Cube LTD Pro

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
fuel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 5 april 2005, 13:36
Contacteer:

Inderdaad met jouw lengte heb je eerder een 16 tot 17.5 inch nodig.

Het kan natuurlijk zijn dat je hem op de groei hebt gekocht.
OctObiker
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Target Himalaya
Contacteer:

ik heb nergens last van, en me pa fiets der ook op :P
Neem eens een kijkje op deze sites:
www.stroef.nl
www.graphix.nl
www.elden.tk
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

OctObiker schreef:ik heb nergens last van, en me pa fiets der ook op :P
Prima, maar de fiets is nog nieuw.. Heb je al eens wat deftige afstanden gereden?

Je doet natuurlijk wat je wil, maar ik vind het nog steeds jammer dat er winkeliers zijn die zo'n dingen doen. En zeg nu zelf, zo'n kort zadelpennetje is ook niet zo mooi he.

En eigenlijk, als forummer had je ook beter moeten weten. Er zijn al tal van zaken over maten neergepent....dus je had allang moeten weten dat je geen 20" had moeten nemen.


Maar, iig, veel plezier ermee. :-q
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Ik zie geen foto's?
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Ik heb ook plezier met maatje XL, ook al ben ik 1,80 m. Is ook te groot maar merk er niks van :wink:
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

kawa schreef:
OctObiker schreef:ik heb nergens last van, en me pa fiets der ook op :P
...
Mee eens maar nog verder dan jij, shop moet dat gewoon doen want daar zijn ze voor. Verantwoordelijkheid ligt bij hun en niet bij koper ook al wist ie het zelf.

Voordat er een hele discussie over de maat begint, hij is wat aan de grote kant en dat is optisch niet zo geweldig maar echt veel nadeel zal hij er niet van ondervinden als de pen zo goed staat als hij nu staat.

Mooie fiets, veel plezier ermee!
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Erg mooie kleur man! en stijlvol dat het terugkomt in het zadeltje!

Hieraan kun je veel plezier beleven, en er blijft ook ruimte zat over om nog te gaan up-graden in de toekomst!

but for now: Lets ride!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Gike
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15 maart 2006, 13:24
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock Comp.

Als je dit fijn vind fietsen niet veranderen van frame! Zelf vind ik de wat grotere framematen ook fijner fietsen dan een "goede" (21" -> 1,82m). Bovendien staat het ook mooier vind ik!
Everybody's running, but half of them ain't looking
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

OctObiker schreef:ik heb nergens last van, en me pa fiets der ook op :P
Vraag me nu dus af wat het lengte verschil is tussen je pa en je zelf! :-D
Bedoel voor wie is de framemaat bepaald? :wink:
Mijn vorige fiets was ook te groot, dit merk ik nu pas met mijn huidige fiets! :-?
Heb nu veel minder last van mijn rug... : Suprised :

Maar jij moet er op fietsen, en je pa. :-q
Praktijk is de enige nuttige theorie
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

M.A. schreef: Voordat er een hele discussie over de maat begint, hij is wat aan de grote kant en dat is optisch niet zo geweldig maar echt veel nadeel zal hij er niet van ondervinden als de pen zo goed staat als hij nu staat.
Zoals je weet is het niet echt de hoogte van de zitbuis maar de afstand zadel-stuur dat voor problemen gaat zorgen. Wendbaarheid,.....
Een zadel kan je haast altijd op de juiste hoogte zetten, ongeacht de framemaat, de afstand zadel-stuur is al wat moeilijker als de maat te groot is.

Maar aan sommige reacties hier zijn er toch altijd mensen die tegen beter weten in toch met grote fietsen blijven rijden. En zijn er ook nog altijd handelaars die op een listige manier van hun grote modellen afgeraken.

Jammer, maar het zal zo wel moeten zeker?

I rest my case.. en plezier met je fiets...
OctObiker
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Target Himalaya
Contacteer:

maar ff een vraagje, de gemiddelde mountainbiker is voor mijn gevoel 1,80 meter. waarom dan zulke grote frames volgens julie
Neem eens een kijkje op deze sites:
www.stroef.nl
www.graphix.nl
www.elden.tk
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

OctObiker schreef:maar ff een vraagje, de gemiddelde mountainbiker is voor mijn gevoel 1,80 meter. waarom dan zulke grote frames volgens julie
:~

De gemiddelde mens is misschien 1m80, moeten ze dan ook maar geen grotere maten van kleren meer maken??

