Trek Fuel EX9 2011 (na ongelukje nieuwe wielen)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Van de hel in de hemel.....
Een paar weken geleden mijn Gary Fisher hifi plus uit 2008 'gesloopt'....
Bij een afdaling ineens een hoop gewiebel en geratel vanuit het achter onder. Achterbrug gescheurd, hartslag op 200 en een illusie armer...
Trek heeft het allemaal mooi opgelost. Bij gebrek aan een achterbrug werd mij een Trek Fuel EX9 frame uit 2011 incl RP23 DRCV demper voorgesteld. Na ongeveer 0,003 miliseconde erover nagedacht te hebben, toch maar ja gezegd ;-)
Hulde aan Trek!!!

De spulletjes van mn GF overgezet en zie hier het resultaat.
Natuurlijk wel een heel mooi frame met daarmee vergeleken matige spullen, maar ach... ik doe het er maar mee.

Bovenstaande was een paar maanden geleden. Ondertussen helemaal weg van mn fietsje, na een gewenningsperiode.

Vandaag een up grade van mn ros. Een Fox F120rl. Nog niet op gereden omdat ik ben vergeten de juiste steun voor mn schijfrem te kopen. Ben benieuwd hoe het rijdt.
ook weer een paar 'oude' wieltjes gemonteerd. Witte velgen met XT naven... verbetering qua looks??????
Nieuwe plaatjes......
Ook een X9 achterderrailleur en X9 shifters gemonteerd.
Hij is nu ´close to perfection´ wat mij betreft.
27-3-2012: nog closer to perfection.... zo goed als nieuwe XT crank gemonteerd. foto's volgen soon!

Na een hagelnieuw wielsetje, is ie wat mij betreft af... of zijn er naar jullie idee onderdelen die compleet uit de pas lopen met het frame????

4-8-12: Na een ongelukje in de wijk (mn vrouw rijd met de auto mijn achterwiel stuk; zie 'kapotte onderdelen') een nieuwe wielset besteld en meteen maar wat nieuwe foto's...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

18-10-12: Na wéér eensetje krakende M520 pedalen, toch maargekozen voor denieuwe XT pedalen, Tevens een RoRo voorop gezet, RaRa nog steeds achter.

specs:
Frame: 18,5 inch Alpha Red Aluminum w/ABP Convert, Full Floater, E2 tapered head tube, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, 120mm travel
Demper: Fox Float RP-23, "trail tuned" w/Trek DRCV, boost valve, ProPedal, rebound; 7.25x2.0"
Balhoofdstel: FSA
Voorvork: Fox F120RL
Remmen: Shimano SLX met centerlock schijfremset, 160/180 mm
Trapaslager: Shimano press fit
Trapstel: Shimano XT + XT pedalen
Versnellingen: SRAM X9, Shimano SLX voor derailleur, SRAM X9 achter derrailleur
Cassette: SRAM PG980
Wielen: Shimano Deore XT 2012 wielen
Overig: Bontrager RL 90 mm stuurpen, FSA riser, FSA zadelpen met 20 mm setback, Bontrager zadel, Ergon grips met barends
Banden: toch maar weer naar de Schwalbe RaRa (rollen aanmerkelijk lichter dan de conti's)+ RoRo voor
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op vr 19 oktober 2012, 15:15, 20 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Dat je daar zo lang over na moest denken!!!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Netjes geregeld van Gary/Trek!
Mooi frame.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

mooi framepje! toch zonde van me oude gary... :(. ben benieuwd hoe dit je bevalt ten opzichte van de hifi :)
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

ja sorry ron.. heb ook wel met pijn in het hart afscheid genomen, was een lekker fietsje, nooit spijt van gehad!
dit zal echter ook 'best wel lekker' fietsen, toch?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
bulldogg73
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 20:22
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29

Da's een mooie garantieafhandeling :D
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

geen twijfel.

tof geregeld :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Heeft iemand nog een oude Gary...!!!! Ga ik hem ook effe slopen!!! Héél netjes geregeld van Trek. Oh ja een toffe bike geworden zo...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

een OUDE gary??? beetje rustig he... :P. ding was van jan 2009.. edwin had de bon ook. scheelt ook wel denk ik.. ;)
ik weet niet of ze zonder bon wat kunnen regelen? ik heb denk ik wel een probleempje als de mijne breekt nu..
life starts @ 150bpm...
Kacheltje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: za 10 oktober 2009, 22:31
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen!

Dit blijft toch wel het aller mooiste fully frame wat er is! Echt een hele ruige kleurstelling.

Trek blijft toch wel koning op het gebied van garantie afhandeling.
Scott Scale Elite 29 / Full XT / DT Swiss / FOX RL / Magura
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

g60 schreef:een OUDE gary??? beetje rustig he... :P. ding was van jan 2009.. edwin had de bon ook. scheelt ook wel denk ik.. ;)
ik weet niet of ze zonder bon wat kunnen regelen? ik heb denk ik wel een probleempje als de mijne breekt nu..
Ik denk inderdaad dat het zonder bon een moeilijk verhaal was geworden.
Daarnaast las ik in de garantieregeling dat ik eigenlijk helemaal geluk heb gehad. De levenslange garantie betreft (voor nieuwe fietsen) bij een fully alleen het frame en niet de bewegende delen... daar zit maar 2 jaar garantie op.
Blijft staan dat ze het allemaal super goed en ook supersnel geregeld hebben en er weer een life-long customer bij hebben (als ze zulke lekkere fietsen blijven maken).
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
biky miky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 15:10

Daar kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen, netjes afgehandeld van Trek!
enne het is inderdaad een mooi exemplaar!!
daar ga je veel plezier aan beleven :-q
BM
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

zo, de eerste test heeft ie goed doorstaan. vandaag een paar rondjes bergschenhoek gedaan.
binnen de eerste 5 km wel 2x op mn plaat gegaan. combinatie van een glad parcours, gretigheid en overmoed. resultaat; gedeukte trots, een geschaafde knie en een krasje op mn nieuwe frame.
was wel lekker fietsen en na een maandje hardtail een verademing om door een kuil te gaan, te wachten op de bokkesprong van achter en merken dat ie door de demper volledig wordt opgevangen.
iemand ervaring met de rp23? heb er nu volgens het pompje 14 bar/200 psi inzitten, maar nog lijkt hij wel erg zacht. ik weet dat mn eigen gewicht wat te hoog is, dus dat scheelt al, maar weet iemand tot hoe veel bar/psi een demper opgepompt mag worden?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, de Fox manual ;-)
En een demper stel je niet af op een druktabelletje, maar op sag. Dezelfde demper bij dezelfde rijder maar in een ander frame kan een hele andere druk nodig hebben. Vandaar dat het niet mogelijk is daar een vaste waarde voor te geven (nog even los van persoonlijke voorkeuren).

Mijn tip: hou hem een beetje soepel. Vering moet werken :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

prachtig frame. al zou ik nu er wel een mooi riser stuurtje en een 120 mm vork in doen dan is het een plaatje:)
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Plaats reactie