Project12 Vertigo #028

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Begonnen als project omdat ik een niet in mijn andere frame passende achterdemper had wat rik heel benieuwd naar was.
De vering is wat ik ervan verwacht; soepel; responsief en heel goed in te stellen zoals ik wil. Het frame heeft voor mij een enorm nadeel ... volgens Michiel kan ik er beter niet te grote sprongen mee maken omdat de onderbuis relatief ligt is. Maar dat maakt het nog steeds een leuke fiets die bij uitstek geschikt is voor NL.

Laatste tijd vooral gereden en als kers op de taart een zelf gedraaide vulbus en een setje DTSwiss M1900 wielen met rode stickers er in gehangen zodat alle onderdelen een redelijke neiging naar EU hebben:
Afbeelding
Afbeelding

Wat er allemaal op- en inzit...
Framespul: Project12 Vertigo #028 met Dartmoor bashguard (zonder geleide tandwiel) en Rotor Rex2.1 170mm trapas met ovaal 34T BCD76x4 kettingblad en Spank Spoon trappers en Fidlock Birzman bidonhouder
Achtervering: Marzocchi ROCO TST R op RockShox bussen
Voorkant: Bos Deville II 35 FCV Bos Deville 43 FCV in Hope balhoofdlagers, met een allegaartje aan vulringen, Newmen 3cm stuurpen met Reverse Components stuurdop erop en met daarin een FCFB no logo Chinees carbon stuur met Ergon GA2 rode handvatten
Remmerij: Magura MT5 met Storm SL 160 en 180 schijven
Wielen: DTSwiss M1900 boost wielen RaceFace Turbine R 142-12/100-15 achter pas gemaakt met vulringen en Vittoria Barzo en Mezcal 27.5x2.6” banden erop
Schakelspul: SRAM GX shifter, PC1150 cassete, 2x XX1 ketting, X1 X-Horizon derailleur met Capgo kabel en Schwalbe binnenband om de chainstay
Zitspul: BikeYoke Divine 160 30,9 met zelf gedraaide CaneCreek vulbus om op 31,6mm te komen en BikeYoke bekabeling en bediening afgewerkt met een Selle Italia Novus Boost Superflow zadel

Alles bij elkaar weegt nu 14,6kg wat mij niets tegenvalt omdat ik helemaal niet op gewicht beknibbeld heb.
Laatst gewijzigd door Ook Peter op zo 21 mei 2023, 16:51, 27 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Goed dat dit juweeltje in de gordels hangt!

Al een idee over de opbouw? Europees is altijd goed, en als we daar de UK niet toe rekenen wordt de uitdaging weer iets groter!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hij hing wel mooi in de showroom, maar leuker is het natuurlijk als hij eindelijk eens gebruikt wordt. Ben benieuwd wat voor moois er van wordt gemaakt :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

V-Power :)

Enjoy!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Werkweekje verder en de eerste stappen zijn gezet, startpost wordt de actuele situatie :D

Te laat voor de BOTY maar op tijd voor de winter :winkie:
Hoe het allemaal begon
De aanstichter:
Afbeelding
Afbeelding
En dat leidt dan naar ... een hoop toelichting (geen garantie!, weet wat ermee gebeurd is "heftruck <> frame -> beetje scheef (maar ik zie het amper) kwaliteit staat voorop", rondleiding in een fiets walhalla, etc.), kop koffie en:
Afbeelding

En voorlopig leidt het ook tot het weer kwijt moeten van een andere fiets want ik fiets te weinig om ze allemaal genoeg aandacht te geven en er zit een klus aan te komen :D

Het is natuurlijk een weloverwogen aankoop geweest met zeer goede voorbereiding :-? :lol: en de eerste stap wordt dus het verzamelen van de onderdelen.
Thema's voor de opbouw:
- "groen natuurlijk" met af en toe een accentje van de lente
- "Europees" en anders gewoon wat ik heb liggen
- "voor NL" mijn andere fiets is wat overdreven voor de rondjes NL
baron062 schreef: vr 2 december 2022, 12:34 Goed dat dit juweeltje in de gordels hangt!

