Zeker een snelle afhandeling, en daarvoor hulde! Jammer dat het niet onder de garantie valt.
Weer een Lux terug?
29" Canyon Lux 9,9 RS-1, 1x11 E13 9-46 -> 2e garantieframe
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Yep, zelfde frame, jaar oud, iets lichter, want geen voorderriebevestiging meer, ben er dus vooruit op gegaan.
1x11, scheelt ook weer wat . Kan ik weer wegstrepen tegen mijn dropper...
1x11, scheelt ook weer wat . Kan ik weer wegstrepen tegen mijn dropper...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Je moet ze maar een rekening sturen voor productontwikkeling!aurelius schreef:Yep, zelfde frame, jaar oud, iets lichter, want geen voorderriebevestiging meer, ben er dus vooruit op gegaan.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Eindelijk van dat overbodige gedoe op je fiets af. Bult op vliegen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Dat is balen man, hoop dat mijn nieuwe frame wat langer mee gaat. Gelukkig heb ik het voordeel vanaf het begin al geen voorderrie te hebben gehad.
Zit ook nog ernstig in overweging met voorblad voor de transalp van de zomer. Denk dat het een ovalen 30 wordt voor in de Alpen en een ovalen 34 om hier in Nederland ovalen benen te kweken. icm 10-42. Rijd nu met gewone 32 en zit daarmee te veel naar m'n zin op de kleine kransjes van m'n cassette.
Zit ook nog ernstig in overweging met voorblad voor de transalp van de zomer. Denk dat het een ovalen 30 wordt voor in de Alpen en een ovalen 34 om hier in Nederland ovalen benen te kweken. icm 10-42. Rijd nu met gewone 32 en zit daarmee te veel naar m'n zin op de kleine kransjes van m'n cassette.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
(@GertN, ik heb net hier http://gears.mtbcrosscountry.com/#29I11 ... I3X29I11I3" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken,
maar in jouw setup zou ik met ovaal 30 niet uitkomen op een transalp, ook niet met een 28 (ratio 0,73 - 3,07). Maar dat zegt vooral iets over mijn benen .
Je rijdt 1x11, toch? Waarom ook niet upgraden naar een cassette met groter bereik? Goed voor hier, en voldoende reserve voor in de Alpen om een uurtje steil klimmen mee vol te kunnen houden?).
maar in jouw setup zou ik met ovaal 30 niet uitkomen op een transalp, ook niet met een 28 (ratio 0,73 - 3,07). Maar dat zegt vooral iets over mijn benen .
Je rijdt 1x11, toch? Waarom ook niet upgraden naar een cassette met groter bereik? Goed voor hier, en voldoende reserve voor in de Alpen om een uurtje steil klimmen mee vol te kunnen houden?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
@Aurelius:
Ik heb op mijn Jeffsy een SRAM 1x11 met 28 tanden voorblad. En achter 10-42 cassette.
De 28-10 kan ik tot boven de 40 trappen, maar dan gaan de benen als een turbo. (100+ omwentelingen)
De 28-42 kan ik in Limburg waarderen en vind eigenlijk dat ik nog wel een verzet lichter zou willen.
Op mijn Anthem had ik 22 voor en 36 achter. Bij 70 omwentelingen ga je dan 6 km/h
Maar dat haal ik op sommige hellingen niet. Bij 60 omwentelingen zit je net boven de 5 km/h
Op de Jeffsy met 60 omwentelingen op 28-42 kom ik op 5,5 km/h
Klein verschil, maar ik neig toch naar een upgrade naar 1x12 met een 50 plaat erop
Andere optie is 26 tandjes voor. Maar dan kom ik aan de hoge snelheid te kort.
Dus de Shimano/E13 oplossing met 46 tanden als lichtste verzet zou wel moeten werken.
Of je dat gaat redden (Soepel genoeg om langer te klimmen) betwijfel ik met een 30 tandwiel voor.
(Maar je kan altijd nog kleiner voor monteren)
Waarschijnlijk ben ik gewoon oud aan het worden
Ik heb op mijn Jeffsy een SRAM 1x11 met 28 tanden voorblad. En achter 10-42 cassette.
De 28-10 kan ik tot boven de 40 trappen, maar dan gaan de benen als een turbo. (100+ omwentelingen)
De 28-42 kan ik in Limburg waarderen en vind eigenlijk dat ik nog wel een verzet lichter zou willen.
Op mijn Anthem had ik 22 voor en 36 achter. Bij 70 omwentelingen ga je dan 6 km/h
Maar dat haal ik op sommige hellingen niet. Bij 60 omwentelingen zit je net boven de 5 km/h
Op de Jeffsy met 60 omwentelingen op 28-42 kom ik op 5,5 km/h
Klein verschil, maar ik neig toch naar een upgrade naar 1x12 met een 50 plaat erop
Andere optie is 26 tandjes voor. Maar dan kom ik aan de hoge snelheid te kort.
Dus de Shimano/E13 oplossing met 46 tanden als lichtste verzet zou wel moeten werken.
Of je dat gaat redden (Soepel genoeg om langer te klimmen) betwijfel ik met een 30 tandwiel voor.
(Maar je kan altijd nog kleiner voor monteren)
Waarschijnlijk ben ik gewoon oud aan het worden
Heb hetzelfde voordeel als jij, ik weeg geen drol dus klimmen zit wel goed. Zit regelmatig op de racefiets met hoge cadans dus standje turbo voor hoge snelheid moet ook geen probleem zijn.
Rijd met X01 1x11 en zit inderdaad mijn mogelijkheden af te wegen mbt voorblad icm cassette. 9-46 is wel stevig aan de prijs. Vanaf fabriek zit er 'maar' een XG1150 van +/- €100,- op.
Ga 10 juni met Limburgs Mooiste eerst maar eens voelen hoe het klimt, zijn uiteraard geen hele lange klimmen en niet te vergelijken, maar dan heb ik er in ieder geval een beetje gevoel erbij. Hier op UHR kom ik nooit op de bovenste helft van m'n cassette.
Soort zelfde dilemma als jij nu hebt .
Rijd met X01 1x11 en zit inderdaad mijn mogelijkheden af te wegen mbt voorblad icm cassette. 9-46 is wel stevig aan de prijs. Vanaf fabriek zit er 'maar' een XG1150 van +/- €100,- op.
Ga 10 juni met Limburgs Mooiste eerst maar eens voelen hoe het klimt, zijn uiteraard geen hele lange klimmen en niet te vergelijken, maar dan heb ik er in ieder geval een beetje gevoel erbij. Hier op UHR kom ik nooit op de bovenste helft van m'n cassette.
Soort zelfde dilemma als jij nu hebt .
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
@Scottie, volgens mij zou jij met je huidige 1x11 ook uitkomen met een 9-46, of 9-44 cassette. Breder bereik en goedkoper dan een upgrade naar 1x12 Eagle. Je wint dan aan zware en lichte verzetten.
@GertN, LM is relatief 'mak' qua steilheid en hm's, dat parcours moet ook een grote massa minder ervarens herbergen, dus zeer begrijpelijk. 'Wij locals' zoeken hier vaak wat steiler uitdagender terrein op, dan zijn nog lichtere verzetten zeer welkom.
@GertN, LM is relatief 'mak' qua steilheid en hm's, dat parcours moet ook een grote massa minder ervarens herbergen, dus zeer begrijpelijk. 'Wij locals' zoeken hier vaak wat steiler uitdagender terrein op, dan zijn nog lichtere verzetten zeer welkom.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Zijn er ervaringen met de nieuwe 9-46 cassette? Ik begreep dat de oude niet zo'n succes was.
En dat de mogelijkheid bestaat dat je derrailleur er niet goed mee overweg kan (de 9 tandjes in combinatie met de kooi en wieltjes en langere veerweg kan zorgen voor slecht schakelen)
En dat de mogelijkheid bestaat dat je derrailleur er niet goed mee overweg kan (de 9 tandjes in combinatie met de kooi en wieltjes en langere veerweg kan zorgen voor slecht schakelen)