Beone Black, racebak 7,3 kg

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mss té off-topic of té nieuwsgierig, Streetracer: werk je bij Piet de Wit?
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Frank Z schreef:Mss té off-topic of té nieuwsgierig, Streetracer: werk je bij Piet de Wit?
Was het maar waar.
Dat hadden mijn fietsen mij nooit zoveel geld gekost..... :winkie: :wink:
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

Ik heb dezelfde zadelpenklem liggen als jij hebt gemonteerd. Ik heb alleen 2x het boutje kapot gedraaid en de klem glipt elke keer wat omhoog voor mijn gevoel als ik hem aandraai. Wat is het aandraaimoment wat jij hebt gebruikt? Heb je ook een pasta gebruikt zodat hij niet zakt? Want dat deed die van mij dus eerst..

Jou Beone blijft een klasse apart.
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Altijd carbonpasta gebruiken!
Mijn zadelpenklem heb ik op 6 Nm. Van BeOne mag je hem tot maximaal 10 Nm aandraaien.
Weet alleen niet hoeveel jouw klem mag hebben.
Maar met carbonpasta zou een 6 Nm meer dan genoeg moeten zijn om hem muurvast te houden.
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Eggbeaters TI aangeschaft.
Ben toch benieuwd hoe dat rijdt tov spd's. Bovendien meteen weer wat gewichtsbesparing :winkie:
Moet ook wel want ik denk er aan om deze vork aan te schaffen: http://www.dtswiss.com/Products/Suspens ... 0-(3).aspx
en die is toch weer even wat zwaarder dan mijn Ritchey WCS.
Niet dat ik niet tevreden ben over mijn Ritchey maar kwa formaat komt ie overeen met een 80 mm vork en hoe je het wendt of keert beinvloedt dat natuurlijk wel de geo van mijn frame welke voor een 100 mm vork is ontwikkeld. Ik denk en hoop dus dat ie met de DT Swiss XRR 445 nog beter en lekkerder zal rijden.
Nogmaals het is een overweging !
Wat zouden jullie doen ?
Gebruikersavatar
Rick1098
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 17:10
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29er XX, Wilier Cento Uno racer

Een 80 mm vork in een 100mm frame beïnvloed de rijeigenschappen echt niet merkbaar negatief. Hij stuurt gewoon wat nerveuzer en directer met een 80mm. Aangezien dit ding toch niet in het bos komt betwijfel ik of je met een langere vork beter af bent. Ik heb ook wel eens een 80mm in m'n 100mm frame gehad en ik moet zeggen dat ik dat juist iets beter vond sturen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Voorkant komt natuurlijk wel zo'n 3 cm omhoog. Zal dat dan niets uitmaken ?
Gebruikersavatar
Rick1098
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 17:10
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29er XX, Wilier Cento Uno racer

Jawel, je krijgt een iets minder nerveus stuurgedrag. Maar ik kan mee haast niet voorstellen dat jouw fiets op de weg met een 80mm vork niet lekker stuurt?
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Stuurt inderdaad goed maar ik ben benieuwd of het met de DT Swiss nog beter stuurt/rijdt.
Vraag is inderdaad alleen is het de moeite(hoe groot zou het verschil zijn) en de kosten waard.
Laatst gewijzigd door streetracer op vr 14 oktober 2011, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
AllAboutSpeed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 17:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp '10 Reba XX

Wat zou 'ie wegen met wat Schmolke spul en XX?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Rick1098 schreef:Jawel, je krijgt een iets minder nerveus stuurgedrag. Maar ik kan mee haast niet voorstellen dat jouw fiets op de weg met een 80mm vork niet lekker stuurt?
Hij duikt al maanden stiekem het bos in, maar durft daar nog niet voor uit te komen. :wink:
Belangrijkste is de inbouwhoogte, vergelijk die van beide vorken, mischien is het verschil niet zo groot.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1441
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Jamis Diablo schreef:
Rick1098 schreef:Jawel, je krijgt een iets minder nerveus stuurgedrag. Maar ik kan mee haast niet voorstellen dat jouw fiets op de weg met een 80mm vork niet lekker stuurt?
Hij duikt al maanden stiekem het bos in, maar durft daar nog niet voor uit te komen. :wink:
Belangrijkste is de inbouwhoogte, vergelijk die van beide vorken, mischien is het verschil niet zo groot.
Denk niet dat ik deze helemaal begrijp.
Wat bedoel je hier met inbouwhoogte ?
De Ritchey = 415 en de DT Swiss = 445 en daarnaast heb je nog de lengte van de vorkbuis.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Vraag me af of je fiets er lekkerder door gaat fietsen voor jou. Racefietsen hebben vaak ook een wat steilere head tube angle... Zo rond de 72 tot 73 graden. Mountainbikes zitten inclusief passende verende 100mm voorvork rond de 70 graden. Freeride bikes zitten nog luier en onder de 70 graden... Denk dat je Beone in huidige set-up een beetje tussen een racefiets en een XC mountainbike inzit qua headtube angle... Misschien juist wel de optimale geometrie voor jouw gebruik. Wanneer je echt het vaker offroadpaadjes met je bike zou nemen, denk ik wel dat je een voordeel gaat krijgen van de iets luiere (normale) hoek... Je krijgt er wel een betere controle mee in het terrein, maar op de weg niet perse noodzakelijk.

Indien je bike blijft gebruiken zoals waarvoor je hem eerste instantie had opgebouwd zou ik zo lekker door blijven rijden, anders wordt hij alleen maar onnodig zwaar... ;)

Wat lengte vorkbuis er toe doet ontgaat me. Die lengte bepaal je toch zelf bij het inkorten van een nieuwe vork...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

streetracer schreef: Denk niet dat ik deze helemaal begrijp.
Wat bedoel je hier met inbouwhoogte ?
De Ritchey = 415 en de DT Swiss = 445 en daarnaast heb je nog de lengte van de vorkbuis.
Dan is er inderdaad 30mm verschil, dat ga je zeker merken.
Als je nu lekker stuurt, zou ik het gewoon zo laten.
Roodstra
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 18 oktober 2011, 18:57
Mijn mountainbike: GOLF mk1 1,9TDI ARL opbouwende

Wat een geile bike ...!!!!

Ik ben een vergelijkbaar monster aan het verzamelen .
Wil ook een licht straat racertje maken
Ik gebruik een scott scale carbon ltd frame 2006" ervoor
Mn gewich incl voor,achter derrieurs , en zadel klem en stuurbuis ringen
Is nu 1,53Kg met shifters 1,78 Kg
Derrieurs en shifters zijn Xtr uit de 970 serie

Wat ik me afvraag waar heb jij dat geile voorvorkje vandaan die ritchey
Vind m uber vet ,
Kheb ook disk brakes en vind de meeste voorvorken erg lelijk
Die ritchey ziet r goed uit en kwa gewicht ook intresant
Ik loop nog te tweifelen over de crank , Xtr of fsa
MN BIKE
SCOTT SCALE CARBON LTD 06 - XTR Back,Front and Shifters 3x9 - Truvativ NOIR Crank - Avid Elixer 5 -
Plaats reactie