Gary Fisher HiFi plus (nu helemaal klaar)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

erwin.burgers schreef:...
wel de binnenband als chainstay protector verwijderd. de schakelkabel liep er overheen en belemmerde soepel schakelen. nu even bedenken wat ik tegen beschadigingen kan doen, met name de onderzijde, bij de bocht vlak bij de voorste bladen. ik denk dat iets op de onderzijde plakken niet echt een succes wordt. iemand een idee?...
....nu komt voor mij de vraag, moet ik m'n Trek 6700 frame verkopen of niet???? of spullen gaan sparen om een leuke hardtail op te bouwen???
Ik had op mijn 29er HiFi hetzelfde probleem. Maar wel een m.i. pracht van een oplossing gevonden die en niet in de weg zit en goed voldoet. Ik heb van BBB tubeskin (zal van nog wel meer merken worden geleverd maar dit hing bij de lbs aan de muur) gekocht. Een stuk op maat geknipt en op de bewuste plaats gekleefd. Daarna met zwarte autolak de skin nog het kleurtje van het frame gegeven. Na een aantal ritten met wat stevige afdalingen en dus klapperende ketting de boel even bekeken. Conclusie: de Tubeskin doet z'n werk. Ook na een aantal poetsbeurten blijft de skin netjes zitten (alhoewel met de 'voorraad' tubeskin kom ik aardig toe). Ik heb de skin wat langer gemaakt dan noodzakelijk. Zo valt deze mooi weg onder de kettingbeschermer.
De tubeskin bleek flexibel genoeg om de rondingen te volgen. Het 'hoekje' (binnenkant chainstay) hoef je niet om.

Mijn GF Big Sur heeft een tweede leven gekregen door 'm als Single Speed op te bouwen.
Een MTB schijt niet op een bospad
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik heb besloten om toch maar door te gaan met m'n Trek projectje. Foto's volgen nog.
Voor dat project had ik een zadelpen en stuurpen nodig.
Een nieuw Bontrager RL stuurpen (90mm) gekocht en deze op de GF gezet. Ook de 2e hands aangeschafte FSA zadelpen op mn GF gezet. Dit is een pen met 20 mm setback, dus de zithouding blijft zo goed als hetzelfde, al is het stuurgedrag wel wat veranderd tov de 110 mm stuurpen en rechte zadelpen van daarvoor.
Op een rem adapter voor een Magura julie schijfrem voor de voorvork, is de Trek ook klaar....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ivm met een overleden SLX shifter, maar de LX shifters van mn Trek gehaald.
Schakeld nu weer als een zonnetje.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

maar eens een setje Conti Mountainking 2.4's erop gezet (thnx D.Run). eens proberen hoe dat gaat.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Mooie bike Erwin, ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Mountain Kings, mij kunnen ze niet overtuigen!
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

mooi fietsje van gemaakt edwin! mis em stiekum toch wel n beetje..
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

he ron, mijn blauwe ruilen voor jouw witte ? :-)
heb meteen even een vraag aan je en aan wie er natuurlijk ook ervaring mee heeft. wil je / jullie eens kijken naar deze foto
Afbeelding
het lijkt alsof mijn wiel niet echt goed in het midden zit. is iets dergelijks op jouw frame ook te zien?

@ paul dun: mij bevallen ze wel goed, in ieder geval in de omstandigheden van de afgelopen weken, modder, sneeuw....
wel een beetje tractor gevoel op het asfalt, maar ja, daar wil ik toch zo min mogelijk fietsen
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

haha ja ik schrok me helemal wild toen ik het zag toen ik em net gekocht had.. maar hoort zo, moe je em is van achter bekijken.. :o . is een constructie in de achterbrug voor meer stijfheid.

frame ruilen ofwa? maatje kleiner bevalt mij op zich wel beter al pas ik er goed op de 21''.. zoek eigenlijk een xc versie om alles over te zetten..
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

nou ja, vond die mat witte wel erg mooi, maar denk dat ik spijt ga krijgen van een groter frame... deze is lekker wendbaar.
maar eens een weekend ruilen om te proberen kan natuuurlijk altijd, wat mij betreft ;-)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

tja kwa sturen vind ik deze nog steeds goed sturen, waar ik bij de 19'' soms wel is te scherp stuurde...
life starts @ 150bpm...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

erwin.burgers schreef:he ron, mijn blauwe ruilen voor jouw witte ? :-)
heb meteen even een vraag aan je en aan wie er natuurlijk ook ervaring mee heeft. wil je / jullie eens kijken naar deze foto
Afbeelding
het lijkt alsof mijn wiel niet echt goed in het midden zit. is iets dergelijks op jouw frame ook te zien?

