Specialized stumpjumper upgraded!! p5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Na lang zoeken en twijfelen tussen diverse mountainbikes (Flash 29er, Zion 29er en de SJ 29er) eindelijk besloten om een nieuwe 29er Stumpjumper comp carbon 2013 te gaan kopen totdat ik in de showroom kwam en ook weer het modelletje van 2012 zag staan. wow die ziet er toch echt wel wat flitsender uit en de prijs is ook gunstiger ivm de nieuwe 2013 modellen...
De keus was snel gemaakt, doe mij die maar (ik had mij hier al eens laten opmeten en ik had al wel een proefritje gemaakt op de alu versie.

Natuurlijk gelijk een upgrade gedaan van:
Wielsetje van Hope pro2 sp met ZTR Crest velgen (ik weeg zelf 88kg dus dat moet nog goed kunnen volgens de Specialized dealer).
Carbon stuurtje van specialized.
Carbon zadelpen van S Works (erg mooi met doorkijk! zie foto).

Spec:
Carbonframe xl
Reba voorvork dual air rl
Xo carbon crank 26-39
Hope pro2 evo sp naven
Ztr crest velgen
Carbon specialized stuur
Carbon specialized zadelpen
Phenom Comp zadel
Xx gripshifters
Xx achterderailleur
Xtr voorderailleur
Kmc 10sl ketting
X9 cassette 11-36
Xtr trail remmen
Xt ice tech remschijven
Ergon handvatten voor gripshift
Rocket Ron banden met biba

Dus als er iemand belangstelling heeft voor de huidige afmontage!

Ik heb de fiets nog even na gewogen en kom uit op een 9,5 kilo incl pedalen! toch niet slecht voor een 29er in 21inch.

Ik ben erg tevreden met de afwerking van het frame, zeer mooi en de lak ziet en voelt geweldig!
De kleur is in het echt veel mooier meer rood dan oranje!
Zie hieronder mijn foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Kan ik mooi de bossen rond Apeldoorn mee onveilig maken!!!

Het was weer eens tijd voor een leuke upgrade op mijn Stumpjumper!

Ik heb de bandjes voor het slechte weer vervangen voor nieuwe Rocket Ron's die een zeer lage rolweerstand hebben en erg veel grip met het slechte weer de laatste maanden!

Ook het ik mijn remmen vervangen voor de nieuwe XTR trail uitvoering met nieuwe ice XT schijven!
Ze remmen erg fijn en zijn zeer goed te doseren en ik vind de looks erg mooi ;)

Vandaag ook de shifters vervangen voor nieuwe XX gripshifters!! omdat ik denk dat ik dat wel erg prettig ga vinden. het testrondje op asvalt is iig goed bevallen lekker snel en trefzeker schakelen! en de Looks natuurlijk ;)

Hierbij wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sted74 op za 4 januari 2014, 17:15, 10 keer totaal gewijzigd.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1516
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Lijkt me wel ja.. Nice
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
frankrs6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 21:40

Haha, het enthousiasme spat er van af, goed bezig. Altijd leuk een nieuw speeltje! Veel plezierige km's in het bos gewenst! Mooie bike hoor!
menszo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 08:39

mooi hoor! vies maken ! en snel! lijkt zo van de foto of je bidonhouder ondersteboven zit. onee, toch niet.
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

Mooi man.
Zou het haast zonde vinden om daar mee te gaan fietsen.
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Moi, moi, moi... :-q
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Mooie Stumpjumer Edwin? :-q Mooie wielset ook, die Hope pro 2 naven zijn echt super sterk en duurzaam.
Dat gewicht haal ik helaas niet, zit nu op een compleet gewicht van 11,1kg. Maar na een nieuwe wielset, X.0 spulletjes en wat meer carbon moet ik ook wel onder de 10 kunnen komen.

Wat is breedte van het stuur? die van mij is 680mm, en ik zit toch echt te denken om hem op 650mm te brengen.
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Zo, de eerste 35km tocht zit er op en de bike voldeed volledig aan mijn verwachtingen!
We hebben dezelfde route gereden als die van vorige week met een 26er en de voordelen van een 29er zijn goed merkbaar!
Ik had veel meer controle op lastige singletracks en de wortels die ik normaal wat probeer te ontwijken kon ik nu gewoon overheen rijden en daar waar ik in sommige scherpe bochten weleens de neiging had van het pad te raken bleef ik nu netjes het pad volgen. Ik denk dat een 26er dan toch wat nerveuzer reageert maar dat kan natuurlijk ook aan ervaring of afstelling hebben gelegen.
Wel had ik veel voordeel in de mulle zandpaden waar ik normaal gesproken een keer mijn voet aan de grond moest zetten om niet om te vallen bleef ik nu netjes op de bike door trappen.

Ook ben ik van een L frame maat naar een XL gegaan (ik ben 1,89m) de L werd mij toen aangeraden om meer controle op de fiets te hebben maar ik denk dat het voordeel van een wat kleiner frame enkel bij het betere stuntwerk van pas komt en zeker niet bij gemiddeld XC gebruik waar ik mijn fiets voor heb en waar ze voor gemaakt zijn. Mijn zadel en stuur hoogte zijn immers gelijk als wanneer ik een kleiner frame.

Het wielsetje van hope met crest rolt ook erg goed en de ratel van de achternaaf is heel mooi, ik de winkel dacht ik dat het wat te hard zou zijn maar buiten tijdens het biken is het precies goed.

Ik was ook overtuigd dat ik gelijk moest upgraden naar xo, xx of xtr omdat ik op mijn vorige fiets xtr had en mijn verwachting was dat de combi x7 met x9 mij zwaar zou tegen vallen maar niks is minder waar ik vind de sram nu veel beter schakelen dan mijn vorige xtr setje dus voorlopig laat ik het maar zo.

Bedankt voor de positieve reacties en SnelleJonge mijn stuurbreedte is 680mm en bevalt me prima, wel heb ik er gelijk ergo handvatten op laten zetten van specialized en ook deze doen goed hun werk goed ik heb geen last van mijn polsen gehad en ze dempen ook lekker.

Al met al een tevreden biker en blij met mijn overstap naar 29inch, XL en carbon. :)

(Ps. Ik heb nog een cannondale optimo met carbon lefty te koop)
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Mooie bike ik heb gisteren de zelfde gekocht :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Hele mooie fiets met een erg mooi afmontage en stevig onder de 10 kg !
Enkel dat advies van jou velgen is dubieus, op gans internet en op een paar plaatsen gekregen advies is 85 kg echt de max voor die velgen, zelfs met messing nippels heeft een verkoper van deze velgen ze mij afgeraden. ( ik weeg 84/85 kg naakt :) )
Dus ik hoop voor je dat ze t houden. ( t is natuurlijk een top wielset, was ook mijn 1e keuze heb enkel t risico niet genomen )

Veel lol met je prachtige bike !

Cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

clucluc schreef:Enkel dat advies van jou velgen is dubieus, op gans internet en op een paar plaatsen gekregen advies is 85 kg echt de max voor die velgen, zelfs met messing nippels heeft een verkoper van deze velgen ze mij afgeraden. ( ik weeg 84/85 kg naakt :) )Dus ik hoop voor je dat ze t houden. Cluc

Ik wou het niet zeggen, maar clucluc heeft wel gelijk. (let op max. rijdersgewicht hieronder) Een NoTubes Arch of ZTR flow had beter tot zijn recht gekomen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ik schommel tussen de 87 en 89 kilo en heb inderdaad bewust voor de Arch velg gekozen :wink: .
De Crest velg lijkt me net wat te fragiel voor mijn gewicht.

Succes met de bike, want het ziet er super uit!!
Life is short.....................enjoy it!!!
cannon-F1-paul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 20:49

Mooie bike, jeloers! :-q
Nu Tomac Type X
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik rij al een tijdje op Crest velgen en geregeld in de LDD en toertochten. Mijn gewicht is 87 kg. en de velgen doen het prima!! Hiervoor jaren met Olympics gereden ook zonder problemen!

:-q
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

T is maar een richtlijn, haal je geen gekke dingen uit houden ze t wellicht wel uit. Ik wil enkel niet na hoeven te denken tijdens t fietsen of dat sprongetje nu wel verstandig is mbt mijn materiaal, tevens zorgt t ervoor dat er flex in de velgen komt, en ik wil ze stijf.
Ik heb de xt tubeles velgen gekocht. Al tubeles en tot 125 kg en gruwelijk stijf. ( en niet duur ;) )

Cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Plaats reactie