Santa Cruz Blur XC + California + Quebec

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Vanochtend opgehaald, meteen uitgelaten!

Afbeelding

Vork Fox F100 RLC, demper Fox RP23

REAR DER Shimano M772 SGS (XT)
FRONT DER Shimano M770 (XT)
SHIFTERS Shimano M770 (XT)
CRANKSET Shimano M770 22/32/44 (XT)
BOTTOM BRACKET Included w/ crankset
CASSETTE Shimano M770, 11-34 (XT)
CHAIN Shimano HG 93(XTR)
BRAKES Avid Juicy 7's w/160mm rotors
BRAKE LEVERS Avid Juicy 7's
BARS Race Face Dues low riser
STEM Race Face Deus, 25.4mm
GRIPS Lizard Skin Logo
HEADSET Cane Creek S3
SEAT POST Thompson
SADDLE WTB Rocket V Stealth -> Fizik Gobi XM
WHEELS DT XR 4.2d rims laced to DT 340 hubs w/ DT 14/15 spokes, alloy nipples
TIRES Kenda Nevegal 2.1 folding -> Schwalbe Racing Ralph 2.25
TUBES Kenda SuperLite

Niet verkeerd voor een standaard afmontage dacht ik. Misschien nog andere bandjes erop, ze schijnen hier ook Schwalbe te kunnen leveren dus.....

De nieuwe XT shifters zijn echt briljant, je kunt nu ook op de "SRAM trigger manier" opschakelen, met je duim dus, ik was meteen verkocht :)

Nog een paar plaatjes:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

----------------------------------------------------

Update 23/11/08

Recente foto met Racing Ralphs en Fizik Gobi XM :-q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nielsvk op vr 6 augustus 2010, 13:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Susxt
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 1 september 2006, 20:47
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Contacteer:

Mooi fietske! Je hebt er de mooiste kleur uit gekozen. Alleen jammer dat het SC-opschrift niet echt uitkomt op je frame. Wat ik vreemd vind zijn de 160mm schijven. Op zo'n fiets had ik 185 verwacht. Zet 'm ook op mtb.be en je gaat veel reactie krijgen ;) En dan de streek waar je rijdt, waar is dat? :-q

Edit : en hoe zit het met pedal-kickback? Volgens O2bikers zou je dat moeten merken.
Laatst gewijzigd door Susxt op za 10 mei 2008, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Mooi ding, maat van me rijdt op een Superlight met dezelfde anodisatie. Erg mooie afwerking. Nieuwe XT is inderdaad top, ik was ook meteen verkocht toen ik ze probeerde op een testbike. Nogmaals, mooi ding, maar ik ben meer onder de indruk van je reislust in je flickr album, damn :o
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

Susxt schreef:Mooi fietske! Je hebt er de mooiste kleur uit gekozen. Alleen jammer dat het SC-opschrift niet echt uitkomt op je frame. Wat ik vreemd vind zijn de 160mm schijven. Op zo'n fiets had ik 185 verwacht. Zet 'm ook op mtb.be en je gaat veel reactie krijgen ;) En dan de streek waar je rijdt, waar is dat? :-q
Leuke fiets! En de streek ziet er ook goed uit! :-q

Woonplaats / Land / Interesses: California
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Mooie bike, en super mooie omgeving waar je woont zeg.

Nice :D

Martijn
NextBikeParts
Ride your own way!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi hoor, fiets en locatie.

Inderdaad kriijg ik zin m'n paspoort op te zoeken als ik n dat Flickr album rondkijk. Hoe maak je trouwens zo'n moaziek van kleinere foto's met die links? ik kom nooit verder als lappen foto's inkopieren.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Thanks allemaal. Verblijf op dit moment dus inderdaad in California 8)
Susxt schreef:Je hebt er de mooiste kleur uit gekozen. Alleen jammer dat het SC-opschrift niet echt uitkomt op je frame.
Zelf vind ik dat juist wel mooi subtiel. Ben niet zo'n poseur ;-)
Susxt schreef:Wat ik vreemd vind zijn de 160mm schijven. Op zo'n fiets had ik 185 verwacht.
Tja het is officieel een XC race bike he.... Ik heb tot nu toe altijd met 160 schijf gereden, en geen problemen gehad, ook niet in de alpen. Maar dat waren wel Formula Oro's...
Susxt schreef:Edit : en hoe zit het met pedal-kickback? Volgens O2bikers zou je dat moeten merken.
Heb ik ook over gelezen, maar heb het nog niet gemerkt. In wat voor omstandigheden zou ik daar last van moeten hebben? Kan ik er eens op letten.
Heckler40 schreef:Inderdaad kriijg ik zin m'n paspoort op te zoeken als ik n dat Flickr album rondkijk.
Wat let je? ;-)
Heckler40 schreef:Hoe maak je trouwens zo'n moaziek van kleinere foto's met die links? ik kom nooit verder als lappen foto's inkopieren.
Tja even puzzelen met img en url, het is wel even werk hoor :-q
Susxt
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 1 september 2006, 20:47
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Contacteer:

nielsvk schreef:
Susxt schreef:Edit : en hoe zit het met pedal-kickback? Volgens O2bikers zou je dat moeten merken.
Heb ik ook over gelezen, maar heb het nog niet gemerkt. In wat voor omstandigheden zou ik daar last van moeten hebben? Kan ik er eens op letten.
Ik citeer uit O2bikers : tijdens de compressiefase kunnen de liggende achtervorken tot 2,5cm langer worden met als gevolg dat de traparmen naar achteren worden getrokken wanneer de ketting vooraan op het kleine en achteraan op het grote blad liggen. Daardoor wordt het onmogelijk om de pedalen vlot rond te krijgen bij beklimmingen over lastig terrein.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Susxt schreef:Ik citeer uit O2bikers : tijdens de compressiefase kunnen de liggende achtervorken tot 2,5cm langer worden met als gevolg dat de traparmen naar achteren worden getrokken wanneer de ketting vooraan op het kleine en achteraan op het grote blad liggen. Daardoor wordt het onmogelijk om de pedalen vlot rond te krijgen bij beklimmingen over lastig terrein.
Gisteren speciaal erop gelet, niets van gemerkt :~ Dus dat "onmogelijk" lijkt me licht overdreven. Misschien ben ik te ongevoelig :D
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

een heel mooi XC bike voor buitenland :-q
Susxt
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 1 september 2006, 20:47
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Contacteer:

nielsvk schreef:
Susxt schreef:Ik citeer uit O2bikers : tijdens de compressiefase kunnen de liggende achtervorken tot 2,5cm langer worden met als gevolg dat de traparmen naar achteren worden getrokken wanneer de ketting vooraan op het kleine en achteraan op het grote blad liggen. Daardoor wordt het onmogelijk om de pedalen vlot rond te krijgen bij beklimmingen over lastig terrein.
Gisteren speciaal erop gelet, niets van gemerkt :~ Dus dat "onmogelijk" lijkt me licht overdreven. Misschien ben ik te ongevoelig :D
Zoveel te beter :-q
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Mooie fiets en mooie omgeving :-q, hoop dat ik ooit ook nog een keer die omgeving onveilig kan maken op de fiets 8)
myke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 19:13
Contacteer:

mooie SC!
veel plezier ermee..
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Wat actiefoto's van de Blur! :-q

Boggs Mountain State Forest:

Afbeelding

Lake Tahoe:

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lake Sonoma XC Series:

Afbeelding Afbeelding
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Lijkt mij best vervelend om daar te mogen fietsen! :tong
Plaats reactie