Van Vitus Sentier naar P0

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Beter laat dan niet Michiel ;)
Stalen frames heb ik altijd erg tof gevonden. Hetzelfde geldt voor hardtails. Als je die twee combineert dan krijg je in mijn geval de onderstaande fiets. Op een gegeven moment heb ik een excuus verzonnen om mijzelf een custom stalen frame cadeau te doen. Ergens eind 2020 heb ik contact opgenomen met Michiel om het een en ander te bespreken. Het moest een breed inzetbare bike worden. Voor mijn rondjes door de stad, XC rides, bikeparks en alles daartussenin. Een dik half jaar later was het frame klaar! Nu wilde ik een compleet nieuwe build doen, dus alle onderdelen moesten besteld worden. Gezien de krapte op de markt heeft het even geduurd voordat ik alle onderdelen binnen had. In de winter van 2021 met een vriend de fiets rijklaar gemaakt. Dit jaar voornamelijk bikeparks in binnen en buitenland (Hahnenklee, Willingen, Winterberg, Greenhill) bezocht. Tot nog toe super blij met de fiets! Ben zeer content met de hoeveelheid misbruik die de fiets kan hebben!
Complete lijst aan specs heb ik niet paraat, maar ik heb onder andere gekozen voor:
Voorvork: 130 mm RS Pike
Remmen: SRAM Code RSC
Wielen: custom gespaakt DT Swiss EX511 (tubeless setup met achter een Rimpact insert)
Naven: Hope pro 4
Dropper: OneUP V2 210mm (wordt op termijn vervangen due to zeer matige performance)
SLX afmontage

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar korte clips van beroerde kwaliteit van de bike in actie.

https://www.youtube.com/watch?v=ENDuxapDDtM
https://www.youtube.com/watch?v=HZ2np6ETgZE

Hoop hier nog jaren plezier van te kunnen hebben. Ben er wel achter dat voor het buitenland een fully wel erg prettig kan zijn. Maar dat is een project voor ergens in 2024 denk ik :-q
Juh!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Michiel heeft weer een pareltje afgeleverd. Mooie kleur combi ook.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

In het echt knalt ie nog meer kwa kleur, mooi ding!
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi mooi, hoop je dan toch eens tegen te komen. Staat hem goes hoor :-q
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Tof apparaat!

Wat bij hielp bij OneUp 210 -> 1 of 2cm verder uit het frame trekken en de drop shimmen. Ik zie dat ie vrij ver in je frame zit, daar kunnen die OneUps schijnbaar niet zo goed tegen.

Sindsdien heb ik (na echt een hoop gekloot) geen enkel probleem meer.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Oja, die had ik ook nog gebouwd :lol:

Is inderdaad wel een tijdje geleden, al voelt het sinds de verhuizing naar Wijchen aan als nog veeeel langer geleden. Maar mooi dat hij bevalt. :-q Mocht je nog wat mooie plaatjes hebben voor mijn Instagram dan houd ik me aanbevolen. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Bedankt voor de complimenten heren :-q
@ Bouke: bedankt voor de tip! Zal het proberen.
@ Michiel: het is ook alweer een tijd geleden 8) Als ik een insta-waardige foto heb dan stuur ik 'm! :-D
Juh!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Mooi,

P0 in een knallend geel, met paarse accenten, niks meer aan doen :-q
Behalve rijden dan, met MMary voor en achter kan je alles aan :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dit topic helemaal gemist maar vandaag dit stalen ros met berijder tegen het lijf gelopen in Willingen (kon niet missen met die kleurcombi en het handwerk van Suravida). Erg leuk om even kennis te maken, je fiets te bewonderen en een/anderhalve afdaling samen te rijden :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik was nummer 3 gisteren en heb maar een halve afdaling achter je gereden, maar het is duidelijk dat jij je prima thuisvoelt op deze fiets :-q
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Dank jullie wel mannen! Erg leuk om jullie en een tweetal Zeelanders in Willingen te ontmoeten! :-D
De dag erna nog naar Green Hill geweest. Duurde lang voordat ik er een beetje lekker in zat. Maar uiteindelijk die drop op Jukebox nog gedaan. Was vooral een mentale overwinning. Maar dat hoor je misschien wel in de korte video (van zeer beroerde kwaliteit). Krijg je blijkbaar met Whatsapp...Moet een volgende keer even anders :wink: https://www.youtube.com/watch?v=sWN348pMAH4
Nog altijd zeer content met mijn P0 :D :-q
Hoop volgend jaar een fully te kunnen toevoegen, maar dat komt nog wel.
Ik was nog benieuwd of de Zeelanders die naar Winterberg gegaan zijn de roadgap aldaar ook nog hebben gedaan :bier:
Roadgap in Willingen deden zij al zeer kundig.
Juh!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Kaasopjepannenkoek schreef: ma 3 juli 2023, 16:00 https://www.youtube.com/watch?v=sWN348pMAH4
Nog altijd zeer content met mijn P0 :D :-q
Mooi om te zien dat er meer forrummers zijn die zich goed vermaken met een HT in GH, lekker ingedropt hoor :-q volgende keer vragen of de filmer wat dichterbij komt staan :wink:
Plaats reactie