Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De laatste tijd speel ik wel eens met de gedachte om de mijne van de hand te doen (weinig ruimte en met de nieuwe fietsen wordt de Salsa nog maar weinig gebruikt). Maar dan bedenk ik me weer.... 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jaar of 10 geleden samen met Rilson op de El Mar wat singlespeed ritjes gemaakt bij Groesbeek.
Ik op mn Inbred.
Die heb ik ook nog steeds.
Is tussendoor omgebouwd geweest naar 1x10, heeft zelfs een bagagedrager en spatborden gehad, en nu weer singlespeed.
Neemt vooral ruimte in in de schuur, maar toch doe ik m niet weg :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 28 september 2022, 17:45 Jaar of 10 geleden samen met Rilson op de El Mar wat singlespeed ritjes gemaakt bij Groesbeek.
Ik op mn Inbred.
Die heb ik ook nog steeds.
Is tussendoor omgebouwd geweest naar 1x10, heeft zelfs een bagagedrager en spatborden gehad, en nu weer singlespeed.
Neemt vooral ruimte in in de schuur, maar toch doe ik m niet weg :wink:
Inderdaad! Zo hè dat lijkt wel een eeuwigheid geleden! :winkie: :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

asphaltdude schreef: wo 28 september 2022, 13:48
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 22 september 2021, 14:57
Een starre stalen fiets met weinig versnellingen is al snel oldskool :wink:
Old vs new school gaat tegenwoordig om geometrie toch? :bier:

Binnenkort een SSSS met 76 STA en 66 HTA :winkie:
:) Mijn Unit heeft een 76 STA, maar 68HTA. Wel benieuwd wat een flauwere balhoofdhoek zou brengen... (heb een -2degr angleset liggen, maar die gaat toch maar in de Cotic)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Rilson schreef: wo 28 september 2022, 13:54 Heel eerlijk gezegd zou ik de fiets als ik hem nu moest kopen een maatje groter nemen. Dan kom ik qua maatvoering wat dichter bij mijn overige fietsen. Dan steekt de pen er wat minder ver uit en kan je een kortere stuurpen plaatsen.
10 jaar geleden dachten we nog bij twijfel over de maat "neem de kleine" de rest kun je aanpassen met stuurpen en zadelpen :D

Mocht ik ooit dezelfde in L tegenkomen dan zal ik niet lang aarzelen, maar volgens mij zitten er al meer kapers op de kust...
Ik moet zeggen dat ik niet veel verkeerds zie aan de maat als ik kijk naar de zadelpen en stuurpen. Allemaal precies zoals dat 10 jaar geleden 'hoorde'. Ik denk ook dat een oldschool geo met een grotere maat en korte stuurpen wel eens minder goed zou kunnen rijden dan deze setup.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1741
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Huh wat, komen er Mariachi frames te koop te staan? Dibs! :D
Het is hier geen ponykamp!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

De El Mar bijna 11 jaar oud!
Tijd voor een nieuwe set-up. Door alle gravelaars die her en der voorbijkomen steeds meer geïnteresseerd geraakt. Ook was ik van mening dat dit frame tov mijn andere fietsen wat aan de korte kant was ( oude geo tov nieuwe geo anno 2022 )
Alleen een echte gravelbike was niet mijn ding, eens gehad, geprobeerd en weer verkocht.

De Salsa Fargo vond ik al wat langer interessant, maar om er weer een fiets bij te kopen was weer te gortig.
Ik zag laatst een Salsa el Mar met drop-bar voorbij komen en toen werd mijn interesse weer aangewakkerd. Want dat kan ik bij de mijne natuurlijk ook doen, enige wat nodig was is een dropbar, andere bandjes, wat schakelmateriaal en ( mechanische ) remmen.
Blijkt dat de El mar qua geo nagenoeg gelijk is aan de Fargo, dus dat moest goedkomen.

Groepsetje Sram Apex 1x11, 38T voorblad met remmen Avid BB7 road. Salsa Cowchipper stuur en Schwalbe G-one 29x2.25 banden, en ineens heb je een heel andere fiets.

plaatjes;
Afbeelding

Afbeelding

Gister een stukje getest, afgesteld enz. En ik moet zeggen dat de eerste indruk zeer positief is.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Idd heel anders dan eerdere plaatjes maar niet minder fraai! Je ziet de leeftijd er niet aan af, nice job :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Erg leuk project. Hoe voelt dat nu, niet te lang?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 30 juni 2023, 21:45 Erg leuk project. Hoe voelt dat nu, niet te lang?
Nee past verrassend goed. Dit frame heb ik nog in de tijd gekocht dat er stuurpennen van 100+mm gemonteerd werden. Nu met de ‘langere’ frames voelde deze wat korter. Als ik dit frame weer zou kopen werd t een L ipv M.

Maar vandaag of morgen maar eens wat langere ritten maken. Wie weet stel ik mijn mening wel bij.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Een lichaam moet sowieso wennen aan een andere zitpositie. Als het nu al goed voelt zie ik weinig problemen op langere ritten.

Veel plezier er mee!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie