Cannondale Jekyll carbon team + Foto's Tallboy P70

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
dAblap
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 23 maart 2008, 16:06
Mijn mountainbike: Santos SCC03

xplorer schreef:Ik heb nog €84,36 aan de belastingdienst en de douane over moeten dragen..dus in totaal heb ik voor een eniuwe crank €410,- betaald waar ik otch erg tevreden mee ben.
Tevreden met de prijs, of met de crank?
Vind 'm wel erg prijzig, maar dan heb je wel wat :) Ben benieuwd hoe tie eruit ziet op je fiets.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

dAblap schreef:Vind 'm wel erg prijzig, maar dan heb je wel wat :) Ben benieuwd hoe tie eruit ziet op je fiets.
Ik heb al prijzen gehoord (op dit forum) van bijna het dubbele... Maar ik denk dat zowel crank en prijs hem erg bevallen. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

klopt helemaal, de crank weet ik natuurlijk nog niet maar met een winkelprijs van rond de 900 euro ben ik hier wel tevreden mee... ;).

er miste nog twee onderdelen wat wel erg jammer was, namelijk de clips voor in het frame om de lagers tegen te houden en de spacers... een mailtje naar cannondale was vanmiddag geneog, morgen brengt de buitendiens medewerker de onderdelen naar mijn LBS welke ze vervolgens kan installeren....hoezo goede service :D ik heb de crank nog nieteens direct bij cannondale gekocht en al helemaal niet in NL...petje af voor ze...
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

VeeDee schreef:Jouw US prijs klinkt wat fijner in de oren dan wat ik zo in NL hoor.
Hmm, toch apart... Met een beetje zoekwerk zijn ze in NL ook wel te vinden voor behoorlijk minder dan 400,-. Nieuw, wel te verstaan... ;)

Maar goed, heb je er al mee gereden? Mijn ervaringen zijn in ieder geval super! :-q
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik ben dan wel benieuwd naar die webshop. Wil je die vondst misschien delen met de andere Cannondale rijders?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

hmmm ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, ik heb er alleen een paar meter voor de deur mee gereden aangezien ik de fiets gisterenavond pas af heb gebouwd, de fiets krijg gelijk de vuurdoop de komende week tijdens Transgermany, na deze 660 km kan ik jullie alles tot in den puntjes vertellen over ieder onderdeel wat de fiets met zich draagt...

In eerste instantie tijdens de eerste meters voelt de crank echt super stijf en strak en de fiets zelf zit door de nieuwe lefty met daadwerkelijk 110 mm veerweg (ipv diegene welke een needle bearing reset nodig had met 6cm veerweg) een stuk comfortabeler, het verschil is echt gigantisch, wat die 5 cm wel niet kan doen..

Ik zal komende week een aantal foto's maken van de bike tijdens de ritten, deze zal ik na afloop posten....

Tevens had ik bij de aanschaf van de crank ook geen rekening gehouden met de allejezus hoge inklringskosten en BTW. maar voor €400,- ben ik dik tevreden....
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

xplorer schreef:hmmm ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, ik heb er alleen een paar meter voor de deur mee gereden aangezien ik de fiets gisterenavond pas af heb gebouwd, de fiets krijg gelijk de vuurdoop de komende week tijdens Transgermany, na deze 660 km kan ik jullie alles tot in den puntjes vertellen over ieder onderdeel wat de fiets met zich draagt...

In eerste instantie tijdens de eerste meters voelt de crank echt super stijf en strak en de fiets zelf zit door de nieuwe lefty met daadwerkelijk 110 mm veerweg (ipv diegene welke een needle bearing reset nodig had met 6cm veerweg) een stuk comfortabeler, het verschil is echt gigantisch, wat die 5 cm wel niet kan doen..

Ik zal komende week een aantal foto's maken van de bike tijdens de ritten, deze zal ik na afloop posten....

Tevens krijgt de fiets vanavond nog de laatste update en dat is een NOKON Carbon Schakelkabel set....moet alleen even kijken hoe ik dit op ga lossen met de framebussen...

Tevens had ik bij de aanschaf van de crank ook geen rekening gehouden met de allejezus hoge inklringskosten en BTW. maar voor €400,- ben ik dik tevreden....
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Zo, de Taurine is af en heeft de eerste geweldig e 700 km erop zitten.....wat een heerlijke knalbak weer, super direct en heerlijk sturend...toch weer wat straks na een tijd op de prophet gereden te hebben.

De Crank voelt echt super stijf, nog stijver dan de nieuwe XTR crank en de vork spreek een stuk soepeler aan dan de normale (aan een onderhoudsbeurt nodige) Speed Carbon in de Prophet....

Ben inmiddels toch wel benieuwd wat de fiets weegt maar heb hier geen goede weegschaal voor...ik denk dat hij echt om en rond de 9 kilo zit...

HIerbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nokon Carbon schakelkabels...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En twee foto's van na een van de droogste ritten van Trans Germany...je kunt je dus wel voorstellen hoe de fietsen er de andere dagen uitzagen...

Afbeelding

Afbeelding
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

De Prophet staat te koop in het topic "te koop"
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

De Prophet is inmiddels verkocht en er zijn enige upgrades aan de Taurine gekomen, zo is er een XTR voorderailleur opgekomen wat weer 148 to.v van 158gram van de XT weegt en is het zware Fizik Aliante Carbon met titanium van 248 gram vervangen voor een Selle Italia Slr XC zadel van 185 gram, ook is de A2z Snellspanner van 49 gram vervangen voor een Tune van 24 gram, scheelt toch in totaal weer 97 gram......

het totaalgewicht weet ik helaas nog niet omdat ik niet zo'n mooie weegschaal als Robin heb waar de fiets aan kan hangen....

De volgende upgrade zal de SI Stem steerer van 100mm +5 graden worden en waarschijnlijk nog een keer een ander setje pedalen.., de stuurpen nu is 120mm maar deze vind ik net iets te lang.

foto's volgen
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar wil jij nou een PBR op je Taurine zetten? Is dat niet teveel veerweg voor dat frame?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Haha nee hoor, ik heb afgelopen week een Prophet frame gewonnen op Ebay, deze ligt als het goed is vandaag thuis en dus ga ik rustig aan weer een nieuwe Prophet opbouwen ;).......

TOch heb ik er iets meer haast mee gekregen aangezien gisteren bekend is geworden dat ik 15 Aug voor een week naar de Franse alpen op vakantie ga, eigenlijk moet de Prophet hier dus mee..... ;)....

Kijk, dit is het nieuwe frame:

Afbeelding

Vet he..... :D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jij weet ook niet wat je wilt, net een Prophet verkocht, en meteen weer een nieuwe aangeschaft. Maarre, mooi frame! Ben wel benieuwd of je die achterdemper wat vindt, is toch een heel ander ding dan een RP3.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Haha de andere was ook een medium daar waar ik toch echt en Large nodig heb....de demper zal waarschijnlijk wat sopiger zijn en ook ben ik benieuwd naar het gevoel van de 140mm veerweg...

De andere is verkocht voor een leuk bedrag, zo kan ik deze weer opbouwen en nog geld overhouden...als je eens wist wat ik voor dit frame betaald heb..... ;)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je maakt me wel nieuwsgierig...
Mocht je nog eens een medium Prophet frame tegenkomen moet je maar pben, ik rij nu op een L, maar zou eigenlijk een M moeten hebben.
En je demper zit dan dus in de achterste bevestiging, ipv de voorste bij de Sl?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie