Beone Black, racebak 7,3 kg

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Als je tune prince en princess naven koopt heb je toch wel een redelijk budget!
Daarom ben ik het ook met robin eens dat dat geen probleem zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Precies, een hardtail met vaste vork onder de 8 is hetzelfde als met verende vork onder de 9, en dat luk toch best veel mensen zonder enorm veel geld uit te geven.
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Dit zijn dus de bar ends die ik bedoelde:

Afbeelding

Veel lichter dan dat ga je 't volgens mij niet vinden.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Thanks.
Jerremy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 24 september 2007, 21:43
Mijn mountainbike: JBC Pro Lightning Carbon

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat!!
Maar waarom neem je banden met redelijk wat profiel? is dat alleen vanwege het gewicht?
Want je mag wel aannemen dat de rolweerstand door het profiel toeneemt, of niet?
SYS: http://tinyurl.com/2um6joa" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Keuze is inderdaad met name voor het gewicht maar toch ook om iets meer grip te hebben dan bij slicks.
Mijn LBS heeft me overigens verzekerd dat het profiel heel erg meevalt(heb de banden nog niet gezien en op internet ook niet echt duidelijke afbeeldingen kunnen vinden) en het vrijwel geen impact heeft op de rolweerstand.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Channel_Z_NL schreef:
Robin v Berkel schreef:onder 8kg met vast vork en HT is zo gedaan zelfs mt 85kg rider zonder te veel geld uit te geven
Zeer gewaagde uitspraak Robin, wat voor de ene persoon weinig is, kan voor de andere persoon veel zijn...
Ik persoonlijk denk dat je er niet echt goedkoop vanaf komt, om een sub 8 kg hardtail met vaste vork te bouwen...
En zeker niet als je niet voor 2de hands gaat.....
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

japie carbon schreef:Als je tune prince en princess naven koopt heb je toch wel een redelijk budget!
Daarom ben ik het ook met robin eens dat dat geen probleem zou moeten zijn.
Ik maak bepaalde keuzes.
In sommige gevallen vanwege het gewicht, in andere gevallen omdat ik iets mooi vind en in weer andere gevallen om beiden.
Zo kies ik bijvoorbeeld voor de XTR omdat ik die gewoon mooi vind en maak ik het mezelf wat moeilijker omdat er natuurlijk
best wel lichtere groepen op de markt zijn. Dat zelfde geldt voor Superlogic.

Misschien is het vrij simpel om onder de 8 kg te komen zoals jullie zeggen maar goedkoop is het volgens mij sowieso niet.
Er van uitgaande dan dat je tenminste voor nieuwe spullen gaat.........
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

streetracer schreef:Keuze is inderdaad met name voor het gewicht maar toch ook om iets meer grip te hebben dan bij slicks.
Mijn LBS heeft me overigens verzekerd dat het profiel heel erg meevalt(heb de banden nog niet gezien en op internet ook niet echt duidelijke afbeeldingen kunnen vinden) en het vrijwel geen impact heeft op de rolweerstand.
Meer grip met profiel dan met slicks op asfalt? Ech nie. Een snelle asfaltfietsband is dermate smal en hard opgepompt dat profiel geen enkele meerwaarde biedt, zelfs niet met nat wegdek (is getest, verzin ik niet zelf). Een brede band zal boven bepaalde snelheden op water gaan drijven (aquaplaning), om dat te voorkomen moet het water worden afgevoerd door profiel. Maar een smalle harde fietsband kent dat probleem niet. Wat op nat wegdek telt voor de grip is de compound, niet het profiel.
En ook de rolweerstand met noppen, hoe klein ook, zal altijd hoger liggen dan met slicks.

Gewicht telt alleen bij accellereren en klimmen, bij doorrammen op vlakke wegen maken een paar gram niets uit. Een zwaardere band zal zelfs beter "doorrollen" door het grotere moment tov een lichtgewichtje.

Ik begrijp die keuze voor banden met noppen daarom echt niet, in je topic over banden zei ik het al: moet het snel en licht, gooi er een paar 1" slicks op.
Voor de looks is het natuurlijk minder, maar elke band smaller dan ± 2.25 staat toch al niet op een mtb imo :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Je hebt hier duidelijk meer verstand van dan ik en wat je zegt lijkt hout te snijden.
Ik had notubes in mijn hoofd en zo licht mogelijk. Verder aangegeven hoe ik de bike wil gaan gebruiken en dit is waar de LBS mee kwam. Vertrouw nog maar even op zijn advies en als het echt tegenvalt mag hij met een andere oplossing komen. In ieder geval bedankt voor het delen van je kennis.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

je zegt dat je hem voornamelijk op de weg wilt gebruiken hoevaak is dat? Als je toch redelijk vaak van de weg af gaat zou ik geen slicks doen, nisschien is semislick dan wat voor je?
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

90% weg en die 10% is op z'n hoogst een beetje grint-/verhard padachtig....

Misschien is dit voorstel van de LBS het beste compromis tussen weinig weerstand en toch licht.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aha... zodra je ook af en toe onverhard gaat, al is het maar een beetje, ligt het anders. Dan is een 1.0 slick een gruwel. De enige slicks die dan eventueel in aanmerking zouden kunnen komen zijn brede (en dus zwaardere).
Dus dan moet ik even inbinden, een snel bandje met klein beetje profiel kan dan een idd goed compromis zijn.

Je gaat het straks vanzelf merken, gelukkig is een bandje zowat het makkelijkst te vervangen onderdeel mochten ze tegenvallen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

kermit schreef:Aha... zodra je ook af en toe onverhard gaat, al is het maar een beetje, ligt het anders. Dan is een 1.0 slick een gruwel. De enige slicks die dan eventueel in aanmerking zouden kunnen komen zijn brede (en dus zwaardere).
Dus dan moet ik even inbinden, een snel bandje met klein beetje profiel kan dan een idd goed compromis zijn.

Je gaat het straks vanzelf merken, gelukkig is een bandje zowat het makkelijkst te vervangen onderdeel mochten ze tegenvallen ;-)
Is dat ook nog het geval als ze volzitten met Joe's ?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Een keertje wisselen is geen probleem, maar als het wekelijks is word het wel vervelender.

Wat eigenlijk schandalig is is dat er nog steeds geen foto's zijn van je prachtige wielen ;)
Plaats reactie