Een paar weken geleden mijn Gary Fisher hifi plus uit 2008 'gesloopt'....
Bij een afdaling ineens een hoop gewiebel en geratel vanuit het achter onder. Achterbrug gescheurd, hartslag op 200 en een illusie armer...
Trek heeft het allemaal mooi opgelost. Bij gebrek aan een achterbrug werd mij een Trek Fuel EX9 frame uit 2011 incl RP23 DRCV demper voorgesteld. Na ongeveer 0,003 miliseconde erover nagedacht te hebben, toch maar ja gezegd

Hulde aan Trek!!!
De spulletjes van mn GF overgezet en zie hier het resultaat.
Natuurlijk wel een heel mooi frame met daarmee vergeleken matige spullen, maar ach... ik doe het er maar mee.
Bovenstaande was een paar maanden geleden. Ondertussen helemaal weg van mn fietsje, na een gewenningsperiode.
Vandaag een up grade van mn ros. Een Fox F120rl. Nog niet op gereden omdat ik ben vergeten de juiste steun voor mn schijfrem te kopen. Ben benieuwd hoe het rijdt.
ook weer een paar 'oude' wieltjes gemonteerd. Witte velgen met XT naven... verbetering qua looks??????
Nieuwe plaatjes......
Ook een X9 achterderrailleur en X9 shifters gemonteerd.
Hij is nu ´close to perfection´ wat mij betreft.
27-3-2012: nog closer to perfection.... zo goed als nieuwe XT crank gemonteerd. foto's volgen soon!
Na een hagelnieuw wielsetje, is ie wat mij betreft af... of zijn er naar jullie idee onderdelen die compleet uit de pas lopen met het frame????
4-8-12: Na een ongelukje in de wijk (mn vrouw rijd met de auto mijn achterwiel stuk; zie 'kapotte onderdelen') een nieuwe wielset besteld en meteen maar wat nieuwe foto's...

18-10-12: Na wéér eensetje krakende M520 pedalen, toch maargekozen voor denieuwe XT pedalen, Tevens een RoRo voorop gezet, RaRa nog steeds achter.
specs:
Frame: 18,5 inch Alpha Red Aluminum w/ABP Convert, Full Floater, E2 tapered head tube, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, 120mm travel
Demper: Fox Float RP-23, "trail tuned" w/Trek DRCV, boost valve, ProPedal, rebound; 7.25x2.0"
Balhoofdstel: FSA
Voorvork: Fox F120RL
Remmen: Shimano SLX met centerlock schijfremset, 160/180 mm
Trapaslager: Shimano press fit
Trapstel: Shimano XT + XT pedalen
Versnellingen: SRAM X9, Shimano SLX voor derailleur, SRAM X9 achter derrailleur
Cassette: SRAM PG980
Wielen: Shimano Deore XT 2012 wielen
Overig: Bontrager RL 90 mm stuurpen, FSA riser, FSA zadelpen met 20 mm setback, Bontrager zadel, Ergon grips met barends
Banden: toch maar weer naar de Schwalbe RaRa (rollen aanmerkelijk lichter dan de conti's)+ RoRo voor