Beone Black, racebak 7,3 kg

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

pronkrug schreef: vr 15 oktober 2021, 11:55 Ik denk dat die banden na meer dan 6 jaar wel versleten zijn... :lol:
Die banden (Maxxis) gaan zelfs al 11 jaar terug. :winkie:
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

streetracer schreef: vr 15 oktober 2021, 17:27 Het hele jaar door in dezelfde omgeving (woon in Uitgeest) waar jij fietst. (afvalt, klinkers, gravel, heide maar dus geen zand of modder)
Met binnenbanden met latex (of sealant) op 3,5 a 4 bar. Wel even checken wat de banden/velgen max qua bar kunnen hebben.

Wat is je wielmaat?

Op 26 inch rij/reed ik met:
- schwalbe super moto (voor 29 tegenwoordig alleen nog voor e-bike)
- vittoria tattoo light (zijn er ook voor 29 maar niet voor 27,5)
- René Herse Rat Trap Pass 26x2.3
- MAXXIS FLYWEIGHT 285

Op 29 inch reed ik met
- Schwalbe G-ONE Snakeskin 29x2.35

Die laatste kon ik gelukkig ook nog vinden in 27,5 dus vanaf morgen rij ik daar mee op mijn Tuareg.

Die Maxxis waren de enige semi-slicks, de rest zijn eigenlijk allemaal slicks cq strandbanden.
De Schwalbe G-One heb je ook nog in een Allround versie en dan is het meer een semi-slick/gravel band.

Oh ja en zoals Kermit zegt natte bladeren zoveel mogelijk vermijden.
Ik rij 29 inch en heb er momenteel een set Thunderbult erop liggen. (duk 2.0 voor en 2.4 achter)

Maar ik heb ook nog een set strandbanden hangen, de CST Control Beach. 29 x 2.4
Die heb ik er eigenlijk afgehaald omdat ik " bang" ben dat ze te glad worden met de herfst / winter.
En de druk heb jij behoorlijk hoog, voel je niet ieder putje en kuiltje met zulke harde banden?
Heb het zelf 1x geprobeerd heel in het begin van mijn fiets carrière en voelde het helemaal in mijn rug knallen.
Werd er niet zo blij van. :-)
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Boof72 schreef: ma 18 oktober 2021, 13:06
streetracer schreef: vr 15 oktober 2021, 17:27 Het hele jaar door in dezelfde omgeving (woon in Uitgeest) waar jij fietst. (afvalt, klinkers, gravel, heide maar dus geen zand of modder)
Met binnenbanden met latex (of sealant) op 3,5 a 4 bar. Wel even checken wat de banden/velgen max qua bar kunnen hebben.

Wat is je wielmaat?

Op 26 inch rij/reed ik met:
- schwalbe super moto (voor 29 tegenwoordig alleen nog voor e-bike)
- vittoria tattoo light (zijn er ook voor 29 maar niet voor 27,5)
- René Herse Rat Trap Pass 26x2.3
- MAXXIS FLYWEIGHT 285

Op 29 inch reed ik met
- Schwalbe G-ONE Snakeskin 29x2.35

Die laatste kon ik gelukkig ook nog vinden in 27,5 dus vanaf morgen rij ik daar mee op mijn Tuareg.

Die Maxxis waren de enige semi-slicks, de rest zijn eigenlijk allemaal slicks cq strandbanden.
De Schwalbe G-One heb je ook nog in een Allround versie en dan is het meer een semi-slick/gravel band.

Oh ja en zoals Kermit zegt natte bladeren zoveel mogelijk vermijden.
Ik rij 29 inch en heb er momenteel een set Thunderbult erop liggen. (duk 2.0 voor en 2.4 achter)

Maar ik heb ook nog een set strandbanden hangen, de CST Control Beach. 29 x 2.4
Die heb ik er eigenlijk afgehaald omdat ik " bang" ben dat ze te glad worden met de herfst / winter.
En de druk heb jij behoorlijk hoog, voel je niet ieder putje en kuiltje met zulke harde banden?
Heb het zelf 1x geprobeerd heel in het begin van mijn fiets carrière en voelde het helemaal in mijn rug knallen.
Werd er niet zo blij van. :-)
Je zult idd wel wat meer voelen. Zeker in het begin maar uiteindelijk ook kwestie van gewenning. Merk het zelf eigenlijk niet echt meer. Fiets al sinds begin jaren '90 altijd met vaste vork en dikke (semi)slicks. En ja je zult waarschijnlijk met gladheid in herfst/winter iets meer moeten uitkijken. Met name in de herfst mijd ik trajecten waar veel bladeren zouden kunnen liggen en als het ijzelt sla ik gewoon even over. Maar al met al fiets ik gewoon het hele jaar zonder problemen op dikke slicks met 3,5 a 4 bar.
Plaats reactie