Ben afgelopen maanden niet resistent gebleken tegen het fiets-virus, vraag me af hoe ik hier ooit vanaf kom!
In 6 maanden tijd al toe aan mn 4e fiets als ik mn racefiets niet meereken en einde is nog niet in zicht vrees ik

Begonnen met een zelf opgebouwde Radon ZR Team welke niet geheel paste qua formaat, overstap gemaakt naar een wederom zelf opgebouwde Cube Reaction die werkelijk perfect bevalt.
Mountainbiken beviel ondertussen zo goed dat ik me voornam om komend seizoen serieus aan marathons te gaan deelnemen, maar ja, doe je dat op een hardtail eigenlijk

Vervolgens nieuwsgierig geworden naar full-suspensions en mn oog laten vallen op Scott Sparks en Specialized Epic's.
Geen Specialized dealers in de buurt dus misschien een keer gaan kijken bij een fiets die te koop staat dacht ik nog, had beter moeten weten, kon dat ellendige ding niet laten staan en dag later stond hier een aluminium Epic Expert binnen

Fiets in de huiskamer gezet en naar zitten staren, er klopt iets niet aan dat ding bleef maar door mn hoofd spoken....
Paar dagen later viel het kwartje, de carbon frames van de Epic vond ik eigenlijk een stuk sexier

Ok, plan de campagne, fiets uit elkaar gesloopt, onderdelen op het forum zetten en op zoek naar een carbon frame!
Zo geschiede, aluminium Epic Expert frame aan een forumlid verkocht, een praktisch nieuw carbon Epic Marathon frame gekocht met garantie en wederom een opbouwproject gestart!
Einde is inmiddels in zicht, bijna alle onderdelen zijn binnen en opbouw gaat binnenkort beginnen, streven is ongeveer eind januari een zo licht mogelijke maar wel marathonwaardige fiets te hebben.
Bike word opgebouwd met XTR onderdelen, lichte remmen, voorvork, wielen, etc, etc.
Bedoeling is alles zoveel mogelijk nieuw aan te schaffen, goedkoop zal het niet zijn, leuk als het goed is wel en da's het belangrijkste

Ik houd jullie op de hoogte

update 02-03-2009 : de fiets is "af"

Heeft iets langer geduurd dan ik had gepland maar ik heb het voor elkaar!
Eerste fiets die ik echt zelf heb opgebouwd, wel hulp gehad van Fietssportief, echt top service daar!
Ze hebben mn wielen tubeless gemaakt en Sid voorvork bij afhalen gelijk ingekort

Eindresultaat is precies wat ik verwacht had

Deze man is eruuuug tevreden....

nieuw toegevoegd (02-03-2009) :

et voila