Sinds een jaar en half besmet met het mtb-virus. Vermits mijn oude stalen mtb 10jaar oud was en versleten van in de garage te staan maar besloten een nieuwe te kopen. Bij de lbs eens gaan zien en vervolgens een Felt Q920. Niet slecht voor een 1ste mtb denk ik en paste binnen budget.
Foto oude ros:
Zo gekocht:
Spec. Rood zijn de reeds uitgevoerde updates en groen de toekomstige.
Enkele specs:
Frame: Felt 6061 Double Butted Aluminum, Fully Hydroformed Top and Down Tube, Oversized Semi-Integrated Head Tube
Fork: Recon SL Solo Air with lockout
Headset: Semi-Integrated 1-1/8 Aheadset, with Alloy Laser Top Cap, Stem: FELT Aluminium 31.8mm
Handlebar: 31.8mm Butted Aluminum Riser, Widths: 640mm --> Ritchey carbon pro flat bar 580 mm
Grips: Felt Grey/Blk --> ESI grips red
Bar Ends: Rubber Plugs Felt --> Carbon BBB
Shifters: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire Plus 27 Speed
Front Derailleur: Shimano Deore --> XT Derailleur
Rear Derailleur: Shimano Deore XT
Crankset: Deore 44/34/22T met rode KCNC bladbouten
Bottom Bracket: Included with Crankset
Pedals: MTB Design Alloy Cage / Alloy Body --> XT pedalen
Chain: Sram PC-951 (9-Speed) Silver --> XT ketting
Freewheel: Shimano HG-61-9 11-32 HG cassette--> XT cassette
Brake Levers: Avid Juicy 3 With Split Style clamp
Brakes: Avid Juicy 3 Hydraulic, Twin piston, Rotors: 185mm Front; 160mmRear
Cables: Custom Felt
Saddle: Felt RXC Race, Low Side Profile Cromo Rails
Seat Post: Felt Alloy, 100% Black, 6061 Low-Profile Forged --> Carbon Ritchey WCS
Seat Post Clamp: Felt Bolt-Type with Logo, Cold Forged + CNC, 6061 Aluminum --> KCNC rode zadelpenklem
Rims: Mavic XM-317 Disc, Black Anodized --> Stickers verwijderd
Front Hub: Shimano FH-M525, 6-Bolt Rotor Mount, 32H
Rear Hub: Shimano FH-M525, 6-Bolt Rotor Mount, 9 Speed Cassette 32H
Quick Release: Shimano -->KCNC rode snelspanners
Spokes: Stainless DB 14/15G, Alloy Nipples + KCNC rodeventielkapjes
Tires: FELT TAR XC ALL ROUNDER 26 x 2.1 60 TPI Folding Bead, with Presta valve Inner Tub --> (Hutchinson Red Cobra)
Bidonhouder: Elite Moro Carbon
Enkele Foto's:
[/URL
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 435rt.jpg/]
Alle commentaar welkom
Felt Q920 wordt Cannondale Flash 29 carbon
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 165
- Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 13:10
- Mijn mountainbike: Bulls Black Adder Team '10
Mooie fiets! Die witte grips staan hem ook goed! Hoe is de grip van de cobras?
Heb een dolle stier onder m'n kont.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: do 15 maart 2012, 17:23
- Mijn mountainbike: Carbon in de zomer, staal in de winter
was de ideale moment om te testenBiker23 schreef:Geen persoonlijke ervaring nog. Moet ze nog gaan testen vermits ik pas terug ben van weekend ardennen.
.
wel een mooie fiets, gaat stukken vlotter rijden dan dat andere ding
-
- Site Admin
- Berichten: 3461
- Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05
Slechts een kleine verbetering t.o.v. voorgaand "monster" . Ik zou zelf het zadel ff horizontaal zetten (hoewel je oude "monster" dezelfde steigering vertoonde ). Veel plezier ermee
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
- Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE
Mooie fiets, en wat een verbetering to je oude bike! Gaf je een supergevoel denk ik zo toen je voor het eerst op deze reed?! Tenminste zo heb ik dat ervaren toen ik een paar jaar geleden net zo'n wissel van fiets maakte. Veel plezier ermee!
Its better to burn out, than to fade away......
[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
Zo vanmorgen de nieuwe updates geïnstalleerd en natuurlijk in het rood.
Rode KCNC zadelpenklem en rode kettingbladbouten. Zijn laatste rode accenten anders to much denk ik.
Komende week staat fiets bij LBS om nieuwe tandwielen, ketting, voor derailleur te monteren. Moet enkel nog zien welke niveau, nu staat Deore op mss upgraden naar XT. Enkel nog een carbon zadelpen en dan is deze heel tevreden.
Komend weekend dan maar eens foto's on the field maken in Ardennen.
GRtz
Rode KCNC zadelpenklem en rode kettingbladbouten. Zijn laatste rode accenten anders to much denk ik.
Komende week staat fiets bij LBS om nieuwe tandwielen, ketting, voor derailleur te monteren. Moet enkel nog zien welke niveau, nu staat Deore op mss upgraden naar XT. Enkel nog een carbon zadelpen en dan is deze heel tevreden.
Komend weekend dan maar eens foto's on the field maken in Ardennen.
GRtz
-
- Pro Biker
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
- Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)
Als ik jou was zou ik even nieuwe voorbladen of een nieuwe crank kopen, hier is niet veel meer van over....Biker23 schreef:Zo vanmorgen de nieuwe updates geïnstalleerd en natuurlijk in het rood.
Rode KCNC zadelpenklem en rode kettingbladbouten. Zijn laatste rode accenten anders to much denk ik.
Komende week staat fiets bij LBS om nieuwe tandwielen, ketting, voor derailleur te monteren. Moet enkel nog zien welke niveau, nu staat Deore op mss upgraden naar XT. Enkel nog een carbon zadelpen en dan is deze heel tevreden.
Komend weekend dan maar eens foto's on the field maken in Ardennen.
GRtz
Fiets is pas binnen geweest en ze zeiden dat mijn voorbladen nog in orde waren omdat ik nog steeds niet door schiet als ik trap. Sebiet ga ik rijden als zal ik wel zien. Als ie wordt vervangen komt er een xt crank op.
Snelspanners nog geen problemen gehad en rij er al een tijdje mee.
Thanx voor reacties.
Snelspanners nog geen problemen gehad en rij er al een tijdje mee.
Thanx voor reacties.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 879
- Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
- Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022
id gewoon rijden tot t over is, zekers in je eigen regio. ( "sebiet = Tilburgs d8t ik ? )
Als de lagers van je deore krank nog goed zijn ( geen speling te voelen ) gewoon de cassette en de 2 grote voor bladen met 2 kettingen vervangen, en de krank nog verder op rijden. scheelt je weer 150 euro
cluc
Als de lagers van je deore krank nog goed zijn ( geen speling te voelen ) gewoon de cassette en de 2 grote voor bladen met 2 kettingen vervangen, en de krank nog verder op rijden. scheelt je weer 150 euro
cluc
Scott Scale 925 2018