mijn eerste singlespeed....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

Hij is eindelijk af, en ondanks dat het voor vele een oud lelijk frame zal zijn, vind ik hem echt prachtig...

Het is een 22" Giant Sierra frame, welke met een DRM SS setje en een Surly singleator is omgebouwd naar een SS. Verder zijn er nog V-Brakes op gekomen, nieuwe cranks met een TA voorblad en wat kleine spulletjes, zoals een remgreepje, zadel, pedalen ect.

Zoals gezegd, ik ben zeer tevreden met het resultaat.

less is more!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier heb ik dan toevallig de Super moto's eronder liggen, omdat dit zo lekker bekt op foto's. Maar natuurlijk gaat hier ook gewoon offroad mee gereden worden......

Voorlopig blijft hij de komende maanden zoals die er nu uitziet. Als het mij dan nog zo bevalt, ga ik de volgende winter deze fiets verder opleuken... Of misschien ben ik dan wel zo enthoussiast en komt er een echt SS frame....
Laatst gewijzigd door Cowgod op do 23 maart 2006, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

ow, de gedachte achter deze fiets was ook om incl. aanschaf van de fiets ect. binnen de €100 te blijven. Ben er met €20 overheen gegaan, maar dat is de reden dat bijv. zeer aparte bar-end er nog op zitten. Maar zoals hier boven al beschreven, dat gaat allemaal nog aangepast worden :-q

Waarom is hier eigenlijk op het forum géén apart SS gedeelte? :~
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

Zo, €120,- voor een leuke fiets! :-q

Sorry dat ik het zeg maar wat een groot frame! :o Bedoel, ik heb een 19" frame en ben ongeveer 1.85m lang of kort... vergeleken bij jou! :-D

Weet eigenlijk niet waarom er geen SS spectopic is? Maar in je eigen topic kunnen mensen nog reageren! 8)
Praktijk is de enige nuttige theorie
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

ik ga zelf over de 2 meter ;)

Ik heb de lange mensen ziekte (hernia), en zit een stuk beter op zo'n groot frame.
Ben zelf ook niet zo'n fan van technische singletracks, waarbij ik voor mijn gevoel meer aan het draaien (bochtjes, klimmetjes boompje hier, takje daar) ben dan dat ik fiets. Dat is gewoon niks voor mij, ben ik te groot, te zwaar en te lomp voor.
Doe mij maar grote lange brede bospaden waar ik met mijn kracht lekker op uit de voeten kan. En dat kan met deze. (en met mijn geared bike, is ook een 23")
M13.XTC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 20:05
Mijn mountainbike: XTC
Contacteer:

Hmmm ok,

Heb je eigenlijk nooit een fully willen hebben dan? Bedoel, moet toch wel wat meer comfort geven! Maar groot frame of niet, het ziet er goed uit! :-q
Verder is het in nederland moeilijk om niet een lang gestrekt bospad te vinden op je route. :tong
Praktijk is de enige nuttige theorie
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

Wie weet voor de toekomst, een fully... Voorlopig kan ik met dit soort frame's prima uit de voeten....

En hier in de omgeving Posbank hebben we genoeg paden in de route waarop ik prima uit de voeten kan :)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mooie bike :D Wat is je versnelling? Bevalt die Singlelator? Spanning genoeg, valt de ketting er niet af off-road?
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

dank je :)

Ik moet nog wat expirimeteren met het verzet. Mijn voorblad is een 32. Achter zit op dit moment een 16 tands, maar voor offroad gebruik hier in de omgeving (Posbank) zal ik waarschijnlijk naar een verhouding onder de 2 moeten. Voor op de weg (lekker kroezehn weet juh!) is de verhouding net te klein. Moet iets verder boven de 2. Binnenkort mag ik een aantal kransjes lenen om daar mee te gaan expirimenteren.

De singleator is echt perfect. Als je een dropout frame hebt, is dit volgens mij de beste die je kan hebben. Prima op te spannen, voor zowel pull als push, makkelijk in de breedterichting in te stellen en zeer degelijk uitgevoerd. Hierdoor valt de ketting er zeker niet af tijdens offroad rijden. Het enige nadeel is de prijs. €40 is gewoon de duurste die je kan vinden, maar ik ben blij dat ik het advies van mijn maatje heb aangenomen en op dat onderdeel niet bespaard heb. Dit is zeker zijn geld waard.
het tuig

Posbank is goed te doen met 32-16 en 34-16.
Als het niet lukt:blijven oefenen!
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Doe je netjes Danny!
Cowgod schreef: Waarom is hier eigenlijk op het forum géén apart SS gedeelte? :~
Ja dag, straks willen de vrouwen ook nog een eigen hoekje!
Ehm...

Maar goed, je bent de eerste die dit echt vraagt.
Als de vraag groter wordt zal ik (of een andere mod) eens een balletje
opgooien in het mod/naai/theekrans-hoekje.
<3
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

2:1 is op de Veluwe goed te doen.... paar klimmetjes doen misschien wat pijn.. maar jah; dát hoort erbij.

SS forum? Op DP is er een apart deel voor aanwezig. Verder zit er een vrij grote kluwe duitsers verzamelt op www.eingangrad.de/wbb
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

Rodger schreef:Doe je netjes Danny!
Dank je!
Rodger schreef:
Cowgod schreef: Waarom is hier eigenlijk op het forum géén apart SS gedeelte? :~
Ja dag, straks willen de vrouwen ook nog een eigen hoekje!
Ehm...

Maar goed, je bent de eerste die dit echt vraagt.
Als de vraag groter wordt zal ik (of een andere mod) eens een balletje
opgooien in het mod/naai/theekrans-hoekje.
Nee, dat met je niet willen. De gedachten alleen al, een vrouwen hoekje. :wink:

Maar zoals deKerfs al typte, op dp is ook een SS forum, waar een aantal enorme kenners en enthoussiastelingen rondlopen. Als SS'er kan je daar goed terecht voor alles wat met SS te maken heeft.... Dus zo hoog is de noodzaak nou ook weer niet om hier een apart SS gedeelte te maken. Maar dat is mijn mening...

En nu ga ik lekker SS'en 8)
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Mooie fiets Danny :-q

Single Speed topic ben ik ook voor :-D Bijgaand daarom alvast een foto van mijn AE. Niet zo mooi als die van jou, maar dat komt nog wel.

Afbeelding
cyclingteam-thebikestore.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Prachtige fietsen mannen.

Even over die lange bar ends; gewoon net achter de bocht afzagen en dopje weer terug doen ....hoppa prachtige moderne barends.

Mijn singlespeed frame was overleden, binnen kort komt er een nieuwe .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Cowgod
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 17:53
Mijn mountainbike: is zwart met een beetje zilver....

Spijkertje schreef:Mooie fiets Danny :-q

Single Speed topic ben ik ook voor :-D Bijgaand daarom alvast een foto van mijn AE. Niet zo mooi als die van jou, maar dat komt nog wel.
Het is net Idols hier, ik vind die van jou juist mooier :-q

Vind die goude kleur prachtig, en hij heeft door de vering iets robuust en stoers...

De truuk is volgens mij om zoveel mogenlijk eraf te slopen... less is more, alles draait om de eenvoud...

Ik heb er zin in om die van jou (en straks die van hilco) straks tijdens onze eerste gezamelijke rit eens te bewonderen....
Plaats reactie