Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed gedaan :-q
Rilson schreef: di 21 september 2021, 13:09 Vanaf wanneer is een fiets eigenlijk oldskool?? :winkie:
Een starre stalen fiets met weinig versnellingen is al snel oldskool :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Inderdaad, stukken beter zo!
Fietsen met versnellingen en vering heb ik toch nog. Eigenlijk hoort een starre SS gewoon bij de basisuitrusting :bier: En bijkomend voordeel is dat de fiets een stuk lichter geworden is :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nog 1-tje dan:

Afbeelding

Gister rondje rood / paars Groesbeek gereden, dat was wel weer lekker, wel aanpoten met 34-18, dat was ik even vergeten :winkie:
Kom er nu ook achter dat de meeste paden aardig aan gort geremd worden, het Traumapad is een aaneenschakeling van remkuilen, dat is wel jammer voor de starre rijders :winkie:

Maar met nog een fully die wel versnellingen heeft laat ik deze mooi singlespeed, dat blijft op de een of andere manier toch heel leuk fietsen.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Mooi hoor, nog steeds veel heel veel spijt van mijn verkoop van mijn el mar, nu single be singlespeed ook lekker din g maar net geen el mar
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

fonzie schreef: za 25 september 2021, 19:40 Mooi hoor, nog steeds veel heel veel spijt van mijn verkoop van mijn el mar, nu single be singlespeed ook lekker din g maar net geen el mar
Snap ik, heb zelfs nog even getwijfeld om die mooie witte toen van jou over te nemen :winkie: omdat die helemaal "Singlespeed-only" was.
Nu had ik er dus een collectorsitem aan gehad :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Bromrohlf
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 9 december 2021, 09:03

Goedemorgen, mij juist aangemeld op dit forum daar ik via Google op deze link terecht kwam.
Ik was aan het googlen naar el mariachi daar ik mij 2 jaar geleden een el mariachi frame heb aangekocht.
In volle opbouw naar mijn eigen goesting.
Binnen kort foto’s😉👋🏻
Groet Karl
“Een voetballer die valt schreeuwt om zijn moeder, een wielrenner om zijn fiets” :winkie:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Omdat deze fiets inmiddels al 10 jaar in mijn bezit is zal ik dit topic ook maar eens afstoffen.
Eigenlijk weinig veranderingen of nieuws te melden. Behalve een nieuw ( 800mm ) breed stuur, want dat zit op mijn andere fietsen ook.

Ondanks alle fietsen met nieuwe geometrie blijft deze ook nog altijd lekker fietsen, staal/star/singlespeed :bier:

En omdat de Salsa's de laatste tijd slecht vertegenwoordigd zijn in de sys, maar eens een kickje en fotootje van de klassieker :winkie:

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Blijft een leuke fiets! :bier:

En voor een SS die je toch op NL parcoursen rijdt is old school geo zo gek nog niet.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Blijft zeker een leuk ding!

(mocht je nog eens een mooiere/lichtere/beter werkende dropper zoeken voor je El Mar. PB me.)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maverick76 schreef: di 27 september 2022, 12:45 Blijft zeker een leuk ding!

(mocht je nog eens een mooiere/lichtere/beter werkende dropper zoeken voor je El Mar. PB me.)
Deze dropper is wel hardcore, past juist bij een stalen singlespeed..
Daar horen eigenlijk BB7 remmen bij :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 27 september 2022, 23:16
maverick76 schreef: di 27 september 2022, 12:45 Blijft zeker een leuk ding!

(mocht je nog eens een mooiere/lichtere/beter werkende dropper zoeken voor je El Mar. PB me.)
Deze dropper is wel hardcore, past juist bij een stalen singlespeed..
Daar horen eigenlijk BB7 remmen bij :-q
Klopt! Dropper is prima voor deze fiets! Maar die BB7 remmen heb ik gehad, kon daar toch niet echt vrienden mee worden, en de remkracht van deze SLX remmen zijn zoveel beter.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:kiss:

Ik heb ook een tijd een GD op de el mar gehad (de ultra-hardcore zonder remote :bier: ), prima pennetje.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooie tijdloze fiets man. Alleen die zadelpen doet anders vermoeden :wink:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 22 september 2021, 14:57
Rilson schreef: di 21 september 2021, 13:09 Vanaf wanneer is een fiets eigenlijk oldskool?? :winkie:
Een starre stalen fiets met weinig versnellingen is al snel oldskool :wink:
Old vs new school gaat tegenwoordig om geometrie toch? :bier:

Binnenkort een SSSS met 76 STA en 66 HTA :winkie:
Everybody bought a new bike!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

asphaltdude schreef: wo 28 september 2022, 13:48
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 22 september 2021, 14:57
Een starre stalen fiets met weinig versnellingen is al snel oldskool :wink:
Old vs new school gaat tegenwoordig om geometrie toch? :bier:

Binnenkort een SSSS met 76 STA en 66 HTA :winkie:
Heel eerlijk gezegd zou ik de fiets als ik hem nu moest kopen een maatje groter nemen. Dan kom ik qua maatvoering wat dichter bij mijn overige fietsen. Dan steekt de pen er wat minder ver uit en kan je een kortere stuurpen plaatsen.
10 jaar geleden dachten we nog bij twijfel over de maat "neem de kleine" de rest kun je aanpassen met stuurpen en zadelpen :D

Mocht ik ooit dezelfde in L tegenkomen dan zal ik niet lang aarzelen, maar volgens mij zitten er al meer kapers op de kust...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie