Charge Duster: gebroken frame...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Fdees
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 8 juli 2011, 10:22
Mijn mountainbike: Trek Pro-Caliber 9.6
Contacteer:

Dat is duidelijk een ontwerpfout'je', maar echt zonde van zo een mooie fiets
Luctor Et Emergo
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Zonde.....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Oooh gatver! Dat doet pijn. Vanaf het begin heb ik de opbouw gevolgd en gezien hoe zorgvuldig je alle keuzes maakte. Na een jaar stond daar werkelijk een schitterende fiets (tevens inspiratiebron qua zilveren parts) en nu dit... Om te huilen. Succes met de afhandeling die nu volgt...

Qua suggesties... Misschien is een Independent Fabrications iets? Of Kinesis Decade? Cotic en Ragley hebben vind ik veel te vlakke kleuren voor de parts die je nu hebt liggen.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 741
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

holy fack dit doet zelfs mij pijn aan de ogen. sterkte en hopen op mooie garantie en dan maar op zoek naar wat anders:(
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Balen van zo'n project!
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Altijd goed om te zien dat een fiets serieus bereden wordt.

Wel jammer van zo'n mooie fiets. :-{
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

WTF? weet je zeker dat je de boom gemist hebt? of ben je erg nose heavy geland? Ben benieuwd wat het antwoordt van Charge hier op gaat zijn, zonde van de mooie fiets in ieder geval!
Don't believe the hype!
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

HotSnail schreef:WTF? weet je zeker dat je de boom gemist hebt? of ben je erg nose heavy geland? Ben benieuwd wat het antwoordt van Charge hier op gaat zijn, zonde van de mooie fiets in ieder geval!
ja die boom heb ik zeker gemist. Ik weet niet goed wat er gebeurde. Ik zat dus in een snelle afdaling, drop, land perfect, zie boom en zie dat ik niet meer ga redden om te sturen, stuur een beetje en rem en ineens graaft mijn fiets zich in en wordt ik over het stuur gegooid. Ik raak wel boom fiets niet. Ik ben zelf ook benieuwd wat charge zegt.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

pvdh schreef:Oooh gatver! Dat doet pijn. Vanaf het begin heb ik de opbouw gevolgd en gezien hoe zorgvuldig je alle keuzes maakte. Na een jaar stond daar werkelijk een schitterende fiets (tevens inspiratiebron qua zilveren parts) en nu dit... Om te huilen. Succes met de afhandeling die nu volgt...

Qua suggesties... Misschien is een Independent Fabrications iets? Of Kinesis Decade? Cotic en Ragley hebben vind ik veel te vlakke kleuren voor de parts die je nu hebt liggen.
Ja, ik zit er nu aardig doorheen. Ik was dolgelukkig de laatste 2 weken, dat ding fietste heerlijk. Ik zou graag een IF maar weet wat dat kost en 1800 vind ik toch echt teveel voor een frame.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Wow, sucks big time! De rest van de fiets nog wel heel? Als er dusdanig veel kracht op de fiets komt te staan dat het frame knakt kan ik me haast niet voorstellen dat je wielen/vork wel heel gebleven zijn? Maar misschien zegt dit dan ook meer over het frame :(

Opvallende woorden van Nick Larsen. De man achter Charge:
Nick Larsen schreef:Because I've seen aluminum bikes fail, I think it's the wrong material for hardtail mountain bikes, it is far too stiff. And the material performance isn't suitable. I'd be worried about failures and about warranties. At least with a steel or titanium bike I know the worst that could happen is that is bends. But the catastrophic failures I've seen on alloy bikes, especially over time, and even on high end bikes... I just couldn't sleep at night. I've seen head tubes rip off, I've been there. I just couldn't. I think any weight disadvantages of steel are outweighed by the riding characteristics of it. We're using Japanese Tange tubing now, rather that Reynolds. Even though Reynolds has great heritage and reputation but we get better performance with the Tange tubing and that is what we're about.

BRON: http://www.docstoc.com/docs/77783771/CHARGE-BIKES" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Jelle1707 op vr 25 mei 2012, 11:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Alles is nog kaarsrecht. Ook mavic xc717 voorvelg, dus dat zegt idd genoeg over het frame
viperworldcup
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1000
Lid geworden op: wo 11 januari 2006, 17:02
Mijn mountainbike: Rijdt heerlijk

Echt zonde dat jou frame gebroken :(( :((
Hopelijk doet charge niet moeilijk over de garantie.
Hey you OK? Do you need to use my bike?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Fdees schreef:Dat is duidelijk een ontwerpfout'je', maar echt zonde van zo een mooie fiets
Ik vermoed eerder een fabricage fout en da's toch wat anders. Blijft balen natuurlijk maar ik zou toch in eerste instantie voor een garantie frame gaan. Zoals ik in een ander topic ook al zei heb ik niet de indruk dat de vuilstort vol ligt met gebroken Charge frames oid.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

George schreef:
Fdees schreef:Dat is duidelijk een ontwerpfout'je', maar echt zonde van zo een mooie fiets
Ik vermoed eerder een fabricage fout en da's toch wat anders. Blijft balen natuurlijk maar ik zou toch in eerste instantie voor een garantie frame gaan. Zoals ik in een ander topic ook al zei heb ik niet de indruk dat de vuilstort vol ligt met gebroken Charge frames oid.
Dit lijkt me eerder een foutje in materiaalkeuze; wanddikte versus diameter buis. De sterkte zit in ieder geval niet op de juiste plaats. Daar kun je met de fabrikage weinig aan veranderen, lijkt me. Dan scheurt het op de las, of knikt het op een plaats waar je een versteviging zou verwachten.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ben geen metallurg maar het gaat nog wel eens fout met de hitte bij lassen en dan kan het frame ook op een andere plek verzwakken. Ik ga er van uit dat Charge zijn frames test zoals een serieuze fabrikant betaamd en dan is een zo'n grove ontwerpfout onwaarschijnlijk, zeker als het niet om een extreem lichtgewicht frame gaat.

Hoe dan ook, het blijft gissen tot de fabrikant met een antwoord komt en dan nog...
Plaats reactie