Iemand van 1m90 of meer die wil fietsen moet toch ook een fiets kunnen kopen he.
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

kawa schreef:
M.A. schreef: Voordat er een hele discussie over de maat begint, hij is wat aan de grote kant en dat is optisch niet zo geweldig maar echt veel nadeel zal hij er niet van ondervinden als de pen zo goed staat als hij nu staat.
Zoals je weet is het niet echt de hoogte van de zitbuis maar de afstand zadel-stuur dat voor problemen gaat zorgen. Wendbaarheid,.....
Een zadel kan je haast altijd op de juiste hoogte zetten, ongeacht de framemaat, de afstand zadel-stuur is al wat moeilijker als de maat te groot is.

Maar aan sommige reacties hier zijn er toch altijd mensen die tegen beter weten in toch met grote fietsen blijven rijden. En zijn er ook nog altijd handelaars die op een listige manier van hun grote modellen afgeraken.

Jammer, maar het zal zo wel moeten zeker?

I rest my case.. en plezier met je fiets...
Ik denk dat jij vergeet dat het voor iedereen verschillend is.... Waarom zijn sommige reacties tegen beter weten in?

Ik kies ervoor om op een groot frame te rijden. Heel bewust, een 22" en een 23" frame. Ik vind het mooier, ik vind het prettiger en ik gééf géén ruk om wendbaarheid. Ook op een klein frame vind ik constant draaien ect. ruk. Is gewoon niet mijn ding, ik ben meer van de lekkere brede bospaden waar ik met mijn kracht goed uit de voeten kan. Mijn fiets past dus goed bij mijn persoonlijkheid en mijn lichaam. Ik zal hem zelf maar in koppen, ik ben inderdaad groot zwaar en lomp. En dat is mijn fiets ook en wij vormen een perfect team.

Persoonlijk heb ik bepaalde gedachtegangen over hoe het eruit ziet als ik een grote vent op een veel te klein fietsje zie zitten met een enorme zadelpen, ten bate van de wendbaarheid. Moet je doen, maar is niks voor mij.

Dus begin niet dat mensen tegen beter weten in verkeerde frame's kopen. Dan sla je compleet de plank mis.
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

Cowgod schreef:
kawa schreef:
Maar aan sommige reacties hier zijn er toch altijd mensen die tegen beter weten in toch met grote fietsen blijven rijden. En zijn er ook nog altijd handelaars die op een listige manier van hun grote modellen afgeraken.

Jammer, maar het zal zo wel moeten zeker?

I rest my case.. en plezier met je fiets...
Ik denk dat jij vergeet dat het voor iedereen verschillend is.... Waarom zijn sommige reacties tegen beter weten in?

Omdat er mensen zijn die te klein zijn voor hun frame maar zich er goed op voelen, maar wel een jaar later een kleinere maat kopen wegens rugpijn

Ik kies ervoor om op een groot frame te rijden. Heel bewust, een 22" en een 23" frame. Ik vind het mooier, ik vind het prettiger en ik gééf géén ruk om wendbaarheid. Ook op een klein frame vind ik constant draaien ect. ruk. Is gewoon niet mijn ding, ik ben meer van de lekkere brede bospaden waar ik met mijn kracht goed uit de voeten kan. Mijn fiets past dus goed bij mijn persoonlijkheid en mijn lichaam. Ik zal hem zelf maar in koppen, ik ben inderdaad groot zwaar en lomp. En dat is mijn fiets ook en wij vormen een perfect team.

Ik heb elders gelezen dat jij groter bent dan 2m, is het dan niet logisch dat je je goed voelt op een 22"/23" frame? Op de foto van jouw fiets afgaand zie je toch ook duidelijk dat deze fiets perfect bij je past...
Maar Octo is wel een pak kleiner dan u he..


Persoonlijk heb ik bepaalde gedachtegangen over hoe het eruit ziet als ik een grote vent op een veel te klein fietsje zie zitten met een enorme zadelpen, ten bate van de wendbaarheid. Moet je doen, maar is niks voor mij.

Er zijn natuurlijk ook mensen die een fiets te klein kopen...

Dus begin niet dat mensen tegen beter weten in verkeerde frame's kopen. Dan sla je compleet de plank mis.

Dit is misschien verkeerd gezegd van me, onwetend dan :-q
OctObiker
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Target Himalaya
Contacteer:

Ok bedankt voor alles :D
nu snap ik het
maar vind het dan blijkbaar net als cowgod ook heel fijn op een iets grotere fiets
Neem eens een kijkje op deze sites:
www.stroef.nl
www.graphix.nl
www.elden.tk
Plaats reactie