Bulls Copperhead 29 2012

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Gisteren opgehaald bij Egbert Egberts in Borger: Bulls Copperhead 29 2012
Uitstekende service bij Egberts! De bike is een week eerder afgeleverd dan verwacht.

Gisteren meteen een stukje gefietst op de plaatselijke MTB route. Het was erg glad door modder......
Ik heb een riser laten monteren, omdat ik beginner ben.

- Framemateriaal: Aluminium 7005 Triple Butted frame
- Voorvork: Rock Shox Reba RL
- Remhendels: Formula RX
- Remmen: Formula RX schijfremmen
- Crankstel: Shimano M-552
- Schifters: Shimano Deore XT
- Achterderailleur: Shimano Deore XT 10 speed
- Voorderailleur: Shimano Deore XT triple
- Shimano HG 74 ketting
- Wielen: Shimano M 475 Disc naven velgen: Mavic TN-719
- Banden: Schwalbe Nobby Nic/Racing Ralph banden
- Stuur: Kalloy Uno Grade 3.0
- Stuurpen: Kalloy Uno Grade 3.0
- Zadelpen: Kalloy Uno Grade 3.0
- Zadel: Copperhead


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bijkiejr op zo 29 januari 2012, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
woody83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 14:35
Mijn mountainbike: Cannondale flash met fatty

wat een riser!

maar wel gave bike,mooie kleuren
Wachten op het juiste moment wordt bijna altijd beloond.

't leven is als een neus,haal eruit wat erin zit.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bijzondere afmontage, maar goed te zien dat je XT-shifters hebt. Dat maakt het meteen geen beginnersfietsje meer, dus geen excuses en gáán:)!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Dank voor de reacties. Naar verloop van tijd zal ik de originele flatbar weer monteren. Voorlopig eerst maar eens kilometers maken in een comfortabele zitpositie.
Laatst gewijzigd door Bijkiejr op di 10 april 2012, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Ik heb inmiddels de computer naar de stuurpen verplaatst, stickers van de velgen verwijderd en andere handvatten besteld. Iemand nog suggesties?
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

De mijne is een modeljaartje ouder en smoelt heel anders
Afbeelding

Prima fietsie hoor. Wil je nog wat upgraden? Ik wil het crankstel nog vervangen maar na 2000km is ie nog lang niet aan vervanging toe.
Uit je andere topic begreep ik dat je ook voor de Esi Chunkies wilt gaan. Nu ik je fiets een bekijk zou ik persoonlijk voor de zwarte gaan denk ik. Wordt anders wel een "kermisbak" misschien.
Verder vind ik bij de mijne de Elite bidonhouders wel lekker smoelen.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

@ ben een stuk fietsen.

Je hebt gelijk. Ik heb zwarte handvatten besteld. Ik heb met aandacht jouw topic gelezen. Mooie fiets! Die bidonhouders zien er ook goed uit.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Het zijn natuurlijk ook gewoon de mooiste fietsen van het forum. Ik vond het lang duren voordat iemand anders er eens eentje in zn SYS zette :tong
Maar zonder gekheid, voor die 100 euro extra is de jouwe wel beter afgemonteerd. Alleen de Reba is die 100 extra al dubbel en dwars waard. Mijn Recon (hou het maar op domme pech) is al 3 keer terug geweest. :((
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

@ ben een stuk fietsen.
Ik twijfelde tussen een Cube LTD SL 29 en de Bulls Copperhead 29. Toen ik ze naast elkaar zag bij de fietsshow van Egbert Egberts in Borger had ik geen twijfel meer. De Bulls Copperhead ziet er veel beter uit. De geometrie past ook beter bij mij. Qua afmontage waren ze redelijk aan elkaar gewaagd. De Cube heeft een Fox vork, de Bulls een RockShox Reba. Ik ben zeer tevreden over de fiets. Over een tijdje monteer ik weer een flatbar ipv een riser. Ik moet even aan de houding wennen. Mooi om te zien hoe je na verloop van tijd je fiets steeds meer hebt aangepast aan je smaak/voorkeur. Welke problemen heb je met je vork? Ik hoop dat alles onder garantie is hersteld. Het viel mij ook al op dat er weinig over Bulls wordt gepost.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Qua afmontage en gewicht ontlopen de Cube en de Bulls elkaar niet zoveel. De Fox is wel iets beter dan de Reba maar de Bulls heeft weer een triple butted frame en heeft XTshifters tegenover de Deore op de Cube. De wielen van Sun Ringle op de Cube ken ik eigenlijk niet maar de Alex Rims op de Bulls inmiddels natuurlijk wel. Super licht zijn die niet maar zeker ook niet de zwaarste. In mn voorwiel zit nu een klein slagje maar ik heb ruzie gehad met een polsdikke tak dus dan is dat wel te verklaren.
De geometrie tussen de 2 is persoonlijk maar de kortere achterbrug van de Cube maakt die wel wat speelser. Niet dat je de Bulls de bocht niet om krijgt maar met een te kort afgezaagd stuurtje gaat dat wellicht moeite kosten. Mijn afgezaagde stuurtje heeft in ieder geval alweer plaats moeten maken voor een 66cm flatbar van 3T. Zolang ik de Bulls heb gaat die er nooooooit meer af :tong Ja, misschien voor een nog bredere.
Verder kon ik niet wennen aan de herrie die de Formula's soms maakten. Ik heb er nu een huismerk blokjes van mn LBS in zitten en toen werd het al minder. (Heb de verpakking bewaart dus zou het erbij kunnen zoeken.) Daarna ook de schijven vervangen voor XTR en nu zijn ze nagenoeg stil onder de meeste omstandigheden. :bier:
De Recon had na 4 maandjes opeens een losse stofring. Dat is dat grijze kapje die het vuil uit de vork moet houden. De linker kant lag er opeens uit. De reden ervan is me nooit duidelijk geworden maar hij is weer vast gezet met lock tight en zit sindsdien muurvast. Daarna nog 2 keer een tik bij het inveren op het diepste punt. Dat heeft te maken met een busje van de lock-out. Hij wordt er morgen weer voor opgestuurd naar het servicecentre van Sram in Nijkerk dus hopelijk is het nu eens een keertje opgelost. Zo niet dan komt er onheroepelijk wat anders in, misschien wel een vaste voorvork maar anders ook een Reba of (liever nog) een Fox Terralogic. Ik heb de fiets in maart pas een jaar dus alles onder garantie verholpen gelukkig ja.
En waarom je Bulls hier niet vaak ziet?? Het merk heeft moeite om het juk van een paar jaar terug van zich af te schudden denk ik. Ze komen goed uit de tests en ze maken de laatste tijd best weer knappe MTB's dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Afgelopen jaar had Bulls best moeite met de levering van 29ers dus dat speelt ook mee.

Bij de mijne is dat plastic kapje onder de stuurspacers trouwens zwart terwijl de jouwe wit is. Een zwarte zou de jouwe ook beter staan denk ik.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

@ ben een stuk fietsen.

Ik hoop dat je vork weer als nieuw is als hij weer terug is van het servicecentre. Kan me voorstellen dat je stevig baalt als iets mankementen blijft vertonen. Vaste vork? Lijkt mij eerlijk gezegd niet fijn. Dat is flink oppassen bij boomwortels lijkt mij.... Mijn remmen maken (nog) geen lawaai. Ze zijn door de LBS ingeremd op een speciale machine. Als de schijven en blokjes koud zijn piepen ze een keer, daarna niet meer. Weet natuurlijk niet hoe lang dit zo blijft.... Je hebt inderdaad gelijk. Die witte ring op het balhoofd wil ik graag vervangen voor een zwart exemplaar. Ik weet niet waar ik dit onderdeel kan kopen of bestellen. Dank voor de achtergrondinfo over Bulls. Ik was daar niet over geïnformeerd.

PS: wel heel toevallig dat er nog iemand een Bulls Copperhead 29 heeft aangemeld op Show your stuff. Ik zag dat je al een reactie hebt geplaatst.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Een vast vorkje kan hier in Zeeland niet zoveel kwaad hoor. Tuurlijk, op sommige stukjes met wortels etc is die vering wel even lekker maar met een 29er poets je die ook wat makkelijker weg. Komt bij dat een ruime kilo minder ook wel lekker is. Ik ga het gewoon eens proberen.
Goed inremmen van de blokken kan inderdaad geen kwaad en scheelt al de helft.

De Bulls van NielsXL is een 26er maar als je snel kijkt dan is het sprekend de mijne. Hij woont niet zover bij me vandaan dus misschien kom ik hem nog eens tegen.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

@ben een stuk fietsen.

Ik heb je tip opgevolgd. Vandaag met hulp van Han van "Extra Parts" (foto gemaild) een zwarte ring besteld voor het balhoofd. Ik las op mijn andere onderwerp dat iemand remblokken gebruikt van TrickStuff. Volgens hem zijn ze fluisterstil. Iets voor jou?
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Hotsernokke, dit is de eerste keer dat iemand eens wat doet met een tip van me hier :lol: Nu nog effe 2 bidonhouders van Elite en ik neem hem van je over :tong

Mijn remmen zijn nu ook nagenoeg stil maar ik ga het onthouden, thanks.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Die bidonhouders komen er over een tijdje ook nog wel. Ik zal eens kijken wat die dingen kosten......
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Plaats reactie