Drossiger H-lite beachracer

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Ik zie het ja, bij BC besteld zeker? :)
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Thomas_mtb schreef:Ik zie het ja, bij BC besteld zeker? :)
Klopt.
Als je het over de vork hebt tenminste..... :winkie:
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Haha de vork idd! :)
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Omdat ik op mijn Beone een nieuw zadeltje(SLR kit carbonio flow) neem, schuift het huidige Beone zadeltje(SLR kit carbonio) door naar de Drossiger.
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

Zal er ook mooi bij staan met de zilveren accenten..
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

HarrieD schreef:Hele mooie fiets geworden. Proficiat. Dit topic gevolgd omdat ik zelf ook belangstelling heb voor een Drossiger frame.
Ik heb nu nog een Merida HFS 3000 in Vbrake uitvoering, maar deze fiets heeft mij tot nu toe weinig plezier opgeleverd door irritante bijgeluiden en defecten. Vanwege een scheurtje in de staande buis is de fiets nu retour richting importeur die gaat beoordelen of de garantieclaim terecht is.
Mocht dit negatief uitpakken bestel ik a la minute een Drossiger frame in Duitsland en zet de onderdelen van de Merida over. Vooral de laatste foto's in dit topic hebben mij overtuigd.
En ? Heb je Drossiger frame aangeschaft ?
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

streetracer schreef:Omdat ik op mijn Beone een nieuw zadeltje(SLR kit carbonio flow) neem, schuift het huidige Beone zadeltje(SLR kit carbonio) door naar de Drossiger.
Toen ik dit schreef was ik nog in de veronderstelling dat ik snel een SLR kit carbinio flow in huis zou hebben. Niets was echter minder waar. Tot 3 keer toe kreeg ik weken nadat ik al betaald had en de bestelling was bevestigd het bericht dat model 2010(2011 model vind ik een stuk minder mooi) niet meer te krijgen was. Zelfs een keer een 2011 model thuisgestuurd gekregen terwijl ik specifiek een 2010 model had besteld.
Toen maar besloten een SLR XP te bestellen. Ik had hem nog niet binnen of ik vond een kit carbonio flow in vrij behoorlijke staat op MP.
Binnenkort een fotootje van de drossiger met z'n nieuwe zadeltje. Gewicht is overigens ook met 100 gram afgenomen :winkie:
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Vorige week Geax Tattoo Light besteld en vandaag voor het eerst op het strand gefietst.
Wat is dat te gek....
Over het algemeen zo'n beetje in het midden tussen de duinen en de brandig gefietst en voor 90% van de tijd vloog ik echt over het strand. Een paar momenten dat het opeens heel zwaar fietste en soms zelf stil- of omviel :winkie: maar overall ging het fantastisch.
Ik zag echter ook andere bikers die hele andere lijnen reden dus ben erg benieuwd wat nu de ideale lijnen zijn om te rijden op het strand.

Tips over de ideale lijn en ook de juiste banden druk zijn dus zeker welkom. Had nu voor 1,7 en achte 2,0 bij een gewicht van 90 kg.

Oh ja ook nog wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Mereltje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 30 december 2009, 15:02

streetracer schreef:
Tips over de ideale lijn en ook de juiste banden druk zijn dus zeker welkom. Had nu voor 1,7 en achte 2,0 bij een gewicht van 90 kg.

Oh ja ook nog wat foto's gemaakt.

[
Probeer het eens met een haf bar minder. Je zal zeker het verschil merken in het zachtere zand.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Mereltje schreef:
streetracer schreef:
Tips over de ideale lijn en ook de juiste banden druk zijn dus zeker welkom. Had nu voor 1,7 en achte 2,0 bij een gewicht van 90 kg.

Oh ja ook nog wat foto's gemaakt.

[
Probeer het eens met een haf bar minder. Je zal zeker het verschil merken in het zachtere zand.
Thanks
Ok voor dus 1,2 en achter 1,5.
Zijn er meer rijders die dit delen ?
tinn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: za 27 september 2008, 19:16
Mijn mountainbike: MTB: Storm Makani Race 1: Cinelli Very Best Off Race 2: Cinelli Estrada
Contacteer:

Bandenspanning hangt van veel factoren af.
De conditie van het strand weegt daarbij (n.m.m.) het zwaarst. Hoe slechter/slapper het strand hoe lager de bandenspanning. Onder de 1 bar (bij tubeless banden!! anders kans op snakebite) is dan geen uitzondering. Bij de laatste E-P-E reed ik met 1.4 bar (voor en achter) omdat het strand over het algemeen hard was.
Het gewicht van de berijder is natuurlijk ook van belang. Hoe zwaarder de berijder hoe hoger de spanning.
Verder kan het soort/merk band ook beperkingen opleggen v.w.b. de bandenspanning.
Advies: Probeer het eens uit. Je eigen ervaring is vaak de beste raadgever.

Als je wilt weten hoe Ramses Bekkenk met bandenspanning omgaat, kijk dan dit filmpje. Op ong. 3/4 (33.40 min) onthult hij zijn "geheim van de smit". http://www.rtvnh.nl/uitzending-gemist/t ... 1/NH+Sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Mooie strakke bike, schitterende (niet allerdaagse) kleur ook. :-q
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Nee maar :bier: eindelijk pic`s van de juiste ondergrond. :-q
Mooie fiets ook man.
Plaats reactie