@ paul dun: mij bevallen ze wel goed, in ieder geval in de omstandigheden van de afgelopen weken, modder, sneeuw....
wel een beetje tractor gevoel op het asfalt, maar ja, daar wil ik toch zo min mogelijk fietsen
Nette fiets, maar lijkt inderdaad of je wiel niet in het midden zit. Dat heb ik ook met een oud achterwiel, waar ik paar spaken had laten vervangen aan de cassettekant. (Ketting was een keer tussen grootste tandwiel en spaken gekomen). Ik dacht de LBS fixt dat wel weer even goed, maar bij het afstellen van mijn velgremmen, merkte ik al dat het wiel niet helemaal in het midden stond. Bij mijn Crossmax XL wielen heb ik dat niet. De kosten waren het niet, dus ik laat het maar zo. Beste wielen waren het sowieso niet meer, want de wand was al best dun.

Maar spoort je fiets nog wel? Als je bijvoorbeeld met losse handen fietst. Ik zou het achterwiel toch een keer laten fixen dan, tenzij je frame niet spoort, maar dat lijkt me stug. Met rechtuit rijden zal je er geen last van hebben, maar met snelle linkse en rechtse bochten achter elkaar ligt je fiets rechtsom of linksom toch beter. Lijkt me niet de bedoeling. Maar als je er geen last van hebt, kan je het natuurlijk zo laten.... Maar ik denk dat de velg verkeerd gecentreerd is. Bij de cassette kant horen de spaken denk ik toch wat korter te zijn (althans bij pre-schijfrem) en lopen vrij recht omhoog, maar volgens mij is het bij een schijfrem nog steeds zo. Aan de kant van de schijfrem lopen de spaken wat schuiner. In ieder geval behoren ze niet dezelfde hoek te hebben bij de meeste naven.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

@ suntoro
g60 schreef:hoort zo, is een constructie in de achterbrug voor meer stijfheid.
het loopvlak van de band spoort gewoon normaal. kijk maar van achter naar de fiets/wiel. dan zie je dat ie schuin staat maar op de grond bij het loopvlak staat ie recht als het goed is. zo niet hoor ik het wel! neem ik me oude frame weer terug! :D :P
heeft dus weinig nut je wielen na te laten kijken want mijn beide wielsets stonden er net zo scheef in. zo ook met me huidige hifi :-q. volgens mij heb ik wel is een post gepaatst met een foto van de achterkant genomen toen trouwens..
life starts @ 150bpm...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

g60 schreef:@ suntoro
g60 schreef:hoort zo, is een constructie in de achterbrug voor meer stijfheid.
het loopvlak van de band spoort gewoon normaal. kijk maar van achter naar de fiets/wiel. dan zie je dat ie schuin staat maar op de grond bij het loopvlak staat ie recht als het goed is. zo niet hoor ik het wel! neem ik me oude frame weer terug! :D :P
heeft dus weinig nut je wielen na te laten kijken want mijn beide wielsets stonden er net zo scheef in. zo ook met me huidige hifi :-q. volgens mij heb ik wel is een post gepaatst met een foto van de achterkant genomen toen trouwens..
Ah ok, die post is me nooit opgevallen. Maar kom ook pas sinds afgelopen zomer op dit forum. Toch blijf ik het raar vinden hoe het achterwiel t.o.v. de zitbuis staat, maar het zal wel....
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

het is raar idd maar het zal wel werken anders maakte gary het niet zo.. op de foto valt het nog mee. als je er achter gaat staan en je kijkt recht langs het frame weet je helemaal nie wat je ziet :P.
life starts @ 150bpm...
Mrtnrider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 214
Lid geworden op: zo 27 september 2009, 22:27
Mijn mountainbike: New team 2011

Zet je wiel andersom erin? Wel even oppassen met de schijf en de cassette en dan kun je zien of het wiel scheef zit of het de achterbrug is.
Plaats reactie