Nieuwe Enduro 2010

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

djska schreef:En als ik daar kijk is de 660 3-speed en de 665 2-speed en heb je dus misschien pech qua hoogte. 2- of 3 speed wordt trouwens bepaald door de shifter, maar hij moet natuurlijk wel hoog genoeg kunnen. Misschien past het net wel met een net iets kleiner grootste voorblad (bv. 42).
Staat gewoon in de instructies van Shimano dat de 665 alleen geschikt is voor een dual met 36-22 (voila, linksonder), al zal een 24 ook geen probleem zijn. Ding is speciaal ontworpen voor een dergelijke setup om niet 1.5 cm boven je tandwiel uit te steken wat met een standaard derailleur wel het geval is.

De normale SLX is trouwens de 660. De 665 wordt alleen gebruikt voor de AM specifieke onderdelen zoals het dual crankstel met pedal inserts en de specifieke dual voorderailleur.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
verdringer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 16:34
Mijn mountainbike: , Specialized Epic S-Works 2013; Canyon Spectral AL 2014

Zo als jullie waarschijnlijk begrijpen zal ik meer XCen, maar wil me daarin niet beperken, vandaar de fiets zoals hij nu is met wat kleine aanpassingen.
Derailleur is inmiddels besteld, dus ruilen zal helaas niet meer gaan, en mijn oude laat ik liggen om eventueel terug te kunnen bouwen voor zaken die mischien in de toekomst nog gaan plaats vinden. Dit weekend voor het eerst in het bos gefietst met de Enduro, en moet zeggen gaat mooi, boomstammen zijn geen probleem meer ( als ze dwars over het pad liggen) Intussen voorzien van Swalbe banden, welke mij tot nu toe zeer goed bevallen. Maar moet nog een beetje rustig aandoen, aangezien ze mij 3 weken geleden het steutelbeen met een plaat aan elkaar hebben gezet, i.v.m. ongelukje met mijn oude fiets 6 weken geleden. Maar gaat allemaal goed komen, vandaar ook om de kilometers in de benen te houden de eerste km over de weg geweest met de enduro.

Ik wil hiermee zeggen dat iedereen vind hoe zijn of haar fiets eruit moet zien t.o.v wat degene er mee gaat doen. Dus iedereen bedankt voor de reactie's en visie's, maar doe waarschijnlijk toch mijn eigen ding met de fiets.

PS de voorderailleur is echt voor twee tandwielen want hij wil dus niet hoog genoeg ook niet voor een 42er blad.
Laatst gewijzigd door verdringer op zo 11 oktober 2009, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Precies, je moet je fiets rijden hoe jij het wilt.

En djska ge kent ook wel ff dimmen he joh. Alsof het de ergste zaak van de wereld is dat er met een triple set up wordt gereden aan de voorkant. Zever.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twisted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 00:30
Mijn mountainbike: is vies.

djska schreef:
verdringer schreef: PS iemand ideeen wat ik moet veranderen om voor naar drie ketting bladen om te bouwen.
gr R
Argh, dit is te erg, ... *moet* ... re...a...ge...ren....

Specialized heeft (als eerste?) eindelijk door hoe dit soort fietsen afgeleverd moeten worden: met 2 bladen voor, bashguard, kettinggeleider en verstelbare zadelpen. Daarmee is deze fiets zo goed als klaar voor het echte werk. En jij gaat nu vragen hoe je hem weer om kunt bouwen naar 3 bladen???

Ik zat al moeilijk te kijken naar die SPD-pedalen, bidonhouder, ergon-grips en km-teller, die zaken snap ik ook niet op een dergelijke fiets. Hier horen flats op, ergon-grips dwingen je handen in een bepaalde positie (dat is toch niet lekker als je staat?) en horen hier dus ook niet op.
Haha, ik kan me deze reactie wel voorstellen eigenlijk. Vooral van iemand die zijn eigen SL uitlaat in de Alpen.

Maargoed ieder zijn eigen ding natuurlijk. Niet iedereen met een KTM rijdt de Parijs-Dakar rally. :-D
djska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 17:11
Mijn mountainbike: Enduro SL custom
Contacteer:

Wat dat betreft van mij geen stoere praat, want de laatste afdaling heb ik in een helicopter moeten voortzetten ;-)
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

verdringer schreef:Ik wil hiermee zeggen dat iedereen vind hoe zijn of haar fiets eruit moet zien t.o.v wat degene er mee gaat doen. Dus iedereen bedankt voor de reactie's en visie's, maar doe waarschijnlijk toch mijn eigen ding met de fiets.
Wat ik wel raar vind is dat je een nieuwe fiets koopt en er vervolgens vanalles aan gaat verbouwen. Dat is allicht je goed recht maar in mijn optiek heeft je LBS dan niet echt goed ingespeeld op hetgeen je met je fiets gaat doen. Waarom bijv. niet een Stumpjumper oid?

Edit: nou vergeet ik nog te melden dat ik het wel een gave machine vind :D
verdringer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 16:34
Mijn mountainbike: , Specialized Epic S-Works 2013; Canyon Spectral AL 2014

Zoals het nu gaat was mijn eigen wens, ik wou deze fiets omdat ik hem mooi vind, de ombouw naar mijn wensen vond ik te duur ( 400 euro voor ombouw van 2 naar 3 tandwielen!!!) Dus vandaar dat ik dat zelf doe, en het werkt nu met XT voorderi en geheel klaar voor net geen 100 euri. Dus 300 in de pocket.

De keuze voor de enduro, puur op model en zit, en de mogelijkheid tot extreme dingen.

Robert
301
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: za 6 september 2008, 20:56
Mijn mountainbike: Cannondale Rush Carbon

Hey neef, mooi fietsje heb je daar, moeten nodig eens een rondje samen doen. :-q
"Een echte Drent drinkt niet allent"
styler
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 11:09
Mijn mountainbike: Epic Expert 2009
Contacteer:

Mooi ding man! Wat voor zadelpen zit daar op, zie ik het goed en veert die ok nog???
verdringer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 16:34
Mijn mountainbike: , Specialized Epic S-Works 2013; Canyon Spectral AL 2014

301 - Doen we een keer, ben al een paar keer daar in spier wezen fietsen!!!!!

Styler - IS een verstelbare zadelpen kun je met stuurbediening laten zakken en weer steigen.
Capricorn
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 10 juli 2008, 19:53
Mijn mountainbike: '97 Proflex 857 + '11 Trek Remedy 9.9

Hey Verdringer,
Mooie bike man ! Heb je 'm uit Lemelerveld (afgaande op je bidon)?

Waarom trouwens een Styler en geen Specialized Command Post? Om mijn EX nog wat veelzijdiger te maken overweeg ik namelijk ook zo'n remote control post.

Geef 's een seintje als je 'm op de Sallandse Heuvelrug / Lemelerberg gaat testen; wil 'm namelijk wel 'ns in actie zien.

Wat reed je trouwens hiervoor? Leeft je oude bike nog of heb je die tot sleutelbeenmontageplaat laten verwerken ;-) ?
Plaats reactie