Red Bull Xeon600 2008: eindelijk binnen> ook weer buiten

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Pim!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: za 22 september 2007, 09:31

Strak bakkie! Hoe zit het met die wielenset, is dat de opvolger van de XC one of het kleine broertje?
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Pim! schreef:Strak bakkie! Hoe zit het met die wielenset, is dat de opvolger van de XC one of het kleine broertje?
XC one nog steeds te koop en flink duurder (750 advies?), dus denk het kleine broertje (al is een adviesprijs van 500 euri? nog niet echt goedkoop ;) )

Veel info heb ik er zelf ook nog niet over kunnen vinden zelf ....
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
moserbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 21 juni 2006, 12:45
Mijn mountainbike: specialized epic ht base `17

mooie bike :-q
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Ik was vandaag "even" bij Rose versand voor de eerste "500 km service beurt" van mijn mtb (eigenlijk 600 km) , die is weer helemaal vertroeteld voor 25 euri (allin standaardtarief) :D

Alles hebben ze nagekeken, gesmeerd etc ,met de volgende uitkomsten :

1 : nieuw achterwiel (easton disctwo), van oude wiel was de achteras gebroken : nooit gemerkt :oops: Wel lachen dat ze alleen letterlijk dit dus melden, maar dan in duits: verder geen gezeur met papieren, moeten wachten op reservewiel ofzo... nee hoor, nieuw achterwiel zat er al keurig ingebouwd toen ik de fiets 1,5 uur na afgeven kon ophalen :-q
2 was zelf te lui om stickertjes te plakken waar de kabels langs het frame schuurt, hebben zijn nu voor mij gedaan, mocht nog kiezen uit doorzichtige stickers of carbon-look ;) (doorzichtig is het geworden)
3 wederom de "aansprakelijkheids-preek" omdat ik een shimano ketting met scam klikding had : blijkbaar moeten ze dat doen om eigen aansprakelijkheid te voortkomen ofzo ... (toen ik de fiets ophaalde ook 2x hetzelfde verhaal gehoord)
4 advies om ketting niet meer te reinigen met veel water / hogedruk :oops: (geen hogedruk, wel waterslang erop met lauwwarm water ;) ) ketting was binnenin wat drooggelopen, ze hebben zo goed als mogelijk weer flink doorgesmeerd.
5 schijfremmen lopen niet meer aan... (tot de eerste km weer in het natte bos dan ;) )
6 plekje onder frame waar door steenslag de witte lak was weggeslagen tot op het zwarte carbon, is weer netjes wit gemaakt.

Al met al de "gebruikelijke" service bij Rose versand, wat dus heel goed is :-q
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
nick huitema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 10 mei 2007, 19:13
Mijn mountainbike: Edura mtb

Mooie bike ted veel plezier er mee :D
Wil.fred
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 27 februari 2008, 23:11

hoe zit het met de kwaliteit van het carbon frame? Ik ken het merk zelf niet. Is dit vergelijkbaar met een bv TREK OCLV of Scott Scale?

Ik woon vlakbij Bocholt en ben er afgelopen zaterdag geweest. Erg mooie winkel welke heel ruim is opgezet. Veel fietsen en alleen maar van Red Bull. Ik denk dat ik deze week nog maar eens terug ga om eens goed te kijken.... :D
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Wil.fred schreef:hoe zit het met de kwaliteit van het carbon frame? Ik ken het merk zelf niet. Is dit vergelijkbaar met een bv TREK OCLV of Scott Scale?
en ik heb weer geen TREK OCLV of Scott Scale (gehad), en kan dus (ook) niet vergelijken ;)
maar frame bevalt me super, rijdt lekker en blijft zelfs bij mij heel (waar ik wel achteras weet te slopen). Enige minpunte is dat lak bij mijn witte fiets wat gevoelig is voor slijtage, dus gelijk stickers op die plekken waar kabels frame raakt .....
Ik woon vlakbij Bocholt en ben er afgelopen zaterdag geweest. Erg mooie winkel welke heel ruim is opgezet. Veel fietsen en alleen maar van Red Bull. Ik denk dat ik deze week nog maar eens terug ga om eens goed te kijken.... :D
veel plezier dan, ik vind het een schitterende winkel :D
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

jaja een van de mooiste merken red bull.


:-q
cube stereo 29
Plaats reactie