Cannondale Jekyll carbon team + Foto's Tallboy P70

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

taxbiker schreef:.....Ik doe het dan maar met een sid met brains.
Tsja, dat is wel behelpen :tong .
En wat is hier het praktisch nut van?
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

weet je, ik heb er echt helemaal geen behoefte aan om de zinloze discussie weer op te starten, ga er ook niet meer op in en verzoek ook om de nutteloze discussie ergens anders dan hier in het topic te voeren.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Benieuwd naar je verslag en de foto's ;) :)

Over het lefty gezever, rijd gewoon daarmee waar je je fijn bij voelt ;) Gelukkig is er keuze zat.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Het werd weer eens tijd voor iets nieuws.... net opgehaald en veel sneller geleverd dan gedacht dikke + voor C'dale....

Afbeelding

Afbeelding

Sommige dingen aan de afmontage heb ik geen begrip voor, met name de Magura MT6 remmen op een dergelijke fiets is zwaar ondergeklassificeerd. Om die reden zal nog het eea aan worden aangepast en zal dan even goede foto's + bevindingen posten... eerste gevoel is erg goed en wederom netjes afgewerkt.

Speclijstje:

- 2015 Cannondale Jekyll Hi-mod team frame, 650B 160mm travel
- Cannondale Lefty Supermax enduro 160mm vork.
- WTB Team issue wielset gespaakt op een Dtswiss 350 achternaaf en een Lefty Supermax voornaaf (Wordt over een tijdje vervangen door een setje Enve AM 27,5).
- Magura MT6 remmen met 180mm schijven (Wordt direct vervangen door Hope Tech 3 E4 met 203 /185mm schijven).
- Cannondale Hollogram si XX1 crankset.
- SRAM XX1 groupset met X01 shifters (wordt direct vervangen door een XX1 shifter)
- RS Reverb Stealth 31,6
- WTB zadel (wordt vervangen door Fizik Antares 00)
- Cannondale Carbon Riserbar (Wordt direct Enve Riser)
- FSA Gravity Light stuurpen.
- Schwalbe Hans Dampf Evo Trailstar 27,5 * 2.35 banden.

Pedalen worden waarschijnlijk mijn CB mallets...
Laatst gewijzigd door xplorer op di 1 april 2014, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is snel?

Met een lange Lefty. Ah een Hollowgram met XX1 blad, staat keurig.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Jaaa, ik zat al te wachten, de "ouwe" kwam ik al op FB tegen. Mooi man :-q
Hoeveel veerweg heeft die linkspoot?

Edit; zie net pas een speclist :lol: die stond er net toch niet???
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Rilson schreef:Jaaa, ik zat al te wachten, de "ouwe" kwam ik al op FB tegen. Mooi man :-q
Hoeveel veerweg heeft die linkspoot?

Edit; zie net pas een speclist :lol: die stond er net toch niet???
Haha nee, klopt die is er naderhand bij gekomen....
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Wat een gaaf ding! Dacht dat je een Santa Cruz zou krijgen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er weer vet uit! Ben wel benieuwd of het nou zoveel anders rijdt als je 26". En ik neem aan dat je hem nog wel in de prototype kleur laat spuiten? Vindt ik wel stukken mooier in ieder geval dan de ietwat onrustige layout van dit productiemodel.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

zenegroen schreef:Wat een gaaf ding! Dacht dat je een Santa Cruz zou krijgen?
Thanks!, de Santa is de XC bike, de Tallboy al moet ik zeggen dat de nieuwe 650B nomad welke vanochtend is gepresenteerd ook absoluut geen verkeerde keuze zou zijn geweest.
suravida schreef:Ziet er weer vet uit! Ben wel benieuwd of het nou zoveel anders rijdt als je 26". En ik neem aan dat je hem nog wel in de prototype kleur laat spuiten? Vindt ik wel stukken mooier in ieder geval dan de ietwat onrustige layout van dit productiemodel.
Thanks Suravida, maar ik weet wel zeker dat ik hem deze kleur laat, het is natuurlijk iets persoonlijks maar ik vind deze kleurencombi erg vet (al staat die bij de nieuwe Trigger team nog mooier). er zitten ook veel details in de bike welke in de kleur van het frame zijn, denk aan "De Jekyll" en de naam Jekyll op de bovenbuis.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er goed uit!!! :-q
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Nooit, het is nondeju 2 april 2014 en Cannondale gaat al 2015 uitleveren?
Gave bike, kleurstelling niet helemaal mijn ding. Maar een strakke bike (zeker met die stealth post en 1x11 drivetrain).

Zijn dit soort fietsen nu inmiddels kraakvrij? Heb daar héel veel over gelezen (was ooit nog een kandidaat voor nieuwe fiets namelijk)
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

mooi fietske Guus. binnenkort maar eens in het echt bewonderen. Zo op de foto lijkt het een beetje een dranghek, maar de kleuren staan hem erg goed. Ik snap erg veel keuzes niet bij deze topmodellen, waarom er bijvoorbeeld zo'n wielset in zit snap ik echt niet... jammer dat de achterderrie nog niet in specifieke kleuren te krijgen is ook ;-)

heb je al bedacht welke kleuren de enve wielen worden? zwart met ..? en weer met tune of nu iets anders er in?
die lefty ziet er wel erg vet uit trouwens. ben ook wel benieuwd hoe deze gaat bevallen!

have fun with it ;-)
R.D.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: za 23 juli 2011, 23:49
Mijn mountainbike: Merida Big Nine Team carbon 2016 XX1

Das vlot,ik kan nog niks vinden over de Flash 29er 2015.
zolang je nog kan lullen,gewoon door trappen......
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Hierbij even wat nieuwe foto's, nu in de opbouw met de parts van de "oude" Jekyll

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er worden op korte termijn nog even wat kleine dingen aangepast, hope schijven met zwarte spider, groene stuurdopjes etc. Daarna komt nog een keer een SiSL2 crankset en de Enve wielset...

Eerste indruk na een kort stuk gereden te hebben door het park en over het asvalt, demper voelt een stuk smoother aan dan van de vorige bike en progressiever in de Elevate mode.

De bovenbuis is iets langer, maar door de stijlere seatstay is de zithouding hetzelfde als op het vorige model.

Door de super korte stuurpen voelt hij heel erg wendbaar aan.

Er zou ook een vernieuwde sag indicator en een MRP chainguide bij de bike zitten, die zaten er helaas niet bij maar die worden nageleverd.

Een minpuntje wat ik nu merk, maar hopelijk niet tijdens het rijden, doordat de Lefty nu niet meer naar voren bouwt, maar direct naast het balhoofd is de stuuruitslag naar links beperkter geworden (de Lefty komt eerder tegen het frame), ik hoop niet dat ik daar in korte switchbacks last van ga hebben.

@ Vin100, de wielen zijn volgens mij prima wielen, al twijfel ik aan de manier hoe ze gespaakt zijn (ze tikten namelijk nogal erg bij de eerste meters). Eerlijk is eerlijk en vind ik de prijs van de wielen echter niet in verhouding staan tot de prijs van de wielen welke in de Trigger Team 27,5 zitten, welke hetzelfde kost (daar zitten Crossmax SLR's in). Het bed van de velg daarintegen is wel weer een stuk breder, iets wat van cruciaal belang is bij een dergelijke bike + banden. Een setje Crossmax Enduro's was meer op de plaats geweest in deze bike en staat ook meer in verhouding tot de Crossmax SLR's (kwa prijs dan) maar het Cannondale Factory Racing team rijdt met WTB.

Wellicht komt er naderhand nog een "Jerome Clementz signature edition" met standaard wel fatsoenlijke remmen (de SRAM Guide remmen bijvoorbeeld) (ik heb niets tegen MT6 remmen maar wel tegen de montage van deze remmen op een type bike als deze), een Pike en Crossmax Enduro's...

@ Luuk, ik heb met mijn vorige carbon Jekyll ook bijna nooit last gehad van kraken, was het er wel dan was het een kwestie van een scharnierpunt even vetten of olien en dan was het weer weg. Ik heb wel begrepen dat de alu versie wat kraakjes had maar sinds C'dale de alu frames in Thailand of China laat bouwen is de vroegere kwaliteit van de top aluframes van Cannondale vervlogen.

@ R.D.N. dat klopt, het crosscountryseizoen is in de winter, dus de nieuwe CC bikes zullen ook wel voor de winter gepresenteerd worden (lees Augustus), het enduroseizoen is in de zomer en zodoende worden deze C'dale bikes nu gepresenteerd...

Van 't weekend maar eens aan de tand voelen.
Laatst gewijzigd door xplorer op vr 4 april 2014, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie