Banshee Titan V3.2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Klitse schreef: vr 23 september 2022, 22:23
maverick76 schreef: vr 23 september 2022, 20:31
Banshee's zijn wel bootankers maar niet stuk te krijgen hoor ik.
Alles kan kapot :bier:
Tip: niet poedercoaten en in de oven gooien.
Oh, was jij dat? Toevallig vandaag t verhaal gehoord😜
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: vr 23 september 2022, 22:23
maverick76 schreef: vr 23 september 2022, 20:31
Banshee's zijn wel bootankers maar niet stuk te krijgen hoor ik.
Alles kan kapot :bier:
Tip: niet poedercoaten en in de oven gooien.
Drop to flat kan wel? :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Tof ding!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Klitse schreef: vr 23 september 2022, 22:23 Alles kan kapot :bier:
Tip: niet poedercoaten en in de oven gooien.
Misschien kunnen wij er van leren als je het deelt. :D

Supermooi ding die Banshee.
"This species has amused itself to death"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Gistermorgen een eerste ritje gedaan om alles te testen en in te stellen.
Ik ben toch wel erg enthousiast over deze fiets en in het speciaal de coil demper!
Wat rijdt dat anders ( komt natuurlijk ook in combinatie met t nieuwe frame ) bochten, wortels enz. het achterwiel blijft steeds contact houden met de ondergrond.
In Mook op het bikepark de rockgardens en drops goed kunnen benutten om met de instellingen te spelen. Kleine wijzigingen op de draaiknoppen van de demper hebben toch wel gelijk veranderingen op de werking. Vooral op de rockgarden is dat goed te voelen.
Ik ben er nog lang niet maar het begin met instellen en leren kennen van de demper is er.
Gewoon op de route fietsen is met dit zware beest ook geen straf btw, al is deze gebouwd voor het ruigere werk.

De ZEB ultimate is ook wel weer een klasse beter tov de Lyrik uit mijn Cotic.

Al met al ben ik blij met de switch van frame ( ondanks dat het "maar" een alu frame is @suravida :winkie: )

Nog een plaatje met natuurlijke achtergrond, al horen er eigenlijk Alpen op te staan :D
Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooie fiets man! Ben dan ook niet geheel objectief gezien ik zelf de Prime heb :wink:

Goed om te weten dat er nu ook dealer in Nederland zit, al ben ik over de dealer in Duitsland ook erg tevreden. Fijne en snelle communicatie.

Zie dat je de V3.2 hebt met aangepast zadelbuis. Deze zou daar sterker zijn om framebreuk tegen te gaan en je moet er nu een langere dropper in kwijt kunnen. De OneUp 210mm lukte net niet, de BikYoke 185 echt net.

Ik vind de blanke lak niet super sterk en heb er zelf - nadat ik daar dus achter was gekomen - de nodige stickers geplakt. Al blijf ik een fiets een gebruiksvoorwerp vinden :winkie:

Have fun!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Marco79 schreef: za 24 september 2022, 09:07
Klitse schreef: vr 23 september 2022, 22:23

Alles kan kapot :bier:
Tip: niet poedercoaten en in de oven gooien.
Drop to flat kan wel? :winkie:
Nope :-{
kan niet meer schreef: za 24 september 2022, 09:42
Klitse schreef: vr 23 september 2022, 22:23 Alles kan kapot :bier:
Tip: niet poedercoaten en in de oven gooien.
Misschien kunnen wij er van leren als je het deelt. :D

Supermooi ding die Banshee.
Lamg verhaal kort, frame opnieuw in de oven, daar kan het aluminium niet tegen (die Banshee gebruikt in elk geval) en dan een drop to flat van een meter. Eindresultaat is een gescheurd frame en een nieuwe Moxie 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

balboa schreef: ma 26 september 2022, 21:46 Mooie fiets man! Ben dan ook niet geheel objectief gezien ik zelf de Prime heb :wink:

Goed om te weten dat er nu ook dealer in Nederland zit, al ben ik over de dealer in Duitsland ook erg tevreden. Fijne en snelle communicatie.

Zie dat je de V3.2 hebt met aangepast zadelbuis. Deze zou daar sterker zijn om framebreuk tegen te gaan en je moet er nu een langere dropper in kwijt kunnen. De OneUp 210mm lukte net niet, de BikYoke 185 echt net.

Ik vind de blanke lak niet super sterk en heb er zelf - nadat ik daar dus achter was gekomen - de nodige stickers geplakt. Al blijf ik een fiets een gebruiksvoorwerp vinden :winkie:

Have fun!
Thanks, heb er nu een bikeyoke 185 inzitten, tov mijn ouwe frame is dat voor mij alweer een 2,5 cm winst :wink: Maar ik had geen halve cm kortere benen moeten hebben :winkie:

Op de bekende slijtage plekken netjes frameprotectie geplakt. Maar idd, hij moet vooral gebruikt worden, de eerste battlescars doen toch altijd wel pijn :(
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rilson schreef: ma 26 september 2022, 11:48 Ik ben er nog lang niet maar het begin met instellen en leren kennen van de demper is er.
Gewoon op de route fietsen is met dit zware beest ook geen straf btw, al is deze gebouwd voor het ruigere werk.
Dat is inderdaad een leuke uitdaging bij de Cane Creek dempers, afstellen. Scheelt dat je een coil versie hebt, weer een paar parameters minder :lol:

Voorvork wordt ook coil?
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 2 oktober 2022, 10:09
Rilson schreef: ma 26 september 2022, 11:48 Ik ben er nog lang niet maar het begin met instellen en leren kennen van de demper is er.
Gewoon op de route fietsen is met dit zware beest ook geen straf btw, al is deze gebouwd voor het ruigere werk.
Dat is inderdaad een leuke uitdaging bij de Cane Creek dempers, afstellen. Scheelt dat je een coil versie hebt, weer een paar parameters minder :lol:

Voorvork wordt ook coil?
Moet zeggen dat ik tot nu toe wel red met demper zoals ingesteld, naarmate we weer wat meer buitenland gaan zal ik misschien wat meer gaan finetunen.
Voorvork is een gloednieuwe ZEB ultimate, denk niet dat ik die al snel zal upgraden. Heb nog wel naar een coil van Helm gekeken, maar die gaan maar tot 160mm
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie