Ijzeren paarden eten geen haver: er wordt weer gebouwd

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Mooi man! Waar heb je hem (of haar?) vandaan als ik vragen mag?
This can’t go on, I must inform the law!
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

erikverstappen schreef:Mooie fiets. :o

Heb er nog veel plezier van.

Wel raar, de demper ondersteboven zit :~ of moet dat.

Rijd ze
Dat is waarschijnlijk om een kleinere onafgeveerde massa te hebben.
Erg mooi ding, clean! 8)
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Hartelijk dank allemaal. wordt er verlegen van :oops:

@ erikverstappen: Dit is zoals de demper af-fabriek gemonteerd zit. Inderdaad zoals GG zegt denk ik, zo heb je net een wat kleinere bewegende massa bij veren. Ik vind het niet gek staan zo, oOogt allemaal net wat kleiner

@ Twisted: Dat vond ik ook erg mooi. Ik ben een tijdje op het WWW naar plaatjes aan het zoeken van de 21" versie, en daar vond ik hem ook niet groot op lijken, en in werkelijkheid gelukkig ook niet. Komt denk ik door de erg sloping bovenbuis met de diehoek voor de zadelpen. Stand over height is ook erg ruim

@ Meridaathens: is inderdaad uit de VS gekomen. Was op zich best wel een beetje spannend een fiets van zo ver laten komen, en dan ook nog via een extra verzender..

@ Deltaflex: Hij is net wat gebroken, mat wit. heeft een erg mooi effect, al past er volgens mij geen witte fox bij ;-)

@ Yves: Hartelijk dank. Denk alleen dat het de najaars sessie wordt als jullie die tenminste ook doen. Eerst maar eens door Eneland fietsen in Augustus.

@ Evil R: Ik heb de fiets bij Randall Scott weg http://www.rscycle.com/ Best wel vlot mailcontact en snel verstuurd.
Don't believe the hype!
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

De afgelopen maanden veel gereden en een paar wijzigingen aan de fiets gemaakt. Hij bevalt nog steeds super, een veel speelsere fiets dan de kona en hij klimt beduidend beter. In afdalingen wil de fiets steeds sneller en hij lijkt wel aan de grond te kleven.
Eerst maar een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Betere foto's volgen binnenkort als het eens zonnig is en ik in het bos ben :P

Bijgewerkte speclist (wijzigingen in het rood):

Frame: 5" TRAVEL dw-link TRAIL FRAME, 1-1/8" ZEROSTACK HEADTUBE, REPLACEABLE DERAILLEUR HANGER
Fork: ROCK SHOX RECON AM 327 AIR W/ ALLOY STEERER, 130MM TRAVEL Maverick DUC32 150mm
Rear Shock: FOX FLOAT R, 7.5"X2"
Front Derailleur: SRAM X.7, 34.9MM CLAMP
Rear Derailleur: SRAM X.9 SRAM X0
Shifters: SRAM X.7 TRIGGER SRAM X0 Trigger
Brakes Levers: AVID JUICY 5 W/ 185MM FRONT & 160MM REAR ROTORS Hope Mono
Brakes: AVID JUICY 5 W/ 185MM FRONT & 160MM REAR ROTORS M4, 180mm rotor voor en achter
Chain: SRAM PC-951 W/ POWERLINK
Crankset: TRUVATIV FIREX 3.2, 15-17"=170MM, 19-21"=175MM Race Face Deus XC dubbel blad met Blackspire Lite God bashguard
Cassette: SRAM PG-970, 11/34T, 9 SPEED
Pedals: CRANK BROS SMARTY CLIPLESS Crank Brothers Acid
Bottom Bracket: TRUVATIV GIGA-X, 73MM Hope stainless in Rood
Headset: ORBIT Z, ZEROSTACK
Saddle: WTB SILVERADO RACE W/ CROMOLY RAILS Charge Spoon in het bruin
Seat Post: EASTON EA50, 30.0MM
Handlebar: EASTON EA50, LOW RISE, 685MM, 31.8MM CLAMP Titec Hellbend Carbon
Grips: N/A Lizard skins Lock on in Steve Peat edition
Stem: EASTON EA50, 31.8MM CLAMP Maverick bolt on verstelbaar 75, 85, 95mm
Tires: MAXXIS HIGHROLLER, 2.35" FRONT/2.1" REAR
Wheelset: ALLOY DISC, 32H/ALLOY DISC, 32H/DT/SWISS X430, 32H/DT/SWISS CHAMPION 2.0 BLACK Voorwiel Hope Hoop met DT5.1D velg. Achter nog standaard
Weight: 29.8 Binnenkort eens wegen...
Color: WHITE SATIN
Crud Catcher
Kabels vervangen door Activ 8.8
Don't believe the hype!
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

Holy Crap gast! Die vork! BRILJANT! Kan dit frame zoveel mm's hebben? Staat iig SUUUUPER! Ik blijf de Maverick's echt te gekke vorken vinden en die DUC is een juweel! Hoe voelt ie? niet te zompig voor XC?
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Damn, staat er inderdaad niet verkeerd in neen, zow..
Vind één ding jammer aan de bike, die link van je achterbrug naar je frame en demper. Als die zwart zou zijn zou hem helemaal afmaken in mijn ogen. Vind dat grijs er niet bij passen.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Nice :-D
Hij ziet er niet al te overdreven gechopperd. Lijkt aardig te passen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

"Mooi wark" mijn soort fiets dit, long travel stevige XC.

Enne Die DUC bouwt voor 150mm net zo hoog als veel andere vorken op 130mm
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1511
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

zonde dat je deze vork er in zette.. normaal houd ik het wel voor me als ik iets niet mooi vind om andermans plezier niet te bederven , maar vind de fiets nu bijna lelijk... eerst ubergeil.. maarja.. wie ben ik.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Leuke upgrade's.

En de voorvork, Apart :tong Maar wel gaaf!
Richarddiego
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 687
Lid geworden op: di 1 juli 2008, 17:46
Mijn mountainbike: Trek 8500
Contacteer:

Brute voorvork. :-q
Qua Patet Orbis
http://www.atbbikers.nl" target="_blank
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

de lichste dubbelkroon, I love it. Hoe bevalt die stem?
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Voorvork bouwt zoals Heckler al zegt relatief laag in. De maverick op 150mm bouwt ongeveer even hoog in als mijn marzocchi op 130mm en ik rijd hem met een beetje meer sag, dus uiteindelijk is hij nog ietsje steiler geworden. Hij is een ietsje langer als de originele Recon, maar ik denk met de grotere sag even stijl.
Ik vind de vork heerlijk rijden ook al heb ik er pas twee goede ritten mee gedaan. Het voorwiel blijft echt continue de grond volgen, echt super grip. Zompig vind ik hem ook niet, strijkt alleen wel alles vlak :-q Nog wel "even" finetunen, maar op fabrieks setting bevalt hij al goed. Stuurgedrag is ook prima, vorig weekend een glibberig Havelte gereden en heerlijk driftend door de singletacks gegaan :winkie:
@ mtbdriver: zou inderdaad wel mooi zijn als de link zwart geanodiseerd zou zijn, maar je , is niet anders. Als de verf slecht begint te worden kan hij nog wel eens een ander kleurtje krijgen.
@ott: Ik heb het idee dat de stuurpen een beetje meer flex heeft als de easton die er eerst op zat, maar het kan het carbon stuurtje ook zijn. Ik zal de bevestiging deze week nog even natrekken. Ik rij momenteel op de grootste lengte, maar zal hem over een tijdje eens op de andere lengtes proberen. Kijken wat het verschil is
Don't believe the hype!
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Wow, gaaf die vork :-q
Heb je daar ook een andere voornaaf voor nodig, of is dat alleen bij de SC Maverick?
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Is een aangepaste voornaaf voor nodig voor de 24mm asdiameter. Ik rij met een hope naaf met de bijbehorende adapter.
Don't believe the hype!
Plaats reactie