Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Een spearfish ook wel singlespeed te maken.....geen probleem ;-)

Richard
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nee die spearfish laat maar lekker geared :-q
Afgelopen week kreeg ik wel ff de schrik van mijn leven, toen we klaarstonden om de rode en groene route van Nijmegen te doen, kwam mijn maat op een heuse Cyclocrossert aanzetten :o Ik was ( natuurlijk ) op de SS El Mar. Ik dacht dat wordt achteraan peddelen maar al met al viel het reuze mee, op de groen route ( die ik op de SS meestal links laat liggen ) kon ik uiteraard niet bij blijven maar verder ging het echt wel lekker....berg op en wortel klimmen ben je dan echt wel in het voordeel met de dikke banden :winkie:

Toch nog een gemiddelde van 19.7 in de modder op de SS wat me helemaal niet tegenviel. Dus de mythe dat het op de SS allemaal langzamer gaat kan wat mij betreft ook overboord :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Update;
Het singlespeed rijden beviel me afgelopen winter erg goed, alleen speelde ik al een tijdje met de gedachte om de El Mar 1x10 op te bouwen. Voordeel is dat ik de spullen toch nog had liggen :winkie: Dus een hele grote operatie was het niet.
Ik heb het Single-blad van de SS-setup er gewoon op laten zitten. Het is een 34T Salsa blad. Ik hoop alleen dat de ketting er niet afvliegt tijdens het fietsen. Als dit verzet bevalt ga ik waarschijnlijk een Hope narrow-wide blad plaatsen. Gelijk ook de BB7 remmen weer vervangen voor de Sram XX remmen. Geven toch wat meer remkracht. Maar van de winter gaan deze spullen weer terug erop, voor in de mud is de BB7 wel stukken beter en minder slijtage gevoelig.

Verder alles qua lagers open gehad en opnieuw gesmeerd, binnenkant van het frame geïnspecteerd ( wonderbaarlijk genoeg geen noemenswaardige roest, alleen wat aanslag )

Wat is en blijft het toch een lekkere veelzijdige fiets!! Blijft nog altijd mijn eerste keus :-q

Hier wat phonepics van de nieuwe set-up;

Afbeelding

Afbeelding

Wel 1 vraagje;
Hoe bepaal je de kettinglengte op 1x10?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ziet er top uit.

Volgens mij gewoon ketting achter op groots, voor op grootst (lol) en dan 2 schakels erbij. (niet door derailleur uiteraard)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Lekker clean Rilson, en die Middleburn crank.. yummy :kiss: :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Nice!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zelfs met versnellingen en zonder bb7's is ie mooi :wink:
En ga je nu sneller.......of leuker fietsen dan singlespeed, denk je :-D
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Niet sneller/leuker/ langzamer maar "anders" In de modder (van afgelopen winter) is singlespeed en BB7's gewoon onverslaanbaar :-q
Maar nu het weer en de paden wat beter worden, ook de afstanden langer is de 1x10 wel lekker heb ik ondervonden. Ik probeer wel een beetje hetzelfde te fietsen als op de SS alleen nu kan je af en toe een keer op of afschakelen wat ook wel lekker is op zijn tijd :winkie:
Ga wel een ander voorblad monteren, die Hope narow-wide is een goede optie. Heb wel gemerkt dat als het hard stuitert de ketting van het voorblad springt. Had nog gekeken naar zo'n 42t blad achter maar lijkt me voorlopig niet nodig.
Maar al met al een geslaagd testritje gehad.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik begrijp het helemaal, zeker voor jouw thuisgebied :-D voor mijn lokale rondjes (Dorst-Vrachelse heide, soms LDD) vraag ik me wel eens af waarom ik eigenlijk nog versnellingen (en vering) gebruik :~ op mijn starre SS KM kom ik heerlijk rond.

Ik heb mijn fatfront KM 1x9 (32t en 11-32) met stalen singlespeedblad, jumpstop en bashring.
http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... cts_id=523" onclick="window.open(this.href);return false;

Werkt 100% super! bash kun je evt ook maken van oud voorblad en wat vijlwerk.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=107869" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo'n narrow-wide staat misschien wel wat strakker.
mrpiet
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Evil Insurgent, Trek Powerfly 9 LT

Gefeliciteerd! Dikke fiets en fijne onderdelen!

Rij zelf 1x10 sinds een jaar en bevalt erg goed. Het is toch 6 maanden per jaar bagger dus hoe simpeler hoe beter!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Update;
Salsa Spearfish frame verkocht. Onderdelen tijdelijk apart gelegd in afwachting van een nieuw frame.
Zal waarschijnlijk een Cotic Solaris worden, maar alles is nog mogelijk :lol: .

De Reba tijdelijk in de El Mariachi gezet, staat niet slecht moet ik zeggen, nu eens kijken of het ook lekker rijdt :tong
Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

De knoop doorgehakt :D :-q

Ben benieuwd hoe je Reba in de El Mar rijdt, ik vond het in mijn KM niks, nadat ik daar een tijd star op had gereden.

Cotic is wel erg mooi frame, vind ik. Heb je een 120mm Reba?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Inderdaad :-q Vond een veer in de El Mar ook niks, na 1 ritje weer de vaste erin gezet :bier:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

We gaan het zien hoe het bevalt, is ook maar een tijdelijke oplossing totdat ik een ander frame heb. Dan wordt de El Mar weer snel SS en star!!
Reba is 100 mm
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Afgelopen weekend de Salsa met 100 Reba op de route Nijmegen ( en omstreken ) in totaal 60 km kunnen testen. Het beviel wonderbaarlijk goed. Had er van te voren nog de 90 mm stuurpen opgezet ipv de 110 mm Salsa stem....dat was voor de stuureigenschappen een hele lekkere upgrade.

Nu kan de zoektocht naar de vervanger van de Spearfish beginnen.....al ben ik daar wel een heel eind uit :winkie: ( HT, staal, tot 120 mm veerweg )

En omdat het toch SYS is nog maar twee plaatjes;

Afbeelding

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie