Canyon GC 8 Custom Blue

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Daar is ie dan! The big box has arrived!

Afbeelding
Afbeelding

Alhoewel de doos een stuk kleiner is dan de Radon Cragger 7 die ik in eerste instantie besteld had. Daar zat de fiets volledig gemonteerd in, met het stuur dwars. De Grand Canyon komt iets meer gecomprimeerd, met voorwiel, zadel en stuur nog los.

Afbeelding
Afbeelding

Maar waar de Cragger zonder enig gereedschap kwam, krijg je van Canon wel een compleet, maar basaal setje, waarmee je alles met een momentsleutel aan kan draaien tot (ongeveer) de juiste spanning, een pomp voor de voorvork en een pedaalsleutel.

Afbeelding

Verder een setje kunststof pedalen en wat reflectoren. Wat ik met de tiewraps (voor de kabels?), zwarte fliebeltjes en die soort frisbee moet gaan doen is me niet helemaal duidelijk. Ook zitten er wat boekjes bij, maar ook die zijn vrij basaal qua info.

Ik ben van plan om eerst de fiets maar eens in elkaar te zetten zoals hij geleverd is. Ben wel al van plan om wat dingen aan te passen en heb daar ook al wat dingen voor besteld.
Laatst gewijzigd door Boogie op do 5 januari 2023, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nice :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mooi doosje met inhoud. Die frisbee is natuurlijk voor een gezellige forum meeting bedoeld: https://www.youtube.com/watch?v=1aCizqNDf7Q
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Willem Altes schreef: za 17 september 2022, 00:11 Mooi doosje met inhoud. Die frisbee is natuurlijk voor een gezellige forum meeting bedoeld: https://www.youtube.com/watch?v=1aCizqNDf7Q
:winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zittie nog niet in elkaar? :winkie:
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

Veel plezier, erg fijne fiets :-q
Canyon Grand Canyon 8
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Leuk om te zien dat hij er is, veel plezier ermee!! :-q
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat :D Het was erg druk afgelopen periode en ook vaak slecht weer, dus de laatste tijd nog op de oude mtb gereden, maar afgelopen week eindelijk alles in elkaar gezet, waar nodig montagepasta aangebracht, vork afgesteld, en dropper geïnstalleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week heb ik een bikefit, omdat ik op racefiets en mtb vaak last heb van gevoelloze vingers en zadelpijn en dan is het even kijken of er nog wat aangepast of vervangen moet worden (stuur, zadel, stuurpen oid). Daarna ga ik nog wat dingen aanpassen om hem wat meer naar mijn smaak te maken.
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Nu ben ik geen bikefitter, maar zo op het oog zou ik de remmen wat kantelen (en leiding inkorten).
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Boogie schreef: vr 30 september 2022, 21:17 Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat :D Het was erg druk afgelopen periode en ook vaak slecht weer, dus de laatste tijd nog op de oude mtb gereden, maar afgelopen week eindelijk alles in elkaar gezet, waar nodig montagepasta aangebracht, vork afgesteld, en dropper geïnstalleerd.

*knip*

Volgende week heb ik een bikefit, omdat ik op racefiets en mtb vaak last heb van gevoelloze vingers en zadelpijn en dan is het even kijken of er nog wat aangepast of vervangen moet worden (stuur, zadel, stuurpen oid). Daarna ga ik nog wat dingen aanpassen om hem wat meer naar mijn smaak te maken.
Nice. Ik heb deze week de zelfde binnen gekregen ;)

Kan je me eens laten weten hoe die bikefit je beviel en wat je als aandachtspunten hebt meegekregen vwb je handen? Ik heb namelijk het zelfde probleem (althans op mn oude fiets, op de GC nog niet voldoende gereden om het ook te ervaren).
Wat zijn verdere upgrades die je in gedachten hebt?
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

frankyeti schreef: vr 30 september 2022, 22:29 Nu ben ik geen bikefitter, maar zo op het oog zou ik de remmen wat kantelen (en leiding inkorten).
Klopt idd dat de hendels wat te hoog staan. Ik had het stuur wat gedraaid om de sweep wat meer naar achteren te krijgen ipv omhoog, maar ik wacht eerst even de bikefit af en dan ga ik alles goed instellen.
jpandriesse schreef: vr 30 september 2022, 23:12
Boogie schreef: vr 30 september 2022, 21:17 Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat :D Het was erg druk afgelopen periode en ook vaak slecht weer, dus de laatste tijd nog op de oude mtb gereden, maar afgelopen week eindelijk alles in elkaar gezet, waar nodig montagepasta aangebracht, vork afgesteld, en dropper geïnstalleerd.

*knip*

Volgende week heb ik een bikefit, omdat ik op racefiets en mtb vaak last heb van gevoelloze vingers en zadelpijn en dan is het even kijken of er nog wat aangepast of vervangen moet worden (stuur, zadel, stuurpen oid). Daarna ga ik nog wat dingen aanpassen om hem wat meer naar mijn smaak te maken.
Nice. Ik heb deze week de zelfde binnen gekregen ;)

Kan je me eens laten weten hoe die bikefit je beviel en wat je als aandachtspunten hebt meegekregen vwb je handen? Ik heb namelijk het zelfde probleem (althans op mn oude fiets, op de GC nog niet voldoende gereden om het ook te ervaren).
Wat zijn verdere upgrades die je in gedachten hebt?
Nice! Wat is je eerste indruk? Ik heb er alleen een heel klein stukje erop gefietst, nog niet onverhard. Vergeleken met mn oude XC-bike viel vooral het brede stuur me op. kwestie van wennen uiteraard.

Ik zal laten weten hoe de bikefit is verlopen.

Ik heb verder geen technische upgrades in gedachten, ik vind de gehele fiets van hoge kwaliteit en goed in balans. Wat ik wil aanpassen is ter verbetering van houding/maat en esthetisch (Gekleurde elementen in de naar mijn mening saai grijze kleurstelling).
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Ik heb ook meteen wat extra spullen gekocht ter aanvulling, wat ik nog niet had, voor het onderhoud van deze mtb en mijn racefiets. Kwam ook meteen van pas bij het monteren en instellen van de GC8.

Afbeelding
Afbeelding
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Boogie schreef: ma 3 oktober 2022, 16:40 Nice! Wat is je eerste indruk?
Mijn eerste twee indrukken waren twee korte rondjes over de weg hier in de buurt (15 en 25 km), daarbij dacht ik dat ik redelijk kapot ging en had ik daar wel enigszins schrik van. Zaterdag andere banden gemonteerd en zondag rondje Amerongen gedaan en dat ging fantastisch. Het voelt zeer degelijk/vertrouwd aan.

Boogie schreef: ma 3 oktober 2022, 16:40 Ik zal laten weten hoe de bikefit is verlopen.
Graag

Boogie schreef: ma 3 oktober 2022, 16:40 Ik heb verder geen technische upgrades in gedachten, ik vind de gehele fiets van hoge kwaliteit en goed in balans. Wat ik wil aanpassen is ter verbetering van houding/maat en esthetisch (Gekleurde elementen in de naar mijn mening saai grijze kleurstelling).
Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je het ding gaat gebruiken, maar ik heb er ondertussen een andere, lees lichtere, wielset bij (maar dat is niet perse nodig, andere banden doet dus al erg veel), een ander zadel (die had ik al op mn vorige fiets) en betere flat pedal pedalen die meer grip geven.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

Kijk nog een GC8 :-D

Erge fijne fiets. Ik ben inmiddels 1,5j in het bezit van de GC8 en vind het een fiets waar je veel kanten mee op kan. Ik heb hem zelf meer trail opgebouwd.
Canyon Grand Canyon 8
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Fijn ding idd. Doet alles wat je ermee wilt doen. Kunt er ook prima mee springen en droppen.

Ik heb er toch een trailbike bijgehaald, omdat ik binnen een jaar de fiets had uitgespeeld.

Maar voor Nederlandse trails is die sowieso top.
jpandriesse schreef: ma 3 oktober 2022, 20:35
Zaterdag andere banden gemonteerd en zondag rondje Amerongen gedaan en dat ging fantastisch. Het voelt zeer degelijk/vertrouwd aan.
Ik rij het hele jaar door op die nobbys. Rappe trail banden en veel grip. Waarom heb je ze gewisselt?
Plaats reactie