Italian Fury :: Crisp :: Spring Princess '15! @pag32

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Shiv rijdt met de WildGripr's in Zuid Frankrijk.*
(en op andere plekken, maar dan ben ik er niet bij)
Ik kan me niet herinneren dat hij een lekke band heeft gehad de laatste jaren.
Dus wat dat betreft zijn ze boven elke twijfel verheven.
Maar je moet wel van tractorbanden houden.

*)Logisch natuurlijk, in Frankrijk op Frans rubber.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

ThaSingleTrackMastah schreef:Maar je moet wel van tractorbanden houden.[/size]
Nee, ik houd niet van tractorbanden, maar dacht het wel meeviel met die Wild Grip'Rs versie 2 juist... Het is dat ze niet op tijd geleverd konden worden voor mijn vakantie, anders had ik er vorige week ook mee gereden. Ik rijd eigenlijk alleen in de Alpen op wat meer grip banden (en soms in de Ardennen). Die voorband van Shiv vind ik ook wel erg "too much"....

Qua logica volg ik het dan weer niet... Een Italiaans frame hoort dan toch ook op een Italiaanse Alp te staan, niet op een Franse... :lol:. In Livigno zag ik vorige week toch ook Italiaanse auto's op Michelin banden... :wink:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Gea... ;) Oeps voordat ik weer de fanboy uithang.

Voor de Alpen houdt ik wel van tractorbanden en die 2.35 All Mountain ziet er erg goed uit, lijkt wel een 2.5.
Of samen met een Wild Grip'r of Rock'r. Gaan ze goed tubeless?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

De wild grip'r's gaan goed tubeless! Alleen toch maar eens een tank-compressor overwegen, of eindelijk eens een tank op mn werk zien te krijgen.

De nieuwere wild grip'r is volgens michelin een intermediate, een beetje de nobby nic van michelin. De oude waren in mijn optiek wel fijner (opener noppenprofiel), maar deze voldoen ook zeer goed, en zijn zelfs slijtvaster dan de oude! Ook naar boven genoeg grip. En inderdaad, lekbestendig.

De voorband is echt ietsje overkill, maar ik had em nog, en die bandenkast moet echt nodig eens wat leger raken.. Daar krijg je wel veel voor terug; iedere bocht die je hard in stuurt levert je een kreunende ondergrond op, die lijkt te smeken of je alsjeblieft op wilt tiefen met die enorme trekkerband :D Ligt qua grip denk ik dicht tegen de agribib aan;

Afbeelding

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Rijder en bike in de meest wenselijke habitat:

Afbeelding

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mooie foto (Y). Daar komen die dikke jongens toch echt wel van pas.
Rij je deze banden nu met een sapje? Of heb je het sapje in de binnenband gedaan.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

De banden met een sapje, echt ideaal!

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Als ik dan dat internetplaatje zie van die semi slick, snap ik niet de overeenkomsten met die van de Michelin op je voorwiel... :lol:
Damn lekker profieltje. Heb je zeker grip voldoende mee. Dropper staat hem echt goed :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

shiverer schreef:Rijder en bike in de meest wenselijke habitat:

Afbeelding
Wat een nare omgeving...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

De voorband is trouwens een mountain A.T.:

Afbeelding

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

shiverer schreef:De voorband is trouwens een mountain A.T.:

En dat A.T. staat dan voor agri cultivation tractorband...???
:wink:

Wat is je ervaring met de band op de sporadische stukjes asfalt..?
Hoop herrie en weerstand en gehobbel?
Wel een mooi profiel voor in de bergen, maar ik ga het dit jaar denk ik maar gewoon eens proberen op een paar X-Kings.
2 Jaar geleden ook op vakantie nog een setje Michelin's gekocht en ik moet zeggen kwalitatief een prettige band.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16838
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat zijn tenminste echte banden, die Michelins ;-)
Ik heb al een tijdje een Wildracer reïnforced als achterband, naar volle tevredenheid. Ook in de (droge) Alpen. Nu een Wildgripper 2.25 voorop gemonteerd, ben benieuwd naar de ervaringen. Met name op natte stenen en wortels, imo situaties waar je echt vertrouwenwekkende banden nodig hebt.

En die Crisp, ja, dat blijft gewoon een tijdloos mooi frame natuurlijk :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

kermit schreef:En die Crisp, ja, dat blijft gewoon een tijdloos mooi frame natuurlijk :-q
Alleen het frame dan ja? Met zo´n smal stuurtje, dikke 26 inch banden en strakke lycra zou die foto ook uit 1993 geweest kunnen zijn... Alleen hadden ze toen nog niet echt schijfremmen voor de massa... :lol: Wel een vette dikke band zo... :-q
Afbeelding

Maar beetje old-school oogt het zo wel hoor... ;)
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Na de Alpen kwam ik in een dal. Weken niet vooruit te branden, en de concentratie was ver te zoeken. In Landgraaf was ik hekkensluiter, en in Groesbeek bijna.

Misschien dat het rijden met een voorband van bijna 900 gram geen goed deed, idem voor een achterband van 700 gram. En dan dat profiel.. Na deze beider wedstrijden de triple met 32-11 verwisseld voor de vertrouwde 40-28 met 27-12 vertanding, en kort erna de racesloffen eronder. Kom maar op met je wedstrijd!

Afijn, Steenwijk. Niet bijster technisch, maar toch, je moet wel opletten. Niet loodzwaar, maar je kunt je er lelijk op verkijken. Zowaar, 24e van de 29, en lange tijd rond de 20e plaats gereden. Er ging weer iets goed! Was het supercompensatie? Was het de bandenwissel? Ik zal het nooit weten. Na flink wat ingetogen ritten op de veluwe, was het vandaag weer eens tijd om weer eens ouderwets gas te geven, op de bike in zijn ultieme vorm; racebak. Misschien de rijder ook wel in vorm?

Vandaag bleek van wel. De Rhedenroute, mijn eigen privé wedstrijd, trainingsbaan en graadmeter voor de vorm, schoot vandaag onder mn wielen door in nipt 1:54:51, bijna 2 minuten sneller dan mn vorige record van een maand of 2 geleden! En, ik voel dat er nog meer in zit..

Na een dip van weken eindelijk weer een goed gevoel op de bike, knallen als een malle. Die dips heb je soms, maar het is toch fijn als zo'n bike je blijft inspireren om toch altijd maar te blijven gááán. De bike voelt echt zo vertrouwd, ze blijft me verbazen..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Na de Alpen heb je altijd een dipje, eenmaal terug in NL.
Zit tussen de oren, niet in de benen ;)
Kwestie van motivatie, inspiratie enz.
Maak je niet druk, komt goed.

Je andere Alpenfoto's op Pinkbike zagen er ook goed uit :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie