Zwarte aap -> alive and kicking

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ja, maar dat is al wel een tijdje geleden ;)

De buis is ook een beetje ingedeukt, dat was eigenlijk pas zichtbaar toen de lak eraf was. Ik vermoed toch dat het 'incidentje' in december (waarbij het voorblad verbogen was) de oorzaak is geweest. Ik denk dat toen ook de buis is geraakt en dat die verzwakking uiteindelijk dit tot gevolg heeft gehad.

Het blijft gissen natuurlijk, frame is nu op mijn werk. Een collega gaat kijken of hij het kan maken, wordt dat niet dan gaat het alsnog naar M-gineering denk ik. Volgende week weet ik weer meer.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Inmiddels ook contact gehad met Surly. Zoals ik al dacht is heeft het frame een warmte behandeling ondergaan na het lassen. Dit is nodig omdat het materiaal in de buurt van een las verzwakt. Mijn collega gaat het overigens om die reden ook niet lassen maar (hard) solderen.

Naast informatie bood Surly me ook een crash replacement deal aan (korting op een nieuw frame dus) en wilde dat zelfs via de importeur en een NL dealer regelen. Erg netjes naar mijn mening :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Komt dus allemaal goed zo te horen! En anders kijken of je een Krampus met korting kan krijgen ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Hoop dat je collega dan wel iets om de scheur heen maakt en dan soldeert, alleen de breuk solderen gaat 100% weer fout, omdat je een groter oppervlak nodig hebt, alleen de wand dikte van de buis is onvoldoende. Ik denk da et lassen zonder warmte behandeling langer goed gaat dan solderen.
Bird Aeris 9 blurple
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er komt een gusset over de scheur heen. Ik heb er alle vertrouwen in, hij weet wel wat hij doet.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Back in Black! Het frame is inmiddels gelast met een extra plaatje eroverheen, daarna is het netjes afgewerkt met plamuur zodat de reparatie vrijwel onzichtbaar is. Omdat het kan is er ook nog een 'mannetje' tussen gelast. Ik had graag een foto gepost van de 'kale' reparatie maar toen ik het frame weer in handen kreeg zat er al primer op dus helaas. Inmiddels heb ik het bijgespoten met een paar laagjes zwarte lak, nog even uitharden en hij kan er weer tegenaan. Als hij droog is maak ik nog wel even een foto en bij de 'steel is real' rit zit ik weer lekker op mijn Surly :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Irl zie je het bijna niet en ook mijn spuitwerk is alleszins redelijk. Niet perfect maar dat was het toch al niet :winkie:

Ik heb hem net weer opgebouwd en hoop eerdaags tijd te hebben voor een testritje. Zondag ga ik hem sowieso uitlaten omstreeks Nijmegen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=101840" onclick="window.open(this.href);return false;
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Gewoon zo goed als nieuw, maar dan beter :bier:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk dat is mooi opgelost zo... :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er netjes uit! Zondag maar eens kijken of het ook modder en waterbestand is....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Geen Ragley zondag? :(

Super cool dat het gefixed is George, doorzettingsvermogen loont!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De Ragley heeft nog wat liefde nodig, ondanks een nieuwe achterklauw wil de achterrem nog steeds niet luisteren en daar heb voor zondag geen tijd voor. Met de Green Mile mag (moet) hij wel mee, natuurlijk. Ik hoop dat ik dan ook kan (is nog niet 100% zeker helaas)

Hoe dan ook is de Surly toch wel de eerste die ik pak over het algemeen dus ik ben blij dat hij weer gemaakt is. Ik heb inmiddels twee succesvolle (als in: nog steeds heel) testritten gemaakt en as. zondag is helemaal weer een mooie test natuurlijk.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Inmiddels getest en goed bevonden, ik vond zelfs een actie foto...

Afbeelding

Nou binnenkort maar eens 95 km peddelen :winkie:
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Mooi dat de reparatie zo goed is gelukt, blijven heerlijke fietsen die KM's! Merk je nog iets van het 'mannetje' dat is toegevoegd?

Mooie foto ook! Dat was een erg leuk stuk, ik heb er na de Steel is Real ride nog regelmatig gereden.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Nee, het is geen voelbaar verschil. Maakt ook niet uit want ook voor de breuk vond ik het frame niet te slap oid. Ik hoop er nog lang op te rijden, vrijwel perfecte fiets voor 80% van mijn ritten.
Plaats reactie