Maar nu ik wel eens wat uitdagender dingen zou willen proberen zoals een trip naar bikepark winterberg, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Want ik vrees dat downhillen met een hardtail niet echt aangewezen is. Maar om dan echt een specifieke downhill-bike te kopen is me dan weer een brug te ver. Dus nu mijn vraag. Zou een fiets zoals de canyon strive een goede compromis zijn?

Grtz :D
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

chil2makefun schreef:Ik zal beginnen met me snel even voor te stellen, aangezien ik nieuw ben op het forum. De naam is jonathan ik ben 19 jaar en een zeer fanatieke (race)fietser/mountainbiker. Momenteel heb ik een hardtail waar ik gek van ben. Maar nu ik wel eens wat uitdagender dingen zou willen proberen zoals een trip naar bikepark winterberg, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Want ik vrees dat downhillen met een hardtail niet echt aangewezen is. Maar om dan echt een specifieke downhill-bike te kopen is me dan weer een brug te ver. Dus nu mijn vraag. Zou een fiets zoals de canyon strive een goede compromis zijn?

Grtz :D
Punt 1: Open je eigen topic

Punt 2: Ik zou eerst een fiets huren, voordat je een fiets koopt en daarna blijkt dat je de wat 'uitdagendere dingen' toch niet leuk vindt
chil2makefun
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 oktober 2013, 21:16

Sorry hoor maar ik dacht dat dit topic wel geschikt was aangezien het over dezelfde fiets gaat als die waarin ik interesse heb. En ik had mij misschien beter kunnen uitdrukken. Ik bedoel dus dat ik vaker uitdagender dingen wil doen en telkens een fiets huren begint redelijk duur te worden. Want ik heb wel al zulke fietsen gehuurd maar om er dan meteen één te kopen zonder extra advies lijkt me nogal dom.
Maar ik zal zoals je zegt een nieuw topic openen mocht hier niet op gereageerd worden.
Plaats reactie