Al een idee over de opbouw? Europees is altijd goed, en als we daar de UK niet toe rekenen wordt de uitdaging weer iets groter!
Ik zal mijn best gaan doen. Als we de productielocatie ook nog inachtnemen wordt het echt een uitdaging :-?
Er is al 1 onderdeel dat niet Europees is, een CaneCreek zadelpenbus om van 31,6mm naar 30,9mm te komen en er zitten Hope balhoofdlagers in dus zie het als een streven, druist ook in tegen mijn neiging zoveel mogelijk hergebruik of freubelwerk erin te stoppen.
suravida schreef: vr 2 december 2022, 13:09 Hij hing wel mooi in de showroom, maar leuker is het natuurlijk als hij eindelijk eens gebruikt wordt. Ben benieuwd wat voor moois er van wordt gemaakt :-q
Zeker dat ie er mooi hing ... een aanbod als dit kon ik niet afslaan en je hebt nog zoveel meer moois daar, die plek is zo weer opgevuld :o
Knakker29 schreef: vr 2 december 2022, 13:41 V-Power :)

Enjoy!
Het is allemaal wel spannend want niet echt op maat gemaakt. Wel weer grappig dat mijn buurman en deze fiets iets met Oostenrijk hebben, een goed begin voor een leuk verhaal.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Weer een stap verder en de startpost bijgewerkt, vorige keer tot hier gekomen:

Ruimte in het hok gekregen en spulletjes verzamelt voor de opbouw, het plezier begint :D
Vandaag begonnen met het uitzoeken wat ik al had liggen (teveel :oops: ) en de bestelling voor een trapas en trapslagers eruit gedaan.
Genieten van het frame, wat is het toch mooi gebouwd 8)
Afbeelding
Maar eens begonnen met het makkelijke opbouwwerk (dacht ik) en de rest van de middag lopen freubelen op de kabelgeleiding :tong
Afbeelding
Mijn NL rondjes zijn nog steeds niet helemaal vlak en ik ben nog niet helemaal soepel met de bunnyhups dus een bashguard/kettinggeleider is handig (en lag er nog).
De naast groen van de lak, zwart is er aluminium verwerkt en dat wordt er mooier van als je het polijst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kabelgeleiding naar de achteras:
Afbeelding
De voorvork was hard toe aan een revisiebeurt en daarna gemonteerd, net als de wielen:
Afbeelding
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

De fiets is af en rijdt geweldig, nog wat detailafstellingen doen om het helemaal goed te krijgen maar ik ben er nu al helemaal blij mee :winkie:
Komende jaren ga ik ongetwijfeld kijken of ik de laatste niet Europese dingetjes vervangen krijg maar het heeft wat mij betreft niet zo'n haast.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Stoer ding geworden. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nice! Mooi dat hij gepromoveerd is van wanddecoratie tot een mooie fiets. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Was nog wel even spannend of ik veel kracht in de vering zou trappen maar dat is zo goed als niets, dikke duim voor de bouwer :-q
Lekker fietsen!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed dat die Marzocchi demper zo een mooi frame heeft gekregen! Uniek fietsje zo :-q


(Er hangt nog zo iets in Wijchen... :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Sinds wanneer is Hope niet Europees?

Moest even twee keer kijken of dit niet Mrs TB haar frame was. Veel plezier ermee. (Zwart zadel zal imho wel beter staan)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mooie bike geworden. Misschien de vork en de demper ontdoen van hun logo’s en dat witte zadel en rode grips vervangen voor iets zwarts?
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark,

Daar ga je heel veel plezer op hebben. :-q

Ik zie trouwens dat deze ook de fraaie stalen Origami Yoke heeft voor de liggende achtervork bij het draaipunt.
Die is al wel verder ontwikkeld tot de strakkere versie die Michiel nu maakt maar ik blijf deze heel mooi vinden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Heckler40 schreef: wo 4 januari 2023, 01:31 Mooi wark,

Daar ga je heel veel plezer op hebben. :-q

Ik zie trouwens dat deze ook de fraaie stalen Origami Yoke heeft voor de liggende achtervork bij het draaipunt.
Die is al wel verder ontwikkeld tot de strakkere versie die Michiel nu maakt maar ik blijf deze heel mooi vinden.

Enjoy!!
Ik kan ervan genieten dus blij dat ik deze versie heb.
Lekker fietsen!
Plaats